Λίγες ώρες πριν το πρώτο φετινό Grand Prix, τέσσερις ομάδες έκαναν έγγραφη διαμαρτυρία για τη νομιμότητα των μονοθεσίων των Brawn, Toyota και Williams.
Τέσσερις ομάδες της Formula 1 (οι Ferrari, Renault, Red Bull Racing και BMW Sauber) έκαναν ένσταση στους αγωνοδίκες του Grand Prix Αυστραλίας σχετικά με τη νομιμότητα του σχεδίου του αεροδυναμικού διαχύτη των μονοθεσίων της Brawn GP, της Toyota και της Williams.
Η ένσταση της BMW Sauber δεν πέρασε, λόγω μιας γραφειοκρατικής λεπτομέρειας σχετικά με το πρωτόκολλο κατάθεσης της ένστασης, αλλά η διαμαρτυρία των έτερων τριών ομάδων εντείνει το πολιτικό παρασκήνιο στο πρώτο αγωνιστικό τριήμερο του 2009.
Ο αεροδυναμικός διαχύτης είναι η πίσω άκρη του πατώματος των μονοθεσίων. Ουσιαστικά είναι μια αεροδυναμική συσκευή, με πολλά κανάλια αέρα, η οποία παράγει αρνητική άντωση. Οι φετινοί κανονισμοί μείωσαν ιδιαίτερα το ύψος του διαχύτη, ωστόσο οι Brawn, Toyota και Williams βρήκαν ένα παράθυρο στους κανονισμούς και ενώνοντας το κεντρικό σημείο του διαχύτη με το σχέδιο του πίσω μέρους του αμαξώματος, κατάφεραν να αυξήσουν το ύψος του πρώτου.
Οι ενστάσεις εξετάζονται σήμερα (Πέμπτη 26/03) από τους αγωνοδίκες του GP Αυστραλίας και τον τεχνικό έφορο της FIA, Jo Bauer. Εκτιμάται ότι θα έχει βγει απόφαση για τη νομιμότητα ή μη των διαχυτών μέχρι το βράδυ, αλλά θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι όποια πλευρά χάσει, θα στείλει το θέμα στο δικαστήριο εφέσεων της FIA. Στην τελευταία περίπτωση το θέμα θα κρατήσει τουλάχιστον δέκα μέρες, διότι το δικαστήριο δεν θα συνεδριάσει πριν το GP Μαλαισίας (05/04).
Αν οι αεροδυναμικοί διαχύτες των Brawn, Toyota και Williams κριθούν παράνομοι, τότε οι τρεις ομάδες θα έχουν το δικαίωμα να αγωνιστούν στη Μελβούρνη επειδή θα έχουν καταθέσει έφεση. Ωστόσο, λέγεται ότι η Toyota, για καλό και για κακό, έχει φέρει στη Μελβούρνη αρκετούς διαφορετικούς διαχύτες.
Από όσο ξέρω, στους αγώνες ο καθένας έχει το δικαίωμα της ένστασης και δεν έχω κανένα θέμα με αυτό είπε ο διευθυντής της Toyota F1, John Howett. Σε ό,τι αφορά σε εμάς, έχουμε μελετήσει τους κανονισμούς σε κάθε λεπτομέρεια και είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι τους έχουμε μεταφράσει σωστά.
Συμβουλευθήκαμε και το τεχνικό τμήμα της FIA και είμαστε ικανοποιημένοι επειδή επιβεβαίωσαν τον τρόπο με τον οποίο αντιληφθήκαμε τους κανονισμούς, κατέληξε ο Βρετανός. Στις δοκιμές του χειμώνα ο αγωνιστικός διευθυντής και υπεύθυνος ασφαλείας των Grands Prix, Charlie Whiting, είχε κρίνει νόμιμους τους διαχύτες των Brawn, Toyota και Williams. Ωστόσο, δεν είναι ο C. Whiting που θα αποφασίσει για τις ενστάσεις στη Μελβούρνη, αλλά ο Jo Bauer.
Ο Sam Michael, τεχνικός διευθυντής της Williams, συμπλήρωσε: Για να είμαι ειλικρινής, μας εξέπληξε μόνο και μόνο ότι προέκυψε το θέμα, διότι για εμάς ο κανονισμός είναι ξεκάθαρος. Είναι κάτι που οι ομάδες μελετούν σε διάφορες μορφές τα τελευταία δύο χρόνια, οπότε δεν είναι τόσο μεγάλο ζήτημα. Το ξεκαθαρίσαμε με τη FIA πριν από ένα χρόνο. Για εμάς δεν υπάρχει καμία παρεξήγηση, αλλά φαίνεται ότι υπάρχει για τις άλλες ομάδες – όμως δεν ξέρω σε ποια βάση, είπε ο Αυστραλός.
Τέλος, το συγκεκριμένο θέμα έχει οδηγήσει σε ρήξη τη Ferrari με τον Ross Brawn, τον τεχνικό διευθυντή της χρυσής εποχής 1999-2004 της Scuderia. Μετά την ένσταση της ιταλικής ομάδας στη Μελβούρνη, ο Βρετανός ιδιοκτήτης της πρώην Honda F1 κατηγόρησε σφοδρά τη Ferrari.
Η Ferrari ξύπνησε μόνο και μόνο επειδή κάποιος ήταν ταχύτερός της [στις δοκιμές του χειμώνα]. Οι κατηγορίες προέρχονται από ομάδες που δεν σκέφτηκαν αυτή την ιδέα και τώρα εκνευρίζονται. Για οποιονδήποτε έχει διαβάσει τους κανονισμούς, είναι πασιφανές, είπε ο R. Brawn.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.