Η FIA κι οι ομάδες αναζητούν κινητήρες που δεν θα κοστίζουν πολύ, αλλά δεν θα είναι κοινοί, για την περίοδο 2010-2012. Τι συζητήθηκε στη συνάντηση FIA - FOTA και τι σκέφτεται η Ομοσπονδία για τους νέους κινητήρες του 2013.
Από το 2013 η Formula 1 θα χρησιμοποιεί νέους κινητήρες, που θα εμπίπτουν σε ένα καινούριο πλαίσιο κανονισμών και θα υιοθετούν περισσότερες οικολογικές τεχνολογίες, αλλά τώρα η FIA και ο σύνδεσμος των ομάδων (FOTA) καλούνται να αποφασίσουν για τις προδιαγραφές των V8 για την περίοδο 2010-2012.
Η πρόταση της FIA είναι να χρησιμοποιούν όλες οι ομάδες κινητήρα κοινών προδιαγραφών, ο οποίος θα κατασκευάζεται από ειδικό προμηθευτή έπειτα από διαγωνισμό ή από τις αυτοκινητοβιομηχανίες του σπορ που θα επιθυμούσαν να τον κατασκευάζουν μόνες τους, αλλά με το ίδιο ακριβώς σχέδιο.
Ωστόσο, στη συνάντηση FIA – FOTA στη Γενεύη η Ομοσπονδία, γνωρίζοντας φυσικά τις απειλές αποχώρησης των αυτοκινητοβιομηχανιών από το σπορ σε περίπτωση επιβολής κοινού κινητήρα, δήλωσε ότι είναι διατεθειμένη να εξετάσει οποιαδήποτε πρόταση προβλέπει περιορισμό του κόστους ανάλογο με την χρήση κοινού κινητήρα από όλους. Ετσι ενισχύεται η άποψη ότι ο κοινός κινητήρας είναι απλώς ένα διαπραγματευτικό χαρτί, ώστε η FIA να προωθήσει άλλα μέτρα.
Οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν σε νέα συνάντηση των δύο πλευρών, μετά το GP Βραζιλίας. Στη Γενεύη συζητήθηκαν απλώς ορισμένες προτάσεις. Μια από αυτές προβλέπει να γίνει μελέτη των κινητήρων από μια ομάδα μηχανολόγων των αυτοκινητοβιομηχανιών που συμμετέχουν στη F1. Μία άλλη, να είναι υποχρεωμένες οι κατασκευάστριες ομάδες να προμηθεύουν με κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων τις μικρές ομάδες με κόστος μικρότερο από πέντε εκατομμύρια Ευρώ το χρόνο.
Με κοινούς κινητήρες και ίδια ελαστικά πλέον δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στις ικανότητες του οδηγού, αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν πιστεύω ότι αυτή η κίνηση (σ.σ.: η χρήση κοινών κινητήρων) είναι καλή για τη Formula 1 δήλωσε ο Fernando Alonso.
Και συνέχισε: Εχουμε μεγάλα ονόματα στο paddock, τις Toyota, BMW, Mercedes, Renault, Ferrari και θα φανεί παράξενο να τρέχουν όλες με τον ίδιο κινητήρα. Αυτό δεν θα είναι Formula 1 πια, κατέληξε ο Ισπανός.
Οσο για την πλήρη αλλαγή των κινητήρων και των κανονισμών που θα τους διέπει από το 2013, η FIA ανέφερε σε ανακοίνωσή της: Η FIA θα ήθελε νέες, σύγχρονες τεχνολογίες στους κινητήρες και στα κιβώτια ταχυτήτων το 2013. Φανταζόμαστε έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης, που θα συνοδεύεται από συστήματα ανάκτησης της θερμικής ενέργειας και ηλεκτρικά κιβώτια ταχυτήτων.
Βεβαίως, είμαστε διατεθειμένοι να ακούσουμε κάθε πρόταση. Οι μοναδικοί περιορισμοί είναι δύο. Να είναι το κόστος εξέλιξης, παραγωγής και συντήρησης των μονάδων χαμηλότερο από το σημερινό και να είναι οι κινητήρες και τα κιβώτια διαθέσιμα στις ιδιωτικές ομάδες με πολύ χαμηλό κόστος.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.