Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Οι αιτίες της αποχώρησης της Toyota από τη F1

Οι αιτίες της αποχώρησης της Toyota από τη F1

Η δαπάνη για την Toyota F1 φάνταζε πλέον εκτός τόπου και χρόνου, στη σκιά του πρώτου έτους μετά το 1937 στο οποίο η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε (σφοδρή) οικονομική ζημία.

Πάνος Ν. Διαμάντης

Έχοντας δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια την τελευταία δεκαετία, η Toyota έβαλε σήμερα (Τετάρτη 04/11) αιφνίδιο και άδοξο τέλος στο πρόγραμμά της στη Formula 1 υπό τη σκιά της οικονομικής έκθεσης του 2008, του πρώτου έτους της ιστορίας της μετά το 1937 το οποίο έκλεισε με ζημία για την ιαπωνική εταιρεία.


Η παγκόσμια οικονομική ύφεση είχε ως αποτέλεσμα η Toyota να παρουσιάσει το 2008 ζημία 4,74 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ για το 2009 η εταιρεία προβλέπει αύξηση της ζημίας στα 8,3 δισεκατομμύρια δολάρια.


Η απόφαση αποχώρησης από τη Formula 1 ήρθε λίγες μέρες μετά τη σύνταξη της πλήρους οικονομικής έκθεσης της εταιρείας για το πρώτο εξάμηνο του 2009. Ασφαλώς, λοιπόν, η διακοπή της αγωνιστικής δραστηριότητας της Toyota στη F1 οφείλεται στα οικονομικά δεδομένα και όχι στα φτωχά, μέχρι σήμερα, αποτελέσματά της στην πίστα.


Εξάλλου, ανάλογα ήταν και τα κριτήρια με τα οποία η -πολύ μικρότερου μεγέθους- Honda είχε ανακοινώσει την αποχώρησή της από τη F1 την 5η Δεκεμβρίου 2008. Μπορεί η ίδια ομάδα, ως Brawn GP, να κέρδισε τα φετινά πρωταθλήματα, ωστόσο αυτή η επιτυχία φαντάζει ασήμαντη μπροστά στην επιβίωση της εταιρείας και στη διασφάλιση χιλιάδων θέσεων εργασίας.


Η Toyota Motor Corporation καλείται τώρα να δαπανήσει υπέρογκα ποσά όχι μόνο για τις αποζημιώσεις των εργαζόμενων στην Toyota F1 στην Κολωνία της Γερμανίας (αν δεν τους μεταθέσει σε άλλες δραστηριότητές της), αλλά και για να διακόψει το Σύμφωνο Ομονοίας που υπέγραψε το καλοκαίρι με τη FOM και τη FIA, το οποίο τη δέσμευε να παραμείνει στη Formula 1 μέχρι το 2012.


Η ανακοίνωση της TMC


Εντεκα μήνες μετά την αιφνίδια αποχώρηση της Honda από τη F1, τρεις μήνες μετά την αποχώρηση της BMW και μία μέρα μετά την αποχώρηση της Bridgestone, η Toyota εξέδωσε σήμερα την εξής ανακοίνωση: Η Toyota Motor Corporation (TMC) ανακοινώνει ότι προγραμματίζει την αποχώρηση από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 στο τέλος του 2009.


Η TCM, που θεωρούσε ότι η συμμετοχή της στη F1 συνέβαλε στην ευημερία της αυτοκινητικής της κουλτούρας, παρέμενε αφοσιωμένη στη συμμετοχή στην κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου ακόμα και ενώπιον των απότομων οικονομικών αλλαγών που ξεκίνησαν πέρσι.


Ωστόσο, όταν η TMC εξέτασε τις αγωνιστικές της δραστηριότητες για τα επόμενα χρόνια από τη σκοπιά της μεσοπρόθεσμης επένδυσης και υπό τη σφοδρή οικονομική πραγματικότητα, η TMC αποφάσισε να αποχωρήσει από τη F1.


Η TMC αφήνει τη F1 έχοντας πετύχει 13 θέσεις στο βάθρο και 87 τερματισμούς σε βαθμολογούμενη θέση σε οκτώ αγωνιστικές χρονιές, από το 2002, με την Panasonic Toyota Racing, μια πλήρως εργοστασιακή ομάδα.


Θεωρεί τις ημέρες που πέρασε στη F1, στην οποία οι ομάδες καταβάλλουν τα μέγιστα για να αγωνιστούν λυσσαλέα στο ανώτερο επίπεδο των αγώνων, ως αναντικατάστατη εμπειρία που προσέφερε τη δυνατότητα να αναπτυχθούν τόσο οι ανθρώπινες υποδομές όσο και τα προγράμματα έρευνας και εξέλιξης.


Η TMC εκφράζει τη βαθιά της εκτίμηση προς τους φίλους της στη F1, για τη θερμή τους υποστήριξη. Η TMC επίσης θέλει να εκφράσει την εγκάρδια ευγνωμοσύνη της προς όλους τους οδηγούς της Panasonic Toyota Racing μέχρι σήμερα και προς όλους τους εργαζόμενους της Toyota Motorsport GmbH, που βοήθησαν για γίνουν πραγματικότητα όλα τα επιτεύγματα της ομάδας.


Η TMC σκοπεύει να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί, ώστε να βρεθεί λύση για εκείνους που θα επηρεαστούν άμεσα από οποιαδήποτε αναστάτωση μπορεί να προκαλέσει αυτή η απόφαση.


Χρησιμοποιώντας την εμπειρία από τη F1 και άλλους αγώνες αυτοκινήτων, η TMC σκοπεύει να προχωρήσει με την εξέλιξη υπαρχόντων οχημάτων παραγωγής, όπως του supercar Lexus ΄LFA΄ και άλλων συμπαγών σπορ αυτοκινήτων με κίνηση στον πίσω άξονα.


Στους αγώνες αυτοκινήτου, όχι μόνο θα αγωνίζεται σε διάφορες κατηγορίες, αλλά επιπλέον θα συμβάλλει ενεργά στην εξέλιξη του motorsport υποστηρίζοντας ΄φυτώρια΄ των αγώνων και προγραμματίζοντας εκδηλώσεις στις οποίες θα είναι εύκολο για τον κόσμο να συμμετέχει.


Toyoda: Αναπόφευκτο


Πέραν της ανακοίνωσης της ιαπωνικής εταιρείας, ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, είπε στο πρακτορείο Reuters τα εξής: Αυτή ήταν μια δύσκολη αλλά εντέλει αναπόφευκτη απόφαση.


Από την επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, πέρσι, πασχίζαμε να αποφασίσουμε αν θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε στη F1. Αποχωρούμε πλήρως από τη Formula 1. Ζητώ βαθιά συγγνώμη από τους υποστηρικτές της Toyota για το ότι δεν καταφέραμε να πετύχουμε τα αποτελέσματα στα οποία στοχεύαμε.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο