Σήμερα, 27 Μαρτίου, είναι η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, που καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου και έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο με θεατρικά δρώμενα και άλλες συναφείς με το θέατρο εκδηλώσεις. Το θέατρο γεννήθηκε στην αρχαία Ελλάδα. Οι μορφές που υπήρχαν τότε ήταν η τραγωδία, η κωμωδία και το σατυρικό δράμα, σήμερα υπάρχουν και […]
Σήμερα, 27 Μαρτίου, είναι η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, που καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου και έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο με θεατρικά δρώμενα και άλλες συναφείς με το θέατρο εκδηλώσεις.
Το θέατρο γεννήθηκε στην αρχαία Ελλάδα. Οι μορφές που υπήρχαν τότε ήταν η τραγωδία, η κωμωδία και το σατυρικό δράμα, σήμερα υπάρχουν και άλλες μορφές σε αυτόν τον κλάδο της τέχνης, όπως ο μονόλογος, η όπερα, το μπαλέτο, η παντομίμα, το μιούζικαλ κ.ά.
Από τις πρώτες ταινίες, που ήταν κινηματογραφημένες θεατρικές παραστάσεις, μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά. Κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι ώσπου να αυτονομηθεί ο κινηματογράφος σαν τέχνη. Ο διάλογος ανάμεσα στις δύο τέχνες όμως, δεν σταμάτησε ποτέ.
Το Home Cinema σάς παρουσιάζει τις ταινίες που γυρίσθηκαν βασισμένες σε θεατρικά έργα καθώς και κινηματογραφικές μεταφορές πετυχημένων θεατρικών παραστάσεων.
Το «Ωραία μου Κυρία» είναι από τα ωραιότερα μιούζικαλ όλων των εποχών, λαμπερό, αστείο, συγκινητικό, με αξέχαστους χαρακτήρες, πασίγνωστα τραγούδια και κοστούμια κορυφαίας σχεδίασης. Η ταινία των πολλών Οσκαρ. Η Τζούλι Άντριους ερμήνευσε την «Ελάιζα» όταν πρωτοπαίχτηκε το μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ, ενώ στην κινηματογραφική μεταφορά που ακολούθησε, ο ρόλος αυτός δόθηκε στη λεπτεπίλεπτη Όντρεϊ Χέπμπορν. Μια φτωχή και αγράμματη ανθοπώλις μεταμορφώνεται σε μεγάλη Κυρία από έναν παθιασμένο γλωσσολόγο, ο οποίος, όπως και ο Πυγμαλίων, εντέλει ερωτεύεται το δημιούργημά του.
Μια ευχάριστη ταινία, εμπνευσμένη από το έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Το ημέρωμα της στρίγγλας». Μια ιδιαίτερη κομεντί που ξεχωρίζει για το χιούμορ, τις έξυπνες ατάκες και τις αστείες καταστάσεις καθώς και κάποιες πνευματωδεις νότες όπως η σεξομανής κοινωνική λειτουργός του σχολείου, ο μαύρος καθηγητής φιλολογίας που απαγγέλλει σονέτα του Σαίξπηρ σε ρυθμό ραπ, και τα επιχειρήματα που προβάλλει ο μαιευτήρας πατέρας των κοριτσιών προκειμένου να τις αποτρέψει από την… αμαρτία…
Η πρώτη κινηματογραφική συνάντηση του Γούντι Αλεν με την τότε εκλεκτή της καρδιάς του Μία Φάροου «διαστρέφει» ελαφρώς τον τίτλο της πασίγνωστης κωμωδίας του Σαίξπηρ, δανείζεται το κλίμα των θεατρικών έργων του Τσέχοφ και μεταφέρει στις αρχές του 20ου αιώνα το γνωστό προβληματισμό του Αμερικανού σκηνοθέτη γύρω από τις διαπροσωπικές σχέσεις των ζευγαριών. Η μουσική του Μέντελσον ντύνει το ερωτικό γαϊτανάκι στο οποίο εμπλέκονται τα τρία ζευγάρια της ιστορίας, ο οπερατέρ Γκόρντον Γουίλις προσδίδει μια ρομαντική διάσταση στα τοπία και τους χώρους, και οι ηθοποιοί υπηρετούν άψογα το πνευματώδες σενάριο.
Τρία ζευγάρια συναντιούνται σε εξοχικό σπίτι, όπου θα τελεστεί ο γάμος ενός ηλικιωμένου καθηγητή με την εκλεκτή της καρδιάς του. Όμως, ο ιδιοκτήτης της αγροικίας και ο γιατρός φίλος του αρχίζουν να πολιορκούν ερωτικά τη νεαρή μέλλουσα νύφη.
Μετά τη διάλυση των Σουηδών Abba, ενός από τα εμβληματικά γκρουπ για την pop της δεκαετίας του 1970, τα άρρενα μέλη της αυθεντικής σύνθεσης Benny Andersson και Bjorn Ulvaeus ασχολήθηκαν με τα θεατρικά μιούζικαλ δημιουργώντας επιτυχίες που έφτασαν μέχρι τις σκηνές του Μπρόντγουεϊ. Το τρίτο τους μιούζικαλ, με τον τίτλο «Mamma Mia!», ενσωμάτωσε πάνω από είκοσι επιτυχίες των Abba σε ένα ανάλαφρο ερωτικό και κοινωνικό σενάριο και έκανε τη θεατρική του πρεμιέρα στο Λονδίνο τον Απρίλιο του 1999. Έκτοτε το θεατρικό μιούζικαλ είχε μια θριαμβευτική πορεία, παίχτηκε σε 160 πόλεις, ενώ μεταφέρθηκε με μεγάλη επιτυχία στον κινηματογράφο με ένα αστραφτερό καστ ηθοποιών.
Ο Τζον Γουότερς είναι ο σκηνοθέτης που προκαλούσε την αισθητική του κοινού, με παραγωγές χαμηλού κόστους, έχοντας μια εμμονή στους περιθωριακούς χαρακτήρες. Το 1988 σκηνοθέτησε, την πρώτη του εμπορική επιτυχία, την ταινία «Hairspray». Η συγκεκριμένη παραγωγή, στην οποία εμφανίζονταν ονόματα της ποπ (Ντέμπι Χάρι, Σόνι Μπόνο, Πία Ζαντόρα), αναφερόταν στη μουσική και στο χορό, χωρίς να είναι μιούζικαλ. Δεκατέσσερα χρόνια αργότερα, το 2002, το Μπρόντγουεϊ φιλοξενούσε τη μουσικοχορευτική του εκδοχή. Γνώρισε τέτοια επιτυχία, που δόθηκαν παραστάσεις σε σκηνές των ΗΠΑ, της Βρετανίας και της Νότιας Αφρικής, ενώ το 2007 μεταφέρθηκε ως μιούζικαλ στη μεγάλη οθόνη. Το κινηματογραφικό «Hairspray» είναι ένα ρετρό μιούζικαλ που πραγματοποιεί με το παραπάνω όσα υπόσχεται το είδος: τραγούδια, λαμπερά χορευτικά νούμερα, γέλιο, ρομάντζο, ρυθμός και ενέργεια.
Πολλοί μίλησαν για τον καλύτερο κινηματογραφικό «Αμλετ» όλων των εποχών. Πέρα από τις αναπόφευκτες συγκρίσεις, ένα είναι βέβαιο: Το φιλμ του Μπράνα, τόσο στη βερσιόν των δυόμιση ωρών, που προβλήθηκε στις αίθουσες, όσο και στην αυθεντική τετράωρη, η οποία φιλοξενείται σε αυτή τη διπλή έκδοση DVD, αναδεικνύει όλο το εύρος του σαιξπηρικού κειμένου, εντάσσοντάς το σε ένα οπτικά μεγαλειώδες περιβάλλον. Η σκηνοθεσία σέβεται τη θεατρική φύση του έργου. Παράλληλα όμως διαθέτει κινηματογραφική στιβαρότητα, αλλά και μια φιλμική ενέργεια που δεν κάνει τόσο αισθητή τη μεγάλη διάρκεια, επιτρέποντας στους συνεπείς λάτρεις του Σαίξπηρ να μείνουν καρφωμένοι στις θέσεις τους όλο το τετράωρο.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας