Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Πώς αξιολογούν οι εργοδότες τις δεξιότητες των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Πώς αξιολογούν οι εργοδότες τις δεξιότητες των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Σε προηγούμενο άρθρο είδαμε ποιες δεξιότητες αναζητούν οι εργοδότες στους νεοπροσλαμβανόμενους αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εδώ, θα εντοπίσουμε τον βαθμό ικανοποίησης των ελλήνων εργοδοτών σε αυτές ακριβώς τις δεξιότητες.

Σε προηγούμενο άρθρο είδαμε ποιες δεξιότητες αναζητούν οι εργοδότες στους νεοπροσλαμβανόμενους αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εδώ, θα εντοπίσουμε τον βαθμό ικανοποίησης των ελλήνων εργοδοτών σε αυτές ακριβώς τις δεξιότητες.

Οι έλληνες εργοδότες που συμμετείχαν στην έρευνα φαίνεται να είναι ικανοποιημένοι σε μεγάλο βαθμό (μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των χωρών που καλύπτει η έρευνα) από τη γλωσσομάθεια, τον χειρισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών, καθώς και τις αναγκαίες εξειδικευμένες δεξιότητες κάθε τομέα δραστηριότητας των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ωστόσο, επισημαίνονται ορισμένα σημεία στα οποία οι δεξιότητες των ελλήνων πτυχιούχων δεν επαρκούν για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των εργοδοτών τους (σε βαθμό μεγαλύτερο του αντίστοιχου μέσου όρου).

Έτσι, οι έλληνες απόφοιτοι φαίνεται να μην ικανοποιούν τους εργοδότες τους, σε ελαφρώς μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους, σε ικανότητες λήψης αποφάσεων, επικοινωνίας και συνεργασίας στα πλαίσια ομαδικής εργασίας. Ταυτόχρονα, σημειώνουν από τις χειρότερες επιδόσεις (σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο) σε ζητήματα που αφορούν τις δεξιότητες οργάνωσης και σχεδιασμού, την ικανότητα αναλυτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων, καθώς και τη δυνατότητα προσαρμογής και δράσης σε νέες συνθήκες.

Οι παραπάνω παρατηρήσεις καθιστούν σαφές πως οι αδυναμίες αυτές δεν αφορούν γνώσεις που διδάσκονται στα πλαίσια προγραμμάτων σπουδών. Αντιθέτως, αποτελούν ικανότητες, οι οποίες αποκτώνται κατά κύριο λόγο μέσα από προσωπικές εμπειρίες, την ανάπτυξη κριτικής ικανότητας, την ενασχόληση με συγκεκριμένο αντικείμενο ενδιαφέροντος και την εργασιακή προϋπηρεσία (soft skills).

Για να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους και –συνεπώς– την καταλληλότητά τους για τη μελλοντική απασχόλησή τους, οι έλληνες φοιτητές μπορούν να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες που προσφέρονται (πλέον) στα ακαδημαϊκά ιδρύματα: Σεμινάρια προετοιμασίας για την ομαλή μετάβαση στην αγορά εργασίας, μαθήματα επιχειρηματικότητας, προγράμματα πρακτικής άσκησης, θεματικές ημερίδες σε συνεργασία με επιχειρήσεις και ερευνητικά ινστιτούτα κ.λπ.

Επιπλέον, η δυνατότητα παραμονής στο εξωτερικό για συνέχιση των σπουδών (προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών κατά τη διάρκεια του προπτυχιακού κύκλου σπουδών, μεταπτυχιακά προγράμματα κ.λπ.) ή/και για πρακτική άσκηση προσφέρεται για την απόκτηση των soft skills που θα τους καταστήσουν περιζήτητους και στους πλέον απαιτητικούς μελλοντικούς εργοδότες!

Κώστας Στρατής
Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,
Ερευνητής Edujob

EduJob

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο