Το «μποτιλιάρισμα» προάγει την εκδήλωση εμφράγματος
Νέα Υόρκη: Αυξημένο κίνδυνο να υποστούν έμφραγμα αντιμετωπίζουν τα άτομα που έχουν προδιάθεση όταν είναι «κολλημένα» στην κυκλοφοριακή κίνηση είτε βρίσκονται μέσα σε αυτοκίνητό είτε σε δημόσιο μέσο μεταφοράς, σύμφωνα με γερμανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο The New England Journal of Medicine.
Νέα Υόρκη: Αυξημένο κίνδυνο να υποστούν έμφραγμα αντιμετωπίζουν τα άτομα που έχουν προδιάθεση όταν είναι «κολλημένα» στην κυκλοφοριακή κίνηση είτε βρίσκονται μέσα σε αυτοκίνητό είτε σε δημόσιο μέσο μεταφοράς, σύμφωνα με γερμανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο The New England Journal of Medicine.
Ερευνητική ομάδα του GSF-Εθνικού Ερευνητικού Κέντρου για το Περιβάλλον και την Υγεία με επικεφαλής την Δρ Ανετ Πήτερς έθεσε υπό ιατρική παρακολούθηση 691 ασθενείς που είχαν επιβιώσει τουλάχιστον για 24 ώρες μετά από έμφραγμα και ήταν σε θέση να δώσουν πληροφορίες που ενδεχομένως να είχαν συντελέσει στο επεισόδιο.
Επίσης ελήφθησαν υπόψη και πληροφορίες που αντλήθηκαν από τα προσωπικά ημερολόγια των ασθενών, σχετικά με τις καθημερινές του συνήθειες τις τέσσερις τελευταίες μέρες πριν την εκδήλωση των συμπτωμάτων του εμφράγματος.
Ο κίνδυνος εμφράγματος ήταν τριπλάσιος για όσους είχα εμπλακεί σε κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα. Μάλιστα όσο αυξανόταν η παραμονή μέσα στο αυτοκίνητο, το δίκυκλο, το ποδήλατο ή το δημόσιο μέσο μεταφοράς τόσο αυξανόταν και ο κίνδυνος.
«Προς το παρόν παραμένει αδιευκρίνιστο σε ποιο βαθμό το στρες ή η ατμοσφαιρική ρύπανση εμπλέκονταν στη σχέση εμφράγματος-κυκλοφοριακής κίνησης», επισημαίνει η Δρ Πήτερς.
«Πάντως οι ασθενείς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ενδεχομένως να ωφεληθούν από τις προσπάθειες που καταβάλλονται για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις αστικές περιοχές με τη χρήση «καθαρότερων» οχημάτων και την καλύτερη διαχείριση της κίνησης των οχημάτων», συμπληρώνει.
Σε σχετικό άρθρο που συνοδεύει τη δημοσίευση της μελέτης ο Δρ Πήτερ Στόουν από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ επισημαίνει ότι «η ατμοσφαιρική ρύπανση ως απόρροια της κίνησης μεγάλου αριθμού οχημάτων οδηγεί στον σχηματισμό πλάκας στις αρτηρίες που τελικά συντελούν στην εκδήλωση εμφράγματος».