Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Volvo: Από το 2014 το πρώτο «αυτοκινούμενο» μοντέλο της

Volvo: Από το 2014 το πρώτο «αυτοκινούμενο» μοντέλο της

Η σουηδική φίρμα ανακοίνωσε την εισαγωγή του έξυπνου συστήματος που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητά της να ακολουθούν αυτομάτως, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, τα προπορευόμενα οχήματα σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας, στη λίστα εξοπλισμού των μοντέλων της από το 2014.

Η σουηδική φίρμα επιβεβαίωσε ότι το πρώτο της μοντέλο που θα εξοπλίζεται με το νέο έξυπνο σύστημα υποβοήθησης σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας θα λανσαριστεί το 2014.

Το αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με το εν λόγω σύστημα μπορεί να ακολουθήσει αυτόματα το προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα.

Πρόκειται για ένα ημιαυτόματο σύστημα οδήγησης που ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και το οποίο αξιοποιεί μια σειρά από κάμερες περιμετρικά του αυτοκινήτου και ένα πλήθος αισθητήρων που λειτουργούν ως ραντάρ και εντοπίζουν τις μεταβολές στην κίνηση του προπορευόμενου οχήματος.

Σε περίπτωση που εντοπίσει κάποια έντονη μεταβολή που μπορεί να καταλήξει σε σύγκρουση το σύστημα παρεμβαίνει, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου και παραμετροποιώντας αναλόγως τις λειτουργίες των φρένων, του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης σε χαμηλές ταχύτητες.

Το σύστημα βασίζεται σε μια εξελιγμένη και συνδυαστική λειτουργία των Adaptive Cruise Control και του Lane Keeping Aid Technology που εξοπλίζουν και το V40 και σύμφωνα με τη Volvo, αναμένεται να μειώσει αισθητά τον αριθμό ατυχημάτων που συμβαίνουν σε χαμηλές ταχύτητες εξαιτίας έλλειψης προσοχής από τον οδηγό.

«Το αυτοκίνητο ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα, όσο αυτό βρίσκεται στην ίδια λωρίδα. Ωστόσο, ο οδηγός είναι αυτός που εξακολουθεί να έχει την πλήρη ευθύνη, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου όποτε αυτός κρίνει», επισημαίνει ο Peter Mertens, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης στη σουηδική φίρμα.

Προς το παρόν, το σύστημα έχει σχεδιαστεί προκειμένου να λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες, ωστόσο, όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της Volvo, η λειτουργία του σε υψηλότερες ταχύτητες είναι μεν ήδη εφικτή αλλά θα περάσει στην μαζική παραγωγή, αφού οι πελάτες εξοικειωθούν μαζί του.

Εξάλλου η Volvo έχει ήδη αποδείξει, με δοκιμές σε πραγματικές και παντός είδους συνθήκες, τη λειτουργικότητα ενός αντίστοιχου συστήματος αυτόνομης οδήγησης με το πρόγραμμα SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) το οποίο, επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται σε κονβόι, χωρίς να απαιτείται η παρέμβαση του οδηγού τους σε ταχύτητες έως και 90 χλμ./ώρα.

Ανεξαρτήτως των επιπλέον και μελλοντικότερων εξελίξεων του συστήματος αυτόνομης οδήγησης που θα καταστήσει ουσιαστικά τα μοντέλα της Volvo, εν μέρει αυτοκινούμενα, η πρώτη εκδοχή του συστήματος ως μέρος εξοπλισμού μοντέλου της σουηδικής φίρμας, θα εμφανιστεί πιθανότατα στον αντικαταστάτη του XC90 από το 2014.

Tο συγκεκριμένο μοντέλο θα έχει ως αφετηρία τη νέα αρχιτεκτονική της Volvo, Scalable Product Architecture, ωστόσο, όσον αφορά το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, πλην των μοντέλων C70 και του τρέχοντος XC90, τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της γκάμας της Volvo διαθέτουν ήδη τους απαιτούμενους αισθητήρες και την τεχνολογία για να υποστηρίξουν τη λειτουργία του.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο