Οι ταινίες της εβδομάδας από την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου
Επτά ταινίες βγαίνουν αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Ξεχωρίζει το Δικός της του Σπάικ Τζόνζι, μία ρομαντική ταινία επιστημονικής φαντασίας, η οποία έχει προταθεί για πέντε Όσκαρ και ασχολείται με τρόπο τρυφερό με τον προβληματισμό για τις σύγχρονες σχέσεις.
Επτά ταινίες βγαίνουν αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Ξεχωρίζει το Δικός της του Σπάικ Τζόνζι, μία ρομαντική ταινία επιστημονικής φαντασίας, η οποία έχει προταθεί για πέντε Όσκαρ και ασχολείται με τρόπο τρυφερό με τον προβληματισμό για τις σύγχρονες σχέσεις.
Δικός της
Κάπου στο κοντινό μέλλον, ένας μοναχικός άνδρας που αναζητά προσωπική επαφή, ξεκινά μια σχέση με ένα λειτουργικό σύστημα στον υπολογιστή του που έχει μια γυναικεία φωνή. Παρά τις σεναριακές αφέλειες, η ταινία κάνει τον θεατή να σκεφτεί, διαθέτει υπέροχες εικόνες και πολύ καλές ερμηνείες τόσο από τον Χοακίν Φοίνιξ, όσο και από την Σκάρλετ Γιόχανσον (την οποία βλέπουμε, αλλά δεν ακούμε). Ένας ύμνος στον έρωτα, έτσι όπως αυτός εκφράζεται στην σύγχρονη εποχή.
Ένα κατά κάποιον τρόπο ριμέικ της διάσημης ταινίας του 1987, σε σκηνοθεσία Πολ Φερχόφεν. Σε ένα δυστοπικό μέλλον, ένας αστυνομικός σχεδόν σκοτώνεται στη διάρκεια μιας επίθεσης. Μία εταιρεία που κατασκευάζει ρομπότ θέλει να βγάλει στους δρόμους αστυνομικούς – μηχανές, αποφασίζει να του δώσει ένα μηχανικό σώμα, προκειμένου να προσελκύσει τη συμπάθεια της κοινής γνώμης για τα ρομπότ. Η ταινία του Φερχόφεν σχολίαζε με ειρωνία την πολιτική και κοινωνική κατάσταση, ενώ αυτή του Χοσέ Παντίχα μειώνει την ειρωνεία και ασχολείται περισσότερο με ζητήματα ηθικής: πόσο ηθικό είναι να πειραματίζεσαι με τη ζωή κάποιου; Στο δεύτερο μέρος, πάντως, η ταινία μετατρέπεται σε μία κλασική και μάλλον άνευρη περιπέτεια. Ξεχωρίζουν σε δεύτερους ρόλους οι Γκάρι Όλντμαν και Μάικλ Κίτον.
Την αδυναμία των Παλαιστινίων, λόγω του καθεστώτος βίας και φόβου, να ζήσουν κανονικές ζωές διεκτραγωδεί ο Χάνι Αμπού- Ασάντ, καταγγέλλοντας τις συνθήκες στα κατεχόμενα εδάφη, όπως έκανε και στο συγκλονιστικό «Παράδεισος τώρα» (Χρυσή Σφαίρα Ξενόγλωσσης Ταινίας). Κάτω από τη σκιά ενός Τείχους που χωρίζει Άραβες από Άραβες, το πρώτο που πλήττεται είναι η εμπιστοσύνη μεταξύ των ανθρώπων, βασική προϋπόθεση για ομαλές σχέσεις. Τρεις νεαροί μαχητές βλέπουν τη φιλία τους να δοκιμάζεται, ύστερα από τη σύλληψη ενός από αυτούς για συμμετοχή στο φόνο ενός Ισραηλινού στρατιώτη. Παρά τα βασανιστήρια, ο Ομάρ δεν ομολογεί, όμως όταν αφήνεται ελεύθερος αναζητά τον προδότη ανάμεσα στους παιδικούς του φίλους. Η ταινία είναι υποψήφια για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας.
Βιογραφία του Νέλσον Μαντέλα, η οποία προσπαθεί να αποδώσει το γράμμα, αλλά όχι και το πνεύμα του μεγάλου ηγέτη. Τα περιστατικά της ζωής του -όπως αυτά ιστορούνται από τότε που ο Μαντέλα ήταν έφηβος μέχρι και πριν από κάποια χρόνια- περνούν μπροστά από την οθόνη βιαστικά, χωρίς σχολιασμό και χωρίς να δίνεται η δυνατότητα στον θεατή να τα αποτιμήσει και να τα «αισθανθεί». Είναι αυτό το συναίσθημα που λείπει από την ταινία, όχι όμως από τους πρωταγωνιστές της Ίντρις Έλμπα και Ναόμι Χάρις που ερμηνεύουν τους χαρακτήρες τους με νεύρο και πάθος.
Το πώς επηρεάζει τις διαπροσωπικές σχέσεις η μετακίνηση των ανθρώπων, λόγω πολιτικών και οικονομικών συνθηκών, εξετάζει η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Μαρίας Ντούζα. Η Ελένη, Ελληνίδα καρδιολόγος εργαζόμενη στο Λονδίνο, χωρίζει αναγκαστικά από τον Βρετανό σύζυγό της, όταν αυτός μετατίθεται στην Κίνα, και επισκέπτεται μαζί με την εννιάχρονη κόρη της τον πατέρα της, δήμαρχο σε μια ελληνική επαρχιακή πόλη. Ο Κυριάκος, που είχε καταφύγει στη Γιουγκοσλαβία μετά τον Εμφύλιο, φιλοξενεί τη Νίνα από τη Σερβία και την εντεκάχρονη κόρη της. Γεγονός που αφήνει κατάπληκτη την Ελένη, αφού ο πατέρας της δεν είχε σχετισθεί με άλλη γυναίκα, μετά τον θάνατο της μητέρας της. Έτσι βρίσκονται προσωρινά κάτω από την ίδια στέγη, τρία άτομα με διαφορετικές νοοτροπίες.
Ο Ντέιβιντ (Βινς Βον) είναι ένας καλοκάγαθος και ταλαίπωρος, απλός, καθημερινός άνθρωπος, η ζωή του οποίου ανατρέπεται, όταν μαθαίνει – εντελώς ξαφνικά – πως έχει φέρει στον κόσμο 533 παιδιά. Κι ενώ τα παιδιά αυτά γεννήθηκαν και μεγάλωναν, κανονικά, σε διάφορα σημεία του πλανήτη, ο ίδιος συνέχιζε τη μίζερη και χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις ζωή του, μέχρι τη μέρα που του αποκαλύφθηκε η πλήρης αλήθεια.
Η ταινία έχει ως ήρωα τον Ευαγόρα, ο οποίος μόλις έχει βγει από την φυλακή, όπου ήταν φυλακισμένος για πέντε χρόνια. Άριστος φοιτητής, ορφανός από πατέρα αγνοούμενο και πρόσφυγας από τη Γιαλούσα, είχε ένα λαμπρό μέλλον μπροστά του, αλλά η μοίρα και η αφοσίωση του σε μία φιλία που επέλεξε να μην προδώσει, τον οδήγησε στην φυλακή. Τώρα είναι ένας μοναχικός 35αρης που ψάχνει να ξαναβρεί το νήμα της ζωής του. Δεν μπορεί όμως να αφήσει πίσω του το παρελθόν και αναζητεί απεγνωσμένα να βρει τον χαμένο του φίλο. Το ταξίδι της αναζήτησης του τον οδηγεί στην Βουλγαρία, όπου γνωρίζει και ερωτεύεται την Ντίτα, μία νεαρή και όμορφη κοπέλα.