Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Έρχονται αλλαγές στα ψηφιακά φωτοαντίγραφα του δελτίου ταυτότητας

Έρχονται αλλαγές στα ψηφιακά φωτοαντίγραφα του δελτίου ταυτότητας

Ποιες είναι οι αλλαγές που θα φέρει το νομοσχέδιο «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και λοιπές διατάξεις» - Τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση

Αλλαγές στη διαδικασία τήρησης και χρήσης φωτοαντιγράφων δελτίων ταυτότητας προωθεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με το νομοσχέδιο «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και λοιπές διατάξεις».

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, οι συναλλαγές πολιτών με ιδιωτικούς φορείς  -όπως τράπεζες- όπου απαιτείται φωτοαντίγραφο ταυτότητας, θα γίνονται πλέον αποκλειστικά ψηφιακά.

Ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας

Το άρθρο 30 προβλέπει ότι η υποβολή και έκδοση φωτοαντιγράφου θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά, μέσω ειδικής εφαρμογής στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (gov.gr).

Η πρόσβαση θα επιτρέπεται μόνο σε εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους, με αυθεντικοποίηση και δεύτερο παράγοντα ταυτοποίησης μέσω SMS.

Για τη δημιουργία του ψηφιακού αντιγράφου απαιτούνται:

• Ο προσδιορισμός της διαδικασίας για την οποία ζητείται το αντίγραφο

• Αριθμός αίτησης

• Βασικά στοιχεία του πολίτη: αριθμός ταυτότητας, τα τρία πρώτα γράμματα ονόματος, επωνύμου και πατρωνύμου, έτος γέννησης

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ορθότητα των στοιχείων θα επαληθεύεται αυτόματα μέσω διαλειτουργικότητας με το Μητρώο Δελτίων Ταυτοτήτων της ΕΛ.ΑΣ.

Περιεχόμενο και μορφή του ψηφιακού αντιγράφου

Το ψηφιακό αντίγραφο θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία της φυσικής ταυτότητας:

• Αριθμό δελτίου, ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο

• Ημερομηνία και τόπο γέννησης

• Αρχή και ημερομηνία έκδοσης

• Φωτογραφία κατόχου

Θα μπορεί να αποθηκεύεται ή να λαμβάνεται σε PDF, με μοναδικό αριθμό επαλήθευσης και QR code, και θα έχει πλήρη ισχύ φωτοαντιγράφου.

Εξουσιοδότηση και διασύνδεση με ιδιωτικούς φορείς

Η εξουσιοδότηση των υπαλλήλων των ιδιωτικών φορέων θα γίνεται μέσω ειδικής υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Οι φορείς θα μπορούν επίσης να συνδέουν τα πληροφοριακά τους συστήματα με τις κυβερνητικές υπηρεσίες για αυτόματη λήψη ψηφιακών αντιγράφων, με πιστοποίηση από τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και εγκυρότητα της διαδικασίας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο