Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Φόβοι της F1 για αποχώρηση και της Renault

Φόβοι της F1 για αποχώρηση και της Renault

Η Renault F1 είναι η μοναδική ομάδα που δεν έχει κάνει σαφές ότι θα παραμείνει στο σπορ το 2009 και το θέμα των κινητήρων δεν αφήνει ενθαρρυντικές ενδείξεις.

Πρόσφατα, ο Adam Parr -διευθύνων σύμβουλος της Williams- είπε ότι …πιθανώς θα χάσουμε κι άλλη ομάδα (σ.σ.: μετά τη Honda) πριν ξεκινήσει η σεζόν του 2009 και υπάρχει μεγαλή πιθανότητα η ομάδα αυτή να είναι εργοστασιακή. Στους κύκλους της Formula 1 πιστεύεται ότι έχει φωτογραφίσει τη Renault.


Αλλωστε, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν απομείνει στο σπορ μετά την αποχώρηση της Honda, οι Mercedes-Benz, BMW και Toyota έχουν δηλώσει δημοσίως ότι θα παραμείνουν στο σπορ, τουλάχιστον το 2009, ενώ η Ferrari είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτοσυντηρούμενη και όχι ιδιαίτερα εξαρτημένη από τη Fiat.


Η Renault, παρότι δεν δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ όπου η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, βρίσκεται σε δυσμενή θέση κι έχει ζητήσει (και θα λάβει) οικονομική βοήθεια δισεκατομμυρίων δολαρίων από το γαλλικό κράτος, την ώρα που η μετοχή της έχει σημειώσει πτώση κατά 82 ποσοστιαίες μονάδες.


Εξάλλου ο Carlos Ghosn, πρόεδρος της Renault, πάντοτε αντιμετώπιζε τη συμμετοχή στη Formula 1 με επιφύλαξη – πόσο μάλλον τώρα, που οι πωλήσεις της γαλλικής εταιρείας βρίσκονται διαρκώς σε καθοδική πορεία.


Θυμίζουμε ότι το 2006, ο C. Ghosn είχε δηλώσει ότι η Renault θα παραμένει στη F1 όσο κερδίζει. Επιπλέον, στο τέλος εκείνης της χρονιάς κυκλοφόρησαν φήμες περί αποχώρησης της εταιρείας από το σπορ, οι οποίες λέγεται ότι παρέσυραν και τον Fernando Alonso, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να υπογράψει στη McLaren για το 2007.


Μετά τη δήλωση του A. Parr, τα πράγματα τώρα έρχεται να περιπλέξει και το θέμα που προέκυψε σχετικά με τους κινητήρες της Renault για το 2010, έπειτα από δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου ότι η Renault F1 εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς του κινητήρα Cosworth από το 2010.


Στις ιδιωτικές ομάδες, τώρα, οι εξελίξεις είναι ευχάριστες. Η Williams, παρότι χάνει τον βασικό χορηγό Lenovo (που οδεύει στη McLaren) και δύο άλλοι χορηγοί της (AT&T, Phillips) αντιμετωπίζουν προβλήματα με την παγκόσμια οικονομική ύφεση, δημοσίως επιβεβαίωσε ότι θα παραμείνει στο σπορ.


Ο Adam Parr είπε σχετικά: Η Honda δεν αναγκάστηκε να φύγει από τη Formula 1, απλά το επέλεξε. Η Williams δεν θα επιλέξει ποτέ να φύγει από τη F1. Όσο βρίσκουμε μερικά χρήματα και συντάσσουμε έναν αξιοπρεπή προϋπολογισμό, θα αγωνιζόμαστε.


Αν χρειαστεί να μειώσουμε τα έξοδά μας αν μειωθούν και τα έσοδα, θα το κάνουμε. Για μένα είναι παράλογο να συζητάμε αν η Williams θα αποχωρήσει από τη Formula 1. Η θέση μας είναι διαφορετική από τη θέση όλων των άλλων ομάδων, διότι όλες οι άλλες πρώτιστα εξαρτώνται από τον βασικό τους μέτοχο, ο οποίος προμηθεύει την ομάδα με ένα πολύ μεγάλο μέρος ή ακόμα και ολόκληρο τον προϋπολογισμό της


O μέτοχος αυτός βρίσκεται στη Formula 1 πρώτιστα για λόγους marketing. Μπορεί, λοιπόν, ανά πάσα στιγμή να αποφασίσει ότι το κέρδος που παίρνει από την επένδυσή του δεν είναι αρκετό και να αποχωρήσει από τη F1. Η διαφορά με τη Williams είναι ότι εμείς δεν έχουμε επιλογή αν θα βρισκόμαστε στη F1. Αυτή είναι η μοναδική μας δραστηριότητα. Κάνουμε μόνο αυτό.


Βασικοί μέτοχοι δεν είναι μόνο οι πέντε αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και οι δισεκατομμυριούχοι επιχειρηματίες Dietrich Mateschitz και Vijay Mallya, ιδιοκτήτες των Red Bull Racing / Scuderia Toro Rosso και Force India αντίστοιχα. Για όλους αυτούς, η Formula 1 δεν είναι το μοναδικό που κάνουν.


Η Force India πρόσφατα ανακοίνωσε την τεχνολογική συνεργασία της με τη McLaren και την προμήθεια κινητήρων από τη Mercedes, αρχής γενομένης από το 2009, συνεπώς το εγγύς μέλλον της είναι απόλυτα εξασφαλισμένο.


Για τις δύο ομάδες της Red Bull, ωστόσο, πρόσφατα αναπτύχθηκε φημολογία σχετικά με το ενδεχόμενο αποχώρησης από τη Formula 1, αλλά ο Helmut Marko, πρώην οδηγός της F1 και νυν αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, κατέρριψε κάθε τέτοια εικασία. [Οι δύο ομάδες] είναι ασφαλείς αυτή τη στιγμή. Αλλά η RBR ίσως περιορίσει κατά 30% τον προϋπολογισμό της, είπε ο Αυστριακός.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο