Γκοθ «Στρίγγλα» η Κατερίνα Λέχου σε μια παράσταση που μοιάζει με ταινία τρόμου
Γκοθ και μεσαιωνικά στοιχεία, πολλή μουσική και βίντεο κλιπ στο «Ημέρωμα της Στρίγγλας» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Φωτεινής Μπαξεβάνη. Η παράσταση, που θα παίζεται κατά τη διάρκεια όλης της καλοκαιρινής σεζόν στο Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Kόσμος», πήρε τη μορφή παρωδίας τρόμου με την Κατερίνα Λέχου να μετατρέπεται σε μια άγρια και διαβολική φιγούρα, […]
Γκοθ και μεσαιωνικά στοιχεία, πολλή μουσική και βίντεο κλιπ στο «Ημέρωμα της Στρίγγλας» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Φωτεινής Μπαξεβάνη. Η παράσταση, που θα παίζεται κατά τη διάρκεια όλης της καλοκαιρινής σεζόν στο Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Kόσμος», πήρε τη μορφή παρωδίας τρόμου με την Κατερίνα Λέχου να μετατρέπεται σε μια άγρια και διαβολική φιγούρα, ενώ θα μπορούσε να πει κανείς πως θύμιζε και κάτι από Maleficent.
Γκοθ και μεσαιωνικά στοιχεία, πολλή μουσική και βίντεο κλιπ στο «Ημέρωμα της Στρίγγλας» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Φωτεινής Μπαξεβάνη. Η παράσταση, που θα παίζεται κατά τη διάρκεια όλης της καλοκαιρινής σεζόν στο Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Kόσμος», πήρε τη μορφή παρωδίας τρόμου με την Κατερίνα Λέχου να μετατρέπεται σε μια άγρια και διαβολική φιγούρα, ενώ θα μπορούσε να πει κανείς πως θύμιζε και κάτι από Maleficent.
Η γνωστή ρομαντική κωμωδία του Σαίξπηρ μπορεί να μοιάζει με μια εύπεπτη ερωτική ιστορία, κρύβει όμως πολλά για την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση και τις σχέσεις μεταξύ γυναικών και αντρών.
Η όπως πάντα πρωτοπόρα, για την εποχή του, πένα του Σαίξπηρ δημιούργησε μια φιγούρα που απείχε πολλά χιλιόμετρα από την αντίληψη που επικρατούσε την περίοδο εκείνη για τις γυναίκες.
Συγκεκριμένα, η Κατερίνα, την οποία ενσαρκώνει η Κατερίνα Λέχου, είναι μια γυναίκα που αρνείται να μπει στο συμβατικό «καλούπι». Δεν υποτάσσεται σε καμία βούληση, αλλά με ισχυρό χαρακτήρα επιβάλλει τα πιστεύω της. Όπλο της η φαινομενική αγριάδα που αποτελεί «ασπίδα» απέναντι στην πεπατημένη. Οι άντρες τη φοβούνται, δεν τους φοβάται, ενώ ο πατέρας της, Μπατίστας, θέλει να την παντρέψει.
Η ιδανική, όμως, γυναίκα εκείνης της εποχής είναι η αδερφή της η Μπιάνκα την οποία περιβάλλουν πολλοί μνηστήρες. Είναι γλυκιά, ήσυχη και δεν προτάσσει με ηχηρή φωνή τα πιστεύω της. Θέλει και μπορεί να παντρευτεί, αλλά ο Μπατίστας είναι ανένδοτος. Θέλει να παντρέψει πρώτα τη μεγάλη του κόρη Κατερίνα.
Το «κυνήγι» του γαμπρού ξεκινά, αλλά δεν θα αργήσει να εμφανιστεί ο Πετρούκιος (Τάσος Ιορδανίδης) που με τον δυναμισμό του θα μεταμορφώσει την Κατερίνα και μαζί της θα γίνει και ο ίδιος αρνάκι.
Το έργο του Σαίξπηρ αναδεικνύει με έναν καινοτόμο τρόπο τον δύστροπο χαρακτήρα της Κατερίνας, ενώ η παράσταση «σβήνει» την ανθρώπινη υπόστασή της. Την παρουσιάζει ως τέρας και όχι ως γυναίκα. Οι κραυγές που βγάζει την εντάσσουν σε ένα ζωώδες βασίλειο που μοιάζει με παιδική ταινία τρόμου.
Ο Σαίξπηρ έθεσε με τόλμη στο τραπέζι το θέμα της ισότητας των δύο φύλων, κάτι που δεν αναδεικνύει τόσο η σκηνοθετική ματιά της Φωτεινής Μπαξεβάνη. Αντίθετα, κινείται ως ένα βαθμό σε σεξιστικά πλαίσια. Οι ιδιοτροπίες και ο δυναμισμός μιας γυναίκας παρουσιάζονται χωρίς πρωτοπορία, αλλά ως κάτι το μεταφυσικό.
Η σκηνοθεσία δεν ερευνά, ακόμη, το λόγο που η Κατερίνα κινείται στο αντίθετο, για την εποχή, ρεύμα. Στέκεται απλά τις ιδιοτροπίες της και δεν προσπαθεί να εισδύσει στη ψυχολογία της.
Το πρώτο μέρος της παράστασης κινείται σε χιουμοριστικές «επιταγές», και έχει ενδιαφέρον λόγω ορισμένων καλών ερμηνειών. Το δεύτερο μέρος, όμως, στέκεται πολύ στη μουσική, και ρέει με ανιαρούς ρυθμούς. Τα νοήματα χάνονται και το «Ημέρωμα της Στρίγγλας» μοιάζει περισσότερο με ένα ευκολοχώνευτο παιδικό παραμύθι.
Η σκηνοθετική ματιά φέρνει νοερά στο μυαλό την «Τρελή του Σαγιό» του Ζαν Ζιροντού που, ανέβηκε φέτος στο Εθνικό Θέατρο και απλοποίησε, επίσης, πολύ την υπόθεση μπαίνοντας στα παιδικά σύνορα.
Στο «Ημέρωμα της Στρίγγλας» τα σκηνικά και τα κοστούμια δανείζονται κάτι από Μεσαίωνα, οι διάλογοι συμπλέουν με το σύγχρονο, ενώ το ελληνικό χιούμορ κάνει την εμφάνισή του. Οι μελωδίες του Θάνου Μικρούτσικου προσδίδουν μια δυναμική στην παράσταση όπως και το βίντεο που έχει ενδιαφέρον.
Τη δύναμη του έρωτα, κλασικό σαιξπηρικό στοιχείο, αναδεικνύει η παράσταση, ενώ χάρη στις καλές ερμηνείες της Κατερίνας Λέχου και του Τάσου Ιορδανίδη αναδύεται μια ενδοσκοπική πτυχή. Γίνεται, δηλαδή, αντιληπτό ότι ο έρωτας και η αγάπη μπορούν να μεταμορφώσουν, να οδηγήσουν στον υγιή συμβιβασμό και στην ευτυχία.
Η αυλαία πέφτει με το ηθικό δίδαγμα που θέλει όχι μόνο τις γυναίκες αλλά και τους άντρες να συμβιβάζονται σε μια σχέση.
Εκτός από τις ερμηνείες της Κατερίνας Λέχου και του Τάσου Ιορδανίδη, ενδιαφέρον παρουσιάζει και εκείνη του Θοδωρή Κατσαφάδου στο ρόλο του Μπατίστα που γίνεται «μαία» του έξυπνου χιούμορ.
Ερμηνεύουν: Κατερίνα Λέχου, Τάσος Ιορδανίδης, Σοφία Φαραζή, Αντίνοος Αλμπάνης, Άγγελος Μπούρας, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Ευθύμης Ζησάκης, Δημήτρης Διακοσάββας, Τερέζα Γριμάνη. Στο ρόλο του Μπατίστα ο Θοδωρής Κατσαφάδος.
Παραστάσεις: Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00 Διάρκεια: 100’ Εισιτήρια: €18, €12 (φοιτητικό, ανέργων), €10 (ομαδικά, άνω των 20 ατόμων) Επιτρέπεται το κάπνισμα και το ποτό. Παραγωγή: TEATRO
Διατίθεται δωρεάν χώρος στάθμευσης Το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» διαθέτει πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ), σε όλους τους χώρους του καθώς και θέσεις στάθμευσης ΑΜΕΑ.