Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

ΣΕΛΠΕ- Euromonitor International: Η Ελλάδα υστερεί στις πωλήσεις μέσω ίντερνετ

Το μέλλον των λιανικών πωλήσεων βασίζεται στις τεχνολογικές εξελίξεις, καθώς οι προοπτικές για εκμετάλλευση του διαδικτόυ έχουν υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια, ειδικά με την ανάπτυξη των έξυπνων κινητών, σύμφωνα με έρευνα της ΣΕΛΠΕ- Euromonitor International. Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου αυξάνονται ραγδαία στις αναπτυγμένες χώρες ενώ σίγουρα θα αποτελέσουν το σήμα κατατεθέν στις ήδη αναπτυσσόμενες. […]

Το μέλλον των λιανικών πωλήσεων βασίζεται στις τεχνολογικές εξελίξεις, καθώς οι προοπτικές για εκμετάλλευση του διαδικτόυ έχουν υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια, ειδικά με την ανάπτυξη των έξυπνων κινητών, σύμφωνα με έρευνα της ΣΕΛΠΕ- Euromonitor International.

Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου αυξάνονται ραγδαία στις αναπτυγμένες χώρες ενώ σίγουρα θα αποτελέσουν το σήμα κατατεθέν στις ήδη αναπτυσσόμενες. Το λυπηρό είναι ότι η Ελλάδα έχει μείνει μετεξεταστέα στο θέμα των διαδικτυακών πωλήσεων αλλά και της χρήσης του ίντερνετ γενικότερα και αυτό μεταφράζεται ποικιλοτρόπως.

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι ο Έλληνας καταναλωτής εμπιστεύεται λιγότερο τις συναλλαγές μέσω ίντερνετ και είναι λιγότερο εξοικειωμένος με τη χρήση του υπολογιστή σε σχέση με τους αντίστοιχους χρήστες στην Ευρώπη.

H ελλειπής γνώση μαζί με άλλους παράγοντες, όπως τα μεγάλα έξοδα αποστολής που τις περισσότερες φορές καλούνται να πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές, αποτελούν εμπόδιο στην ανάπτυξη αυτού του τομέα.

Επιπλέον, σημαντικό μερίδιο έχει και η κουλτούρα του Έλληνα καταναλωτή να εμπιστεύεται περισσότερο το προϊόν που έχει μπροστά του και να προτιμά τις επισκέψεις στα κοντινά καταστήματα.

Παρ’όλα αυτά, η εικόνα αυτή φαίνεται να αντιστρέφεται τα τελευταία έτη ιδιαίτερα με την νέα γενιά που αναλαμβάνει περισσότερες πρωτοβουλίες όσον αφορά τη χρήση του διαδικτύου αλλά και του e-επιχειρήν.

Σημαντικό εμπόδιο τα τελευταία χρόνια αποτελεί η ραγδαία αύξηση της ανεργίας στους νέους που αγγίζει το 50% (το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη), η έλλειψη επιδοτήσεων από πλευράς του κράτους αλλά και των επενδύσεων από πλευράς επιχειρηματιών γενικότερα.

Αν και η πορεία των online πωλήσεων παρουσιάζει μεγάλη αύξηση τα τελευταία χρόνια, δύσκολα μπορεί να συγκριθεί με τις αγορές των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης και κυρίως της Βόρειας Ευρώπης. Η Ελλάδα βρίσκεται στη τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης με τις Μ.Βρετανία και τις χώρες της Σκανδιναβίας να ηγούνται της κατάταξης.

Οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν 9% το 2011 σε σχέση με το 2010. Την ίδια ώρα οι πωλήσεις στη Μ. Βρετανία τρέχουν με αμείωτο ρυθμό και για το 2011 οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 19%. Άλλες χώρες που παρουσιάζουν αξιοσημείωτο ενδιαφέρον είναι η Πορτογαλία που σημείωσε αύξηση 23% και η Ιταλία που σημείωσε αύξηση 22%.

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία, η Πορτογαλία αποτελεί μια δυναμική αγορά όπου οι καταναλωτές φαίνεται να βρίσκουν λύσεις εν μέσω κρίσης στα πιο οικονομικά προϊόντα που προσφέρονται μέσω ίντερνετ.

Για να έχουμε όμως μια πιο καθαρή εικόνα θα πρέπει να δούμε την αγορά από μια άλλη οπτική γωνιά. Ο Έλληνας καταναλωτής κατά μέσο όρο δεν ξοδεύει περισσότερα από 30 ευρώ/έτος για διαδικτυακές αγορές, ενώ αντίστοιχα ένας καταναλωτής στη Μ.Βρετανία ξοδεύει το εξωπραγματικό για τα Ελληνικά δεδομένα ποσό των 530 ευρώ/έτος, που αντιστοιχεί στο 3,6% της συνολικής καταναλωτικής του δαπάνης.

Μια σύγκριση στο μέσο εισόδημα δεν ανταποκρίνεται στα προαναφερθέντα νούμερα καθώς ο μέσος εργαζόμενος στην Ελλάδα κερδίζει 17% λιγότερα χρήματα από τον αντίστοιχο εργαζόμενο στο Ηνωμένο Βασίλειο (2011), με τις προβλέψεις για το 2012 να είναι ακόμα πιο δυσοίωνες για την Ελλάδα.

Η απάντηση βρίσκεται στον πραγματικό αριθμό των εργαζομένων σε αναλογία με τον πληθυσμό, καθώς η ανεργία καλπάζει στην Ελλάδα, στην ανασφάλεια που κυριαρχεί για το αύριο και στην εξοικείωση που νιώθει ο καταναλωτής στη Β. Ευρώπη όταν κάνει μια συναλλαγή.

Τέλος, σημαντική αναφορά πρέπει να γίνει και στη χρήση του πλαστικού χρήματος καθώς προαπαιτείται η κατοχή χρεωστικής / πιστωτικής κάρτας για μια online αγορά.

Αν και οι Έλληνες ήταν ο πλέον σπάταλος λαός τη τελευταία δεκαετία μέσω της χρήσης των πιστωτικών καρτών (Credit cards), τα τελευταία δύο χρόνια κάτι τέτοιο φαντάζει ουτοπία με τις καταναλωτικές δαπάνες να έχουν μειωθεί στο ελάχιστο και με τις τράπεζες να αρνούνται να προμηθεύσουν τους πελάτες τους με πιστωτικές κάρτες.

Από την άλλη μεριά, η ύπαρξη χρεωστικών καρτών (Debit cards) αποτελεί μια σημαντική λύση στα χέρια των καταναλωτών αλλά η αποδυνάμωση των εισοδημάτων και η μη εξοικείωση με πληρωμή τέτοιων ειδών καρτών αποτελεί μειονέκτημα για την αγορά μέχρι στιγμής αλλά ο συγκεκριμένος τομέας είναι ελπιδοφόρος.

Εκ του αληθές, ο αριθμός των συναλλαγών με πιστωτική κάρτα στην Ελλάδα μειώθηκε το 2011 κατά 8%. Αντιθέτως, οι συναλλαγές με χρεωστική κάρτα έδειξαν σημαντική άνοδο κάτι που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν το διαθέσιμο εισόδημα για τις αγορές τους.

Η συγκεκριμένη τάση θα σημειώσει μεγάλη αύξηση μέσα στην επόμενη πενταετία και αυτό αναμένεται να αποτελέσει μεγάλο πλεονέκτημα στις διαδικτυακές αγορές.

Για το 2012, οι διαδικτυακές πωλήσεις προβλέπεται να αυξηθούν κατά 8% στην Ελλάδα, ενώ Πορτογαλία, Iσπανία και Ιταλία θα σημειώσουν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης. Χαρακτηριστικό πάντως είναι οτι σχεδόν όλες οι χώρες της ΕΕ θα κινηθούν σε θετικούς ρυθμούς, κάτι που προμηνύει τη δυναμικότητα αυτού του καναλιού για την επόμενη πενταετία.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο