Παράθυρο για συνομιλίες διοίκησης – εργαζομένων στη Lufthansa
Τουλάχιστον οι μισές πτήσεις της Lufthansa έχουν ακυρωθεί την Παρασκευή εξαιτίας της απεργίας του εναέριου προσωπικού, αλλά ένα παράθυρο διεξόδου ίσως διαφαίνεται στη διαμάχη των αεροσυνοδών και της διοίκησης για τα μισθολογικά: Αργότερα εντός της ημέρας οι δύο πλευρές θα ξεκινήσουν «διερευνητικές συνομιλίες», πιθανότατα μέσω διαμεσολαβητή. Το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους δεν έχει προγραμματίσει προς το παρόν νέα κινητοποίηση, λέγοντας πως «αφήνει περιθώριο στη διοίκηση να εξετάσει την κατάσταση».
Τουλάχιστον οι μισές πτήσεις της Lufthansa έχουν ακυρωθεί την Παρασκευή εξαιτίας της απεργίας του εναέριου προσωπικού, αλλά ένα παράθυρο διεξόδου ίσως διαφαίνεται στη διαμάχη των αεροσυνοδών και της διοίκησης για τα μισθολογικά: Αργότερα εντός της ημέρας οι δύο πλευρές θα ξεκινήσουν «διερευνητικές συνομιλίες», πιθανότατα μέσω διαμεσολαβητή όπως επιβεβαίωσε το συνδικάτο UFO.
Το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους δεν έχει προγραμματίσει προς το παρόν νέα κινητοποίηση, λέγοντας πως «αφήνει περιθώριο στη διοίκηση να εξετάσει την κατάσταση». Μέχρι στιγμής πάντως, η διοίκηση δεν φαίνεται να διατεθειμένη να κάνει σημαντικές παραχωρήσεις έναντι των εργαζομένων.
«Εάν θέλουμε να κρατήσουμε την ηγετική μας θέση, πρέπει να προσαρμοστούμε στον σύγχρονο ανταγωνισμό» ανέφερε ενδεικτικά ο εκπρόσωπος της εταιρείας Κλάους Βάλτερ.
Η 24ωρη απεργία των αεροσυνοδών της Lufthansa σε όλη τη Γερμανία την Παρασκευή είναι η τρίτη κατά σειρά και μέχρι τώρα ισχυρότερη κινητοποίηση: Οι ζημιές για τη Lufthansa μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα επτά εκατ. ευρώ.
Μόνο στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το μεγαλύτερο της χώρας και κεντρικό κόμβο για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές συγκοινωνίες, ακυρώθηκαν 580 πτήσεις (έναντι μέσου ημερήσιου όρου 1.400 πτήσεων). Το πρωί, εκπρόσωπος της Lufthansa είχε δηλώσει αισιόδοξος πως θα ακυρωθούν οι μισές πτήσεις της ημέρας, και όχι τα δύο τρίτα όπως είχε αρχικά εκτιμηθεί.
Παράλληλα, η διοργάνωση της έκθεσης της Φρανκφούρτης (που ετοιμάζεται για την Automechanika την ερχόμενη Τρίτη) ζήτησε με επιστολή της στις δύο πλευρές να προετοιμαστούν ώστε να διευκολύνουν, αν προκύψουν προβλήματα, την προσέλευση των επισκεπτών.
Πάντως, το 75% ερωτηθέντων σε δημοσκόπηση του Infratest δηλώνει ότι δείχνει κατανόηση στην κινητοποίηση των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι ζητούν κατάργηση ευέλικτων μορφών απασχόλησης, μισθολογική αύξηση 5% και αποτροπή του σχεδίου της εταιρείας να διοχετεύσει θέσεις εργασίας σε θυγατρική της με δυσμενέστερο εργασιακό καθεστώς. Οι απολαβές τους είχαν «παγώσει» τα τελευταία τρία χρόνια.
Την εταιρεία έχει πλήξει ο ανταγωνισμός με τις αεροπορικές χαμηλού κόστους (τομέα στον οποίο η ίδια σχεδιάζει να επεκταθεί) και οι αυξημένες τιμές των καυσίμων.
Η Lufthansa, που κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο λειτουργική ζημία 20 εκατ. ευρώ, έχει θέσει ως στόχο την εξοικονόμηση 1,5 δισ. ευρώ σε βάθος τριετίας. Οι μισθολογικές δαπάνες του ομίλου φτάνουν στο 22% των εξόδων του -το οποίο η διοίκηση αναφέρει ως σημαντικά υψηλότερο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.