Γιατί δεν πρέπει να βάζετε ποτέ αντισηπτικό μέσα στο αυτοκίνητο
Μπορεί να προστατεύει την υγεία του ιδιοκτήτη, όμως ενδέχεται να είναι επιζήμιο για το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Ακολουθώντας τις οδηγίες προφύλαξης από τον COVID-19, οι περισσότεροι άνθρωποι καθαρίζουν τα χέρια τους με αντισηπτικό όταν επιστρέφουν στα οχήματά τους μετά από διάφορες εξωτερικές δραστηριότητες. Αυτό μπορεί να προστατεύει την υγεία του ιδιοκτήτη, όμως ενδέχεται να είναι επιζήμιο για το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Ουσίες – όπως η αιθανόλη – που περιέχονται στα αντισηπτικά χεριών ενίοτε δημιουργούν χημικές αντιδράσεις πάνω στις επιφάνειες, προκαλώντας την πρόωρη φθορά τους. Εκτός βέβαια αν προστατεύονται από ειδικές επιστρώσεις.
Σύμφωνα με τα ευρήματα των δοκιμών, η χημική σύσταση των εξωτερικών στρωμάτων διαφόρων τμημάτων μπορεί κάλλιστα να αλλάξει, με σκοπό την προστασία του εσωτερικού. Δοκιμές διενεργούνται επίσης σε διάφορα αξεσουάρ.
Η χρήση αντισηπτικών χεριών αυξήθηκε κατακόρυφα από τότε που ξέσπασε η πανδημία του νέου κορονοϊού. Στην Ιταλία για παράδειγμα σημειώθηκε πολλαπλάσια αύξηση πωλήσεων στα αντισηπτικά χεριών, συγκριτικά με τα εβδομαδιαία στοιχεία πριν από ένα χρόνο. Σύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις, η παγκόσμια αγορά για τα αντισηπτικά χεριών θα αυξηθεί σχεδόν κατά δύομισι φορές φέτος συγκριτικά με το 2019.
Κατά τη διαδικασία καθαρισμού θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση προϊόντων που περιέχουν λευκαντικό ή υπεροξείδιο του υδρογόνου, αλλά και καθαριστικά με βάση την αμμωνία, μιας και αυτά είναι πιθανό να καταστρέψουν αντιθαμβωτικές και αντιχαρακτικές επιστρώσεις. Τα απολυμαντικά οικιακής χρήσης αποτελούν πάντα έναν αποτελεσματικό τρόπο εξάλειψης της όποιας απειλής.
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται σε επιφάνειες που αγγίζουμε συχνά, όπως το τιμόνι, οι χειρολαβές, ο επιλογέας ταχυτήτων, οι διακόπτες και οι οθόνες αφής, οι μοχλοί για την ενεργοποίηση των καθαριστήρων και των φλας, τα υποβραχιόνια και οι μηχανισμοί ρύθμισης των καθισμάτων. Επίσης, οι ζώνες ασφαλείας θα πρέπει να βρίσκονται για όλους τους οδηγούς ψηλά στη λίστα ελέγχων στον τομέα της καθαριότητας. Η ζώνη ασφαλείας αγκαλιάζει το σώμα και είναι πιθανόν να συγκρατεί μικρόβια από τα σταγονίδια που διασπείρονται με το βήχα και το φτάρνισμα.
Οι ομάδες της Ford στο Dunton της Μ. Βρετανίας και στην Κολωνία της Γερμανίας δοκιμάζουν υλικά σε θερμοκρασίες που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τους 74°C , θερμοκρασία που μπορεί να αναπτυχθεί στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου το οποίο βρίσκεται σταθμευμένο στην παραλία μία ζεστή ημέρα του χρόνου. Σε άλλα τεστ οι μηχανικοί της Ford προσομοιώνουν την εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο με δοκιμή υλικών που έχουν υποστεί «βομβαρδισμό» με υπεριώδη ακτινοβολία (τις λεγόμενες ακτίνες UV) επί 1.152 ώρες (48 ημέρες).
Την ίδια στιγμή δοκιμάζεται επίσης η αντοχή των πλαστικών σε χαμηλές θερμοκρασίες έως και τους -30°C – κοντά δηλαδή στο όριο θραύσης τους – μέσω της επαναλαμβανόμενης αναπήδησης σε αυτά μιας βαριάς ελαστικής μπάλας, προκειμένου να διασφαλιστεί έτσι ότι το πλαστικό δε θα παρουσιάσει ρωγμές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Ιντιάνα: Μπλόκο στον Τραμπ και από Ρεπουμπλικανούς για τον ανασχεδιασμό του εκλογικού χάρτη
- Γυμναστική: Το μυστικό για να γίνει μέρος της καθημερινότητάς σας
- Αίθριος ο καιρός την Παρασκευή – Έως 20 βαθμούς η θερμοκρασία
- Ακίνητα: Πότε συμφέρει η αγορά παλαιάς ή νέας κατοικίας – Τα 10 σημεία ελέγχου
- Συνταξιοδότηση στο παρά πέντε
- ΕΝΦΙΑ: Τα δύο «κλειδιά» για φορο-εκπτώσεις
- Το beef του Ράσελ Κρόου με το Gladiator II συνεχίζεται – «Δεν εκτίμησαν την πρώτη ταινία»
- Θέλει τρόπο: Το μυστικό των επιτυχημένων ανθρώπων για να «πιάνουν» τους στόχους τους
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 12.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/jake-kokot-PbDLAy38QZM-unsplash-315x220.jpg)










































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442