Συνομιλίες για φιλική διευθέτηση των διαφορών τους ξεκινούν ΟΛΠ και Cosco
Με στόχο τη φιλική διευθέτηση των διαφορών τους ξεκινούν συνομιλίες ο ΟΛΠ και η Cosco, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται τα τρία «γκρίζα σημεία» της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του νέου Ικονίου στην κινεζική πλευρά. Οι συνομιλίες θα διαρκέσουν περίπου 10 με 15 ημέρες, και εάν αποβούν άκαρπες, το επόμενο στάδιο, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, θα είναι η διαιτησία.
Με στόχο τη φιλική διευθέτηση των διαφορών τους ξεκινούν συνομιλίες ο ΟΛΠ και η Cosco, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται τα τρία «γκρίζα σημεία» της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του νέου Ικονίου στην κινεζική πλευρά. Οι συνομιλίες θα διαρκέσουν περίπου 10 με 15 ημέρες, και εάν αποβούν άκαρπες, το επόμενο στάδιο, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, θα είναι η διαιτησία.
«Αν δεν βρεθεί λύση τότε θα πάμε στο επόμενο στάδιο που είναι η διαιτησία και ο επιδιαιτητής θα είναι Έλληνας υπήκοος» ανέφερε την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γ.Ανωμερίτης.
Πρώτο σημείο της διαφοράς μεταξύ των δύο πλευρών είναι εάν μπορεί ο ΟΛΠ μέχρι τις 30/06/2012 να συνάψει νέα συμφωνία με την εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Mediterrenean Shipping Company για την προβλήτα ΙΙ. Η Cosco υποστηρίζει ότι με τη σύμβαση παραχώρησης είχε «λάβει» και τη σύμβαση που είχε ο ΟΛΠ με την MSC για τον προβλήτα ΙΙ. Η MSC από την πλευρά της προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης.
Επιπλέον, η κινεζική πλευρά σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης για την προβλήτα ΙΙ θα έπρεπε να δίνει κάποιο αντίτιμο κάθε μήνα στον ΟΛΠ κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα καθώς η cosco επικαλείται την ερμηνεία της «ανωτέρας βίας» (όπως τις απεργίες λιμενεργατών και οδηγών φορτηγών) τονίζοντας ότι έχασε χρήματα αυτό το γεγονός.
Το τρίτο σημείο που θέτει η κινεζική πλευρά είναι ότι για να ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ πρέπει να απομακρυνθούν τα πετρελαιοειδή σε νέο χώρο που βρίσκεται έξω από την περιοχή που έχει γίνει η παραχώρηση.
«Η MSC είναι μεγάλος πελάτης και των δύο», τόνισε επίσης ο πρόεδρος του ΟΛΠ ενώ αναφερόμενος στο θέμα του διαγωνισμού για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο δήλωσε ότι «θα έπρεπε να είχε τελειώσει από το 2007». Ο ίδιος έκανε λόγο για τεράστιες ευθύνες για το ζήτημα, αναφέροντας επίσης ότι ο φετινός διαγωνισμός «δεν έχει καμία σχέση με τον περσινό».
«Από το 2001 έχει μπει υπογραφή για να έρθει το τρένο από το Θριάσιο στο Ικόνιο» τόνισε ο κ.Ανωμερίτης, προσθέτοντας ότι «για 17 χιλιόμετρα τρένου πέρασαν 10 χρόνια».
«Ο ΟΛΠ έκανε την πρόταση στην Cosco για το Θριάσιο το οποία θεωρώ ένα από τα σημαντικότερα έργα της Αττικής» δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΠ και πρόσθεσε ότι ο Οργανισμός θα ήθελε στο διαγωνισμό να πάρει μέρος και η Cosco επειδή ακριβώς συλλειτουργούμε στο ίδιο λιμάνι, τόνισε.
H κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέσει το Ικόνιο με το Θριάσιο έχει ξεκινήσει. Η δαπάνη ανέρχεται σε 550 εκατ. ευρώ, ενώ η ΕΕ έχει δώσει 230 εκατ. ευρώ και εκκρεμούν άλλα 106 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής. Συμφωνία China Development Bank και XRTC
Παράλληλα, την Τρίτη γνωστοποιήθηκε πως σε υπογραφή συμφωνίας για την παροχή χρηματοοικονομικών – συμβουλευτικών υπηρεσιών στην China Development Bank προχώρησε XRTC Business Consultants, εταιρεία παροχής ναυτιλιακών συμβουλών στη διεθνή τραπεζική βιομηχανία και στην ελληνική ναυτιλιακή αγορά.
Η XRTC, ως σύμβουλος έργου της China Development Bank κατάφερε να πραγματοποιηθεί η πρώτη απευθείας κινέζικη χρηματοδότηση που δόθηκε σε έλληνα εφοπλιστή και συγκεκριμένα στην εταιρεία Cardiff Marine, προσωπική εταιρεία του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου.