Ο Πινόκιο από τον Βασίλη Μαυρογεωργίου στην Παιδική Σκηνή του Ακροπόλ
Ένα από τα πιο διάσημα παραμύθια επέλεξε να μεταφέρει στη σκηνή ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, δημιουργός της επιτυχημένης Κατσαρίδας. Πρόκειται για τον Πινόκιο, ο οποίος ανεβαίνει στην Παιδική Σκηνή του Θεατρικού Οργανισμού Ακροπόλ από τις 19 Οκτωβρίου.
Ένα από τα πιο διάσημα παραμύθια επέλεξε να μεταφέρει στη σκηνή ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, δημιουργός της επιτυχημένης Κατσαρίδας. Πρόκειται για τον Πινόκιο, ο οποίος ανεβαίνει στην Παιδική Σκηνή του Θεατρικού Οργανισμού Ακροπόλ από τις 19 Οκτωβρίου.
Ο «Πινόκιο» έχει ως θέμα του τη συναρπαστική, όσο και γεμάτη εμπόδια πορεία προς την ενηλικίωση. Ήρωάς του είναι το γνωστό ξύλινο ανθρωπάκι που, παρά τις συμβουλές του πατέρα του Τζεπέτο, παρασύρεται από τον κόσμο του θεάματος, μαγεύεται από την ομορφιά του χρήματος και γίνεται μια άβουλη μαριονέτα, μέχρι να φτάσει στο τέλος στη συνειδητοποίηση.
«Με τον ήρωα της ιστορίας θα ήθελα να ταυτιστούν όλες οι ηλικίες. Το σύμπαν του Πινόκιο είναι μια παραμόρφωση του δικού μας κόσμου γεμάτο συμβολισμούς, η χώρα των ατελείωτων παιχνιδιών, τα παιδιά που μεταμορφώνονται σε γαϊδούρια, το τεράστιο ψάρι, όλα συμβάλουν στο να αισθάνεται ο θεατής ότι δεν μπορεί να φανταστεί τι παραμονεύει στην επόμενη γωνία, καθώς τα πάντα είναι αναγνωρίσιμα, αλλά και ξένα» λέει για την παράσταση ο σκηνοθέτης, Βασίλης Μαυρογεωργίου.
Ο «Πινόκιο» γράφτηκε από τον Κάρλο Κολόντι το 1883 στη Φλωρεντία, την πόλη που έχει συνδέσει, όσο καμία άλλη στον κόσμο, τη θρησκεία με την τέχνη μεγάλων αναγεννησιακών δημιουργών. Φανερά επηρεασμένος από τη λαϊκή σοφία, ο Κολόντι δανείζεται τεχνάσματα από τους θρησκευτικούς μύθους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο δεν είχε γραφτεί για παιδιά, αλλά εκδιδόταν τότε σε εφημερίδα για ενήλικες που διασκέδαζαν με τα παθήματα του μικρού ξύλινου ψεύτη.
Πολλές προσπάθειες έγιναν να χρησιμοποιηθεί ο Πινόκιο σαν παιδικό παραμύθι, με πιο γνωστή αυτή του Ντίσνεϊ που τον εδραίωσε ως την συμπαθητική μαριονέτα που θέλει να γίνει αγόρι. Η ταυτότητα της παράστασης