Πάνω από 200.000 μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις με προσωπικό μέχρι 10 ατόμων δεν έχουν ιστοσελίδα αλλά και καμία ψηφιακή παρουσία ή ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων.

Η εξέλιξη του δεύτερου κύματος της πανδημίας συνεχίζεται τόσο στην χώρα μας όσο και παγκόσμια, παρά την επιτάχυνση των εγκρίσεων των εμβολίων και τα αισιόδοξα μηνύματα για την αποτελεσματικότητα στον πληθυσμό.

Παρόλα αυτά, ενώ οι περισσότεροι έμποροι στην χώρα μας ανέμεναν την επανέναρξη του εμπορίου και λιανεμπoρίου την περίοδο των εορτών, κάτι τέτοιο μετά από την πρόσφατη κυβερνητική απόφαση δεν είναι εφικτό λόγω του υψηλού επιδημιολογικού φορτίου σε όλη την επικράτεια.

Βέβαια τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί είναι πολλοί για την πορεία των επιχειρήσεων στην χώρα μας, κυρίως από την άνοιξη και μετά που αναμένονται τα πρώτα σημάδια κανονικότητας με σταδιακό άνοιγμα των καταστημάτων.

Τα μηνύματα αλλά και τα στατιστικά που ισχύουν για την αγορά και το λιανεμπόριο κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι για την πορεία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς ένα σημαντικό μέρος αυτών κινδυνεύουν με λουκέτο, με αποτέλεσμα ακόμη και η μέχρι σήμερα κρατική ρευστότητα να μην επαρκεί.

Πιο συγκεκριμένα πάνω από 200.000 μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις με προσωπικό μέχρι 10 ατόμων δεν έχουν ιστοσελίδα αλλά και καμία ψηφιακή παρουσία ή ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων.

Όμως ακόμη και αυτές που διαθέτουν ηλεκτρονική παρουσία και την δημιούργησαν πρόσφατα λόγω της πανδημίας, δεν έχουν την τεχνογνωσία για να προσφέρουν συγκεκριμένες προσφορές, αλλά και να παρακολουθήσουν τις πωλήσεις τους.

Με λίγα λόγια, υπάρχει σοβαρό θέμα ψηφιακής μετάβασης της οικονομίας στη νέα εποχή, όπου ήδη το μεγάλο θύμα είναι το λιανεμπόριο, οι χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και οι αυτοαπασχολούμενοι που ασχολούνται με τον κλάδο των υπηρεσιών.

Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι η αλλαγή του τρόπου πώλησης μέσω click away οπως πρόσφατα ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση, αλλά μια ενιαία στρατηγική ψηφιακής επικοινωνίας των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, με νέα εργαλεία και συνολική παρακολούθηση των αποθεμάτων, των πωλήσεων και τιμολογήσεων.

Σε αρκετές περιπτώσεις, απαιτούνται ολοκληρωμένες λύσεις εφοδιαστικής αλυσίδας σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική τιμολόγηση, ώστε να μπορέσουν οι επαγγελματίες να προσεγγίσουν τους πελάτες τους και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους.

Οι εναλλακτικοί λοιπόν τρόποι τηλεφωνικής παραγγελίας και το click away με παραλαβή από το κατάστημα, αποτελούν σαφώς ένα συμπλήρωμα των μέτρων για την λειτουργία και την ανάκαμψη της αγοράς, δεν μπορούν παρ’όλα αυτά να αποτελούν ένα εργαλείο για το σύνολο των επιχειρήσεων, που αφενός πάσχουν από ρευστότητα και αφετέρου έχουν σοβαρές ελλείψεις στις ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται.

Με βάση τα παραπάνω, η κυβέρνηση θα πρέπει να επιδοτήσει άμεσα τόσο την αγορά ψηφιακών μέσων ηλεκτρονικού εμπορίου όσο και της διαδικασίας αξιοποίησης των δεδομένων των πελατών, ώστε να δημιουργούνται στοχευμένες προωθητικές ενέργειες και πωλήσεις, αυξάνοντας σταδιακά τα έσοδα των επιχειρήσεων.

Είναι καιρός μάλιστα, να δεσμεύσει άμεσα η χώρα τα κονδύλια από το ταμείο ανάκαμψης για την ψηφιακή μετάβαση της οικονομίας, ώστε να μιλάμε για συγκεκριμένη βοήθεια και στήριξη των επιχειρήσεων κυρίως του λιανεμπορίου, χωρίς αυτό να εξαντλείται στην επιστρεπτέα προκαταβολή.

Το σίγουρο είναι πως οι προκλήσεις είναι μπροστά μας και θα απαιτηθούν άμεσα και ολοκληρωμένα μέτρα για την ανάκαμψη του εμπορίου στην χώρα μας.

Ο Μελέτης Ρεντούμης είναι οικονομολόγος τραπεζικός.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr