Μια 7χρονη από το Αρκάνσας, παρατηρώντας πως τα παντελόνια των κοριτσιών για κάποιον μυστήριο λόγο έχουν ψεύτικες τσέπες αντί για κανονικές, αποφάσισε να πάρει τα πράγματα στα χέρια της στέλνοντας γράμμα σε γνωστή εταιρεία ένδυσης και έγινε viral για πολλούς λόγους.

Η Kamryn Gardner, μαθήτρια στην Α’ τάξη του Evening Star Elementary School στο Αρκάνσας, για την εργασία της με θέμα τη δύναμη της πειθούς επέλεξε να στείλει ένα γράμμα στην Old Navy ζητώντας «αληθινές τσέπες» στα παντελόνια των κοριτσιών, όπως αυτές που έχουν και τα ρούχα των αγοριών.

«Αγαπητή Old Navy. Δεν μου αρέσει που οι μπροστινές τσέπες στα τζιν των κοριτσιών είναι ψεύτικες», έγραψε στο γράμμα της, που δημοσίευσε η σελίδα του σχολείου στο Facebook.

«Θέλω μπροστινές τσέπες επειδή θέλω να βάζω μέσα τα χέρια μου. Επίσης θα ήθελα να βάζω μέσα πράγματα», εξήγησε. «Θα σκεφτόσασταν να φτιάξετε τζιν για τα κορίτσια με μπροστινές τσέπες που δεν είναι ψεύτικες. Σας ευχαριστώ που διαβάσατε το αίτημά μου», καταλήγει.

Η Old Navy απάντησε λέγοντας ότι σχεδιάζει να φτιάξει το νέο προϊόν και της έστειλε δυο τζιν παντελόνια και σορτς με αληθινές τσέπες.

«Σε ευχαριστούμε πολύ που βρήκες τον χρόνο να μας γράψεις για τις τσέπες στα τζιν των κοριτσιών», αναφέρει το χειρόγραφο σημείωμα που έστειλε στην Kamryn εκπρόσωπος της εταιρίας, ενώ μετέφερε το ευχαριστώ της ομάδας παραγωγής παιδικών ρούχων για την βοήθεια της 7χρονης στην ανάπτυξη του νέου προϊόντος.

Earlier this year, first grade worked on writing persuasive letters. Kamryn, in Mrs. Jayne’s class, used her classroom…

Δημοσιεύτηκε από Evening Star Elementary στις Πέμπτη, 1 Απριλίου 2021

Γιατί όμως τα γυναικεία (και τα κοριτσίστικα) ρούχα έχουν ψεύτικες τσέπες;

Το πρόβλημα δεν είναι καινούριο. Πολλά γυναικεία παντελόνια- ακόμα και τα skinny jeans- έχουν τσέπες οι οποίες όμως είναι τόσο μικρές που είναι αδύνατον να χωρέσουν κάτι μεγαλύτερο από μια τραπεζική κάρτα. Όσο για το τηλέφωνο στη πίσω τσέπη- με μαθηματική ακρίβεια θα καταλήξει κάποια στιγμή στη λεκάνη κάποιας τουαλέτας.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα ωστόσο είναι η έλλειψη τσέπης στα περισσότερα γυναικεία ρούχα: γυναικεία παντελόνια, φορέματα και σακάκια χωρίς τσέπες ή, ακόμα χειρότερα με «ψεύτικες» τσέπες που δεν υπηρετούν κανέναν πρακτικό σκοπό.

Γιατί λοιπόν μια ολόκληρη βιομηχανία που περιστρέφεται γύρω απ’ τις γυναίκες αγνοεί συστηματικά τις ανάγκες του ίδιου του κοινού της;

Η Καμίλα Όλσον, δημιουργική διευθύντρια μιας επώνυμης εταιρείας ένδυσης, επισημαίνει τον εγγενή σεξισμό στη βιομηχανία της μόδας. Οι άνδρες συνεχίζουν να βρίσκονται στις υψηλότερες θέσεις και τα ρούχα να δημιουργούνται όχι με κριτήριο τη φόρμα και την λειτουργικότητα αλλά το ντιζάιν και τον «ομορφότερο» τρόπο με τον οποίο ένα κομμάτι ύφασμα μπορεί να καλύψει το σώμα.

«Πιστεύω ειλικρινά ότι η βιομηχανία μόδας δεν βοηθά τις γυναίκες να προχωρήσουν», λέει η Όλσον. Και η έλλειψη λειτουργικών σχεδίων στα γυναικεία ρούχα είναι ένα παράδειγμα. «Ξέρουμε πολύ καλά ότι χρειαζόμαστε τσέπες για να μεταφέρουμε τις συσκευές τεχνολογίας (κινητά κ.ο.κ.) και νομίζω πως η προσδοκία από την πλευρά της βιομηχανίας είναι ότι κουβαλάμε πάντα τσάντα. Στη δουλειά όμως δεν τριγυρνάμε με την τσάντα στο ώμο. Οι τσέπες είναι η λογική λύση».

Η ίδια αναφέρει πως βιομηχανία της μόδας είναι υπερβολικά επικεντρωμένη στην εμφάνιση των ενδυμάτων και σχεδόν καθόλου στο πώς εκείνα θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις γυναίκες (αλλά και τους άνδρες) – να ζήσουν απλούστερες, ευκολότερες ζωές.

«Το βρίσκω αποθαρρυντικό», λέει η Όλσον. «Η μόδα επιλέγει σε ποιους θα επιτρέψει να προχωρήσουν και κρατά τις γυναίκες σε μια συγκεκριμένη θέση. Δεν τις βοηθά να εξελιχθούν στον χώρο εργασίας». Η ίδια αναφέρει ότι ορισμένοι σχεδιαστές θεωρούν τσέπες «πολύ άσχημες» για τα ρούχα, ενώ άλλοι απλά δεν πιστεύουν ότι οι γυναίκες τις χρειάζονται. Τέτοιου είδους αποφάσεις, λέει η Όλσον, δημιουργούν ένα χάσμα και κρατούν τις γυναίκες πίσω.

Ένας άντρας μπορεί απλά να αρπάξει κλειδιά και κινητό, να τα βάλει στην τσέπη του και να ξεκινήσει για το ραντεβού του. Μια γυναίκα που πηγαίνει στο ίδιο ραντεβού πρέπει είτε να κρατήσει αυτά τα αντικείμενα στο χέρι, είτε να κουβαλήσει ολόκληρη τσάντα- μια ξεκάθαρη, σιωπηλή υπενθύμιση ότι είναι γυναίκα.

Όσο βολικές και αν είναι οι τσέπες, μπορεί να μην είναι πάντα η ιδανική λύση, λέει η Όλσον. Οι γυναικείες τσέπες βρίσκονται συχνά κοντά στην περιοχή του ισχίου, όπου πολλές γυναίκες προτιμούν να μην τραβούν την προσοχή. Για αυτό ένα προϊόν τύπου «θήκη» θα λειτουργούσε ίσως καλύτερα – ένας συμβιβασμός ώστε να μην χρειάζεται να κουβαλάμε τσάντες αλλά και να μην έχουμε «αντιαισθητικά φουσκώματα» σε σημεία όπου σύμφωνα με τα τωρινά, δυτικά πρότυπα ομορφιάς δεν πρέπει να υπάρχουν φουσκώματα. Τα πιο εξελιγμένα, κομψά τσαντάκια μέσης που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια είναι μια κάποια λύση προς αυτή τη κατεύθυνση.

Πάντως οι περισσότεροι σχεδιαστές εξακολουθούν να μην θεωρούν τις τσέπες μέρος των γυναικείων ενδυμάτων και συνεχίζουν να δημιουργούν ρούχα έχοντας στο μυαλό τους πως οι γυναίκες κουβαλάνε όπου και να πάνε τσάντες.

Η σιλουέτα και ο στολισμός του σώματος είναι μεν σημαντικά αλλά το ίδιο σημαντική είναι η υπενθύμιση πως τα ρούχα χρειάζεται να υπηρετήσουν και άλλους σκοπούς πέρα απ’ το να φαίνονται όμορφα. Θέλουμε λειτουργικότητα και ομορφιά. Και μερικές φορές θέλουμε απλά να έχουμε κάπου να βάζουμε τα χέρια μας.

Με πληροφορίες από Atlantic & CNN

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο