Reuters: Δεσμευτικές προσφορές για το 51% του ΟΛΠ ζήτησε η κυβέρνηση
Δεσμευτικές προσφορές από τρεις εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της COSCO, για το 51% του ΟΛΠ ζήτησε η κυβέρνηση, σύμφωνα με το Reuters. Μετά το πράσινο φως που έδωσε η κυβέρνηση για την επανεκκίνηση της αποκρατικοποίησης -υπό την πίεση των δανειστών και για να υπάρξει συμφωνία- το ΤΑΙΠΕΔ γνωστοποίησε τους νέους όρους στους πέντε μνηστήρες που είχαν περάσει στη β' φάση. Τελικά, βάσει πληροφοριών, επελέγησαν οι Cosco, APM Terminals και International Container Terminal Services.
Δεσμευτικές προσφορές από τρεις εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης και της COSCO, για το 51% του ΟΛΠ ζήτησε η κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα μετέδωσε το Reuters.
Το ΤΑΙΠΕΔ άναψε το πράσινο φως για την πώληση του 51% του ΟΛΠ αντί για το 67,7% της αρχικής προκήρυξης, ζυγίζοντας τις αντιδράσεις υπουργών και συνδικαλιστών από τη μία και τις πιέσεις των εταίρων και του Πεκίνου από την άλλη.
Σε συνεδρίαση του το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ εξέτασε τους νέους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού, τους οποίους γνωστοποίησε σε όλους τους επενδυτές που είχαν περάσει στη β΄ φάση του διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι στη β’ φάση είχαν περάσει η κινεζικών συμφερόντων Cosco, η ολλανδική APM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk), που ήταν και οι πιο «ζεστοί» από τους συμμετέχοντες, καθώς και η Ports of America, η ICTS και η Utilico.
Οι αλλαγές στους όρους της προηγούμενης προκήρυξης, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορούν με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, την διάθεση του 51% του ΟΛΠ έναντι του 67,7% του αρχικού διαγωνισμού, χωρίς να αποκλείεται να υπάρχει ρήτρα ότι η διάθεση του υπόλοιπου 16,7% θα γίνει σταδιακά και θα συνδεθεί με την πρόοδο στις επενδύσεις που θα δεσμευθεί να υλοποιήσει ο προτιμητέος επενδυτής, το τίμημα και το ετήσιο μίσθωμα. Επιπλέον αλλαγή, πέραν του ποσοστού πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ, φέρεται να είναι και η αύξηση του ετήσιου μισθώματος που θα καταβάλλει ο πλειοδότης επενδυτής στο Δημόσιο.
Με βάση του νέους όρους τελικά, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, επελέγησαν η κινεζική Cosco, η ολλανδική APM Terminals και η International Container Terminal Services (ICTS).
Ιδιωτικοποιήσεις θυσία στο βωμό της συμφωνίας
Με τους δανειστές να επιμένουν πολύ στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων και τα κρατικά ταμεία να ξεμένουν από ρευστότητα η κυβέρνηση, παρά τις προεκλογικές αναφορές της -ενίοτε και δεσμεύσεις- τις έντονες αντιδράσεις στο εσωτερικό της, αλλά και των συνδικαλιστών, αποφάσισε το ξεπάγωμα μεγάλων ιδιωτικοποιήσεων που είχαν ξεκινήσει, ως δείγμα καλής θέλησης έναντι των πιστωτών και με απώτερο στόχο να υπάρξει συμφωνία άμεσα.
Όπως δήλωναν στις αρχές του μήνα πηγές του ΤΑΙΠΕΔ με «πολιτική απόφαση» θα κινηθούν οι μεγάλοι διαγωνισμοί σε αεροδρόμια, ΟΛΠ, ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και ο ΔΕΣΦΑ, όπου παρατηρείται έντονη κινητικότητα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Οι εμπλεκόμενοι με τις ιδιωτικοποιήσεις υπουργοί πάντως διαβεβαιώνουν σε κάθε ευκαιρία ότι οι όροι των διαγωνισμών θα μεταβληθούν με στόχο την μεγιστοποίηση του οφέλους για το δημόσιο συμφέρον.