Στο σταθμό του προαστιακού Κηφισίας υπάρχουν 3 αυτόματοι πωλητές. Ένας για καφέ με οδηγίες χρήσης στα ελληνικά, ένας για αναψυκτικά και σνακ με οδηγίες αποκλειστικά στα αγγλικά και ένας ακόμη με αναψυκτικά και οδηγίες μόνο στα ισπανικά.
Προσεκτικότερη έρευνα των μηχανημάτων δείχνει πως κάποτε διέθεταν ένα απλό αυτοκόλλητο προφανώς με ελληνικές οδηγίες. Κανείς όμως δεν φρόντισε ώστε τα χαρτιά να προστατεύονται από τα στοιχεία της φύσης.
Μικρό το κακό θα μου πείτε. Απλώς θα πωλούνται λιγότερα, καλά να πάθει όποιος τα διαχειρίζεται.
Υπάρχουν όμως και χειρότερα. Πήγα χθες στο σταθμό του προαστιακού στο Ηράκλειο Αττικής (εκεί οι αυτόματοι πωλητές δεν έχουν οδηγίες σε καμία γλώσσα). Η κουμπάρα μου ήθελε να πάει στο αεροδρόμιο και ρώτησε πότε περνάει το επόμενο τρένο.
Αγαθός (αν και επιτήδειος στο όνομα) βλέπω τον ηλεκτρονικό πίνακα και λέω πως το τρένο θα περάσει σε 15 λεπτά. Εκείνη όμως ρωτάει στο γκισέ και της απαντούν πως ο πίνακας είναι λάθος, αυτό το δρομολόγιο καταργήθηκε και το επόμενο θα περάσει σε 45 λεπτά (το έγραφε και ο πίνακας).
Ευτυχώς η κουμπάρα μου ζήτησε από την κοπέλα του σταθμού να επιβεβαιώσει το επόμενο δρομολόγιο γιατί η υπάλληλος πήρε τηλέφωνο και μετά μας απαντάει: Καλά που ρωτήσατε. Το μετά από 45 λεπτά τρένο δεν θα κάνει στάση εδώ!
Τελικά πήγε στο αεροδρόμιο με ταξί.
Αυτά στη χώρα που θεωρεί πως αποτελεί μέρος της Ευρώπης και πιστεύει πως ο πληθυσμός της δικαιούται ευρωπαϊκούς μισθούς.