Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Micropayments: Η επανάσταση που δεν θα έρθει

  Εδώ και αρκετά χρόνια πολλοί επιχειρηματίες και οικονομολόγοι θεωρούν τις «μικροσυναλλαγές» ως την επόμενη εξέλιξη στο e-commerce διότι θα δημιουργήσει μια νέα αγορά από προϊόντα που σήμερα είναι

 

Εδώ και αρκετά χρόνια πολλοί επιχειρηματίες και οικονομολόγοι θεωρούν τις
«μικροσυναλλαγές» ως την επόμενη εξέλιξη στο e-commerce διότι θα
δημιουργήσει μια νέα αγορά από προϊόντα που σήμερα είναι πολύ μικρά για να
πουληθούν. Για παράδειγμα, οι χρήστες του Internet θα μπορούν να χρεωθούν
ακόμη και με ένα μόνο λεπτό του ευρώ για να αγοράσουν μια είδηση online ή να
λάβουν ένα ενημερωτικό email.

Καθώς το κόστος διαχείρισης κάθε συναλλαγής μειώνεται συνεχώς υποτίθεται
ότι το ηλεκτρονικό «μικροχρήμα» είναι πλέον προ των πυλών. Δεν είναι όμως
καθόλου βέβαιο ότι υπάρχει κάποιος που θέλει να το χρησιμοποιήσει.

Οι καταναλωτές προτιμούν τις πιστωτικές κάρτες οι οποίες αξιοποιώντας τις
ίδιες τεχνολογίες τους επιτρέπουν να αγοράζουν σε όλο και μικρότερα ποσά
όπως το ένα ευρώ. Δεν έχουν πολλούς λόγους λοιπόν να δυσκολέψουν τη ζωή τους
υιοθετώντας μια καινούρια τεχνολογία.

Ούτε και οι έμποροι όμως έχουν πολλά να κερδίσουν. Πολλοί προτιμούν να
συγκεντρώνουν πολλά προϊόντα μαζί και να τα πωλούν όλα ως πακέτο (bundling)
χρεώνοντας έτσι περισσότερο. Δεν έχουν κανένα όφελος αν δώσουν στους
καταναλωτές την ευκαιρία να πληρώσουν λιγότερα αγοράζοντας μόνο ό,τι
επιθυμούν (π.χ. ένα μόνο τραγούδι αντί για ολόκληρο τον δίσκο).

Ούτε βέβαια υπάρχει έμπορος που θα εγκαταλείψει εύκολα τις πιστωτικές
κάρτες για ένα σύστημα που του στερεί δημογραφικές πληροφορίες, καθώς
εγγυάται την ανωνυμία των χρηστών του.

Το σημαντικότερο αντικίνητρο των micropayments όμως είναι η δημοτικότητα
του flat rate pricing. Όταν ο καταναλωτής χρεώνεται χωρίς το άγχος ενός
μετρητή που «τρέχει συνεχώς», η χρήση αυξάνει κατά 50 – 200%. Έτσι, γίνεται
πιστότερος, θερμότερος και εμπειρότερος χρήστης κάθε υπηρεσίας. Όσο λοιπόν
επεκτείνεται το flat rate pricing τόσο περιορίζονται και οι εφαρμογές των
micropayments.

Έχουμε λοιπόν μια καλή ιδέα που όμως δύσκολα θα προχωρήσει
επιχειρηματικά. Προς γνώση και συμμόρφωση όσων πιστεύουν πως το καινούριο
είναι πάντοτε καλύτερο και προορισμένο για την επιτυχία.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο