Το στοίχημα του «Μακρόπουλου»
Στοίχημα δύσκολο κι απαιτητικό έβαλε με τον εαυτό της η Εθνική Λυρική Σκηνή στο φινάλε της εφετινής, πρώτης πλήρους σεζόν λειτουργίας της στη νέα της στέγη, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Και το κέρδισε αναμφίβολα. Η πρεμιέρα της όπερας του τσέχου συνθέτη Λέος Γιάνατσεκ «Υπόθεση Μακρόπουλου» -η πρώτη στην ιστορία του οργανισμού- το βράδυ […]
Στοίχημα δύσκολο κι απαιτητικό έβαλε με τον εαυτό της η Εθνική Λυρική Σκηνή στο φινάλε της εφετινής, πρώτης πλήρους σεζόν λειτουργίας της στη νέα της στέγη, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Και το κέρδισε αναμφίβολα. Η πρεμιέρα της όπερας του τσέχου συνθέτη Λέος Γιάνατσεκ «Υπόθεση Μακρόπουλου» -η πρώτη στην ιστορία του οργανισμού- το βράδυ της 20ης Μαϊου χειροκροτήθηκε θερμά. Και δίκαια. Ηταν μια σπουδαία επιτυχία με μεγάλους πρωταγωνιστές της βραδιάς την αγαπητή σοπράνο Ελενα Κελεσίδη αλλά και την ορχήστρα της ΕΛΣ υπο τη διεύθυνση του σλοβάκου αρχιμουσικού Οντρέι Ολος.
Η πρώτη έπλασε μια εντυπωσιακή τόσο φωνητικά όσο και σκηνικά Εμίλια Μάρτυ: την ηλικίας… 337 ετών ντίβα της όπερας η οποία έζησε όλα αυτά τα χρόνια αλλάζοντας ονοματεπώνυμα μα διατηρώντας πάντα τα αρχικά του πραγματικού της ονόματος – Ελίνα Μακροπούλου- αφού ήταν η κόρη του κρητικού αλχημιστή Ιερώνυμου Μακρόπουλου που κατασκεύασε ένα ελιξίριο νεότητας και πρώτα σ’ εκείνη έδωσε να δοκιμάσει.
Η επί σκηνής ερμηνεία της ήρθε να επιβραβεύσει την πολύμηνη προετοιμασία της πρωταγωνίστριας σ΄έναν δύσκολο ρόλο με πολλές προκλήσεις μεταξύ των οποίων και η τσέχικη γλώσσα.
Εξόχως ευχάριστη έκπληξη η ορχήστρα της ΕΛΣ που απέδωσε την παρτιτούρα ενός έργου το οποίο δεν είχε παρουσιαστεί ξανά από τον οργανισμό με εντυπωσιακή λεπτομέρεια και φινέτσα, αναδεικνύοντας την ομορφιά της μουσικής του Γιάνατσεκ. Η σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά καλόγουστη, εστίασε στους χαρακτήρες, με εύληπτα ευρήματα και χωρίς υπερβολές που «βαραίνουν» τη δράση.
Λίγες ημέρες πριν από την πρεμιέρα του βερντιανού «Ναμπούκο» στο Ηρώδειο, το ανέβασμα της «Υπόθεσης Μακρόπουλου» (μένουν δυο ακόμη παραστάσεις στις 23& 25 Μαϊου) έκλεισε με τον εντυπωσιακότερο τρόπο μια σεζόν στο «κλειστό» θέατρο η οποία από την εναρκτήρια κιόλας παραγωγή, την «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους , μας έπεισε πως η μεταστέγαση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ σήμανε παράλληλα και την αλλαγή επιπέδου έτσι ώστε τα επόμενα χρόνια να συγκαταλέγεται επάξια στα σημαντικά θέατρα της Ευρώπης.
Ο προγραμματισμός της επόμενης καλλιτεχνική περιόδου που έχει ήδη ανακοινωθεί και πέρα από ενδιαφέροντες τίτλους περιλαμβάνει και λαμπερά διεθνή ονόματα- από τη Φανί Αρντάν ως την τολμηρή ομάδα La Fura dels Baus- φέρνει τον στόχο ακόμα πιο κοντά. Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και τον απαιτητικό χαρακτήρα της ίδιας της (ακριβής) τέχνης της Οπερας, οι θετικές εκπλήξεις ναι, μπορούν να συμβούν!..
- Εντείνονται οι βομβαρδισμοί στα σύνορα Ταϊλάνδης-Καμπότζης – Σε εξέλιξη συνομιλίες με τον Ρούμπιο
- The Lowdown – H νέα δραματική σειρά του Ίθαν Χοκ είναι ξεκαρδιστικά συγκινητική
- AI κάτσε λίγο στην άκρη… – Πότε πατάμε pause για να δουλέψει ο εγκέφαλος
- Παναγιώτα Διαμαντή: Ελληνίδα δασκάλα ανάμεσα στους 50 κορυφαίους εκπαιδευτικούς του κόσμου
- Ακραίες καταστάσεις στην Τουρκία: 29 ακόμη συλλήψεις στο πλαίσιο έρευνας για παράνομα στοιχήματα
- Υπερτουρισμός: Νέοι κανόνες στην Ευρώπη – Τι αλλάζει στα ταξίδια το 2026 και τι ισχύει στην Ελλάδα
- Φόροι: Ποιες φορολογικές εκκρεμότητες λήγουν το 2025 [πίνακας]
- Ύπνος στον αέρα; 4 απίστευτες μέθοδοι που χρησιμοποιούν τα ζώα για να κοιμηθούν ακίνδυνα
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις







![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)









































![Φόροι: Ποιες φορολογικές εκκρεμότητες λήγουν το 2025 [πίνακας]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/ΧΡΗΜΑΤΑ-315x220.jpg)







































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442