O Luca di Montezemolo ανοίγει τα χαρτιά του για τη Ferrari και τη F1
Ο πρόεδρος της ιταλικής εταιρείας ζητά την αύξηση των δοκιμών χωρίς να χαθεί ο έλεγχος του κόστους και τη διατήρηση των ευρωπαϊκών GP στο πρόγραμμα της Formula 1, ενώ παράλληλα στηρίζει τον Felipe Massa χωρίς να αποκλείει την απόκτηση του Robert Kubica από τη Scuderia στο εγγύς μέλλον.
Για την ανάγκη αύξησης των δοκιμών στη Formula 1 και διατήρησης των κλασσικών ευρωπαϊκών GP στο πρόγραμμα, καθώς και για τους οδηγούς της Scuderia μίλησε ο πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, σε εκδήλωση της εταιρείας στο Fiorano – ενώ παράλληλα αρνήθηκε τις φήμες ότι θα διεκδικήσει τον πρωθυπουργικό θώκο της Ιταλίας το 2013.
Το θέμα των δοκιμών είναι λεπτό, μιας και αφορά σε μεγάλο βαθμό στον έλεγχο του κόστους των ομάδων της Formula 1. Από το 2009, στη σκιά της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, οι ομάδες είχαν αποφασίσει το δραστικό περιορισμό των δοκιμών το χειμώνα και την πλήρη απαγόρευσή τους στη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς.
Το 2012 ψηφίστηκε να γίνει ένα τετραήμερο δοκιμών (στις αρχές Μαΐου) στο Mugello και η Ferrari πιέζει να επιτραπούν περισσότερες δοκιμές, δια στόματος Luca di Montezemolo – ενώ την ίδια στιγμή ο αγωνιστικός διευθυντής της εταιρείας, Stefano Domenicali, δηλώνει ότι η Scuderia εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για τον περιορισμό των εξόδων.
Ο Luca di Montezemolo είπε ότι οι δοκιμές χρειάζονται για την εξέλιξη των νέων οδηγών: «Στήριζα την απόφαση περιορισμού των δοκιμών, αλλά αυτός πήγε πολύ μακριά. Πρέπει να υπάρχει κάτι στη μέση των δύο άκρων. Είναι περίεργο ότι ένα από τα πιο επαγγελματικά σπορ του κόσμου δεν επιτρέπει στους παίκτες του να προπονούνται.
Αυτό είναι κακό για τους οδηγούς μας. Έχουμε την Ακαδημία Ferrari, με ορισμένους καλούς νέους οδηγούς που έχουν δυναμική, αλλά δεν μπορώ να τους βάλω να τρέχουν με αυτοκίνητα Τουρισμού ή στα Καρτ. Ο Giancarlo Fisichella είναι καλός οδηγός στη F1, αλλά στα GT στους πρώτους 3-4 αγώνες οι Gianmaria Bruni και Jaime Melo ήταν ταχύτεροί του με τη Ferrari 458. Είναι διαφορετικά από ένα μονοθέσιο.
Δεν μου επιτρέπεται να κάνω δοκιμές στο Fiorano, αλλά είμαι αναγκασμένος να επενδύσω ένα τεράστιο ποσό στον προσομοιωτή. Μπορείτε να δείτε ότι ο προσομοιωτής είναι σαν κτήριο. Το Fiorano δεν προσφέρει πλεονέκτημα πια, διότι έχει γίνει πια σαν πίστα για Καρτ. Το Mugello είναι φανταστικό, αλλά όχι το Fiorano.
Αντιμετωπίζουμε μια μεγάλη κρίση και πρέπει να δώσουμε αξία στους χορηγούς μας. Οι δοκιμές προσφέρουν την ευκαιρία να οργανωθούν εκδηλώσεις και να διασκεδάσουν οι πελάτες μας έξω από τους αγώνες. Η Formula 1 πρέπει να έχει προσανατολισμό με βάση το marketing.
Διαθέτουμε 100 πίστες στην Ευρώπη και δεν επιτρέπονται οι δοκιμές. Στην Ιταλία, μπορούμε να αγωνιζόμαστε στη Monza και να κάνουμε δοκιμές στο Mugello, για παράδειγμα, ή στη Βρετανία να αγωνιζόμαστε στο Silverstone και να κάνουμε δοκιμές στο Brands Hatch. Η τηλεοπτική κάλυψη θα είναι καλή για τους χορηγούς μας και για τους σπόνσορες στην πίστα».
Ταυτόχρονα με τα λόγια του Ιταλού, ο Stefano Domenicali δήλωσε ότι η αποχώρηση της Ferrari από το σύνδεσμο των ομάδων της F1 (FOTA) δεν σημαίνει ότι η ομάδα δεν θα συνεχίσει να συζητά τους όρους της -περίπλοκης, μέχρι στιγμής- συμφωνίας περιορισμού του κόστους.
«Σε αυτή την κατάσταση πρέπει να ελέγξουμε τα κόστη και να διασφαλίσουμε ότι η συμφωνία θα είναι εφαρμόσιμη και ελεγχόμενη. Είναι προτεραιότητα να συζητήσουμε με τις άλλες ομάδες ποια είναι η καλύτερη λύση. Τα τελευταία δύο χρόνια είχαμε πολλές συζητήσεις αλλά ελάχιστα αποτελέσματα», είπε ο S. Domenicali.
Σχετικά με αυτό το θέμα, ο Luca di Montezemolo είπε πως «…θα πιέσω όσο το δυνατόν περισσότερο για να αναζητήσουμε και να βρούμε κοινούς στόχους με τις νέες ομάδες. Θέλω μόνο να υπάρχουν ξεκάθαροι κανονισμοί και σαφείς ερμηνείες τους. Προτιμώ να μας επιβληθεί πλαφόν προϋπολογισμού εμμέσως, διότι αλλιώς είναι εύκολο να κλέψεις. Δεν θα δεχθώ ποτέ τέτοιο πλαφόν. Είναι ενάντια στον συναγωνισμό».
Η Ευρώπη «καρδιά» της F1 Πέραν των οικονομικών, ο Luca di Montezemolo σχολίασε και τη διαρκή απομάκρυνση της Formula 1 από την Ευρώπη, με όλο και περισσότερους νέους υπερπόντιους και υπερατλαντικούς αγώνες. Το 2012 το σπορ θα έχει μόνο 8 αγώνες στην Ευρώπη, από τους 20 συνολικά.
«Είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε τη σημασία της Ευρώπης στη F1. Είναι καλό να τη βλέπουμε στην Ινδία, στη Ρωσία, στην Κορέα, στη Μέση Ανατολή και φυσικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά δεν πρέπει να χάσουμε την παράδοσή μας και την ιστορία στην Ευρώπη – ειδικά βλέποντας ότι ορισμένες νέες πίστες δεν είναι εξίσου καλές με το Spa, για παράδειγμα. Πρέπει να προσέξουμε να μην αλλοιώσουμε την εικόνα της F1.
Σχετικά με την προσθήκη του Grand Prix στο Texas to 2012 και στους δρόμους της Νέας Υόρκης το 2013, ο Ιταλός είπε: «Είμαι πολύ χαρούμενος με την πιθανότητα να πάμε στις Ηνωμένες Πολιτείες, επιτέλους. Είναι παράξενο ότι η F1 πήγε σε πολλές χώρες, αλλά όχι στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου».
«Πιθανός και ο Kubica» Πολύ μελάνι έχει χυθεί για το θέμα της πιθανής αντικατάστασης του Felipe Massa στη Ferrari, όμως ο Luca di Montezemolo στήριξε απολύτως τον Βραζιλιάνο – χωρίς, πάντως, να αρνηθεί ότι υπάρχουν ορισμένοι οδηγοί ακόμη που συμπαθεί και μπορεί να είναι πιθανοί υποψήφιοι στο μέλλον για μια θέση στη Ferrari.
Ο Ιταλός είπε ότι ο Felipe Massa θα εμφανίσει και πάλι το 2012 τον καλό του εαυτό, μετά την απογοητευτική του φετινή απόδοση: «Είμαι βέβαιος ότι θα ξαναδούμε τον Felipe ανταγωνιστικό όπως παλιά. Μην ξεχνάτε ότι ορισμένες φορές ήταν ταχύτερος κι από τον Michael Schumacher, όταν ήταν ομόλογός του.
Πιστεύω ότι ο Felipe θα αντιδράσει έντονα, διότι είχε μια αποτυχημένη χρονιά. Υπάρχουν λόγοι για τους οποίους συνέβη αυτό. Ο Felipe μπορεί να έχει πολύ καλή χρονιά το 2012 και ξέρω ότι προετοιμάζεται πολύ καλά.
Ένας οδηγός δεν μπορεί να αλλάξει τόσο πολύ μέσα σε ένα μόνο χρόνο. Ήταν πολύ γρήγορος και απέναντι στον Kimi Raikkonen. Δεν έχει τίποτα να κάνει με το ατύχημά του (σ.σ.: στις δοκιμές κατάταξης του GP Ουγγαρίας το 2009). Ο Felipe θα είναι ανταγωνιστικός αν το μονοθέσιό μας είναι ανταγωνιστικό».
Ο Luca di Montezemolo συμπλήρωσε: «Στο τέλος της επόμενης χρονιάς θα έχουμε πολλές επιλογές. Σήμερα το μόνο πρόβλημα που δεν έχουμε είναι οι οδηγοί. Θα δούμε τι θα γίνει με τον Robert Kubica, ελπίζω να είναι σε θέση να επιστρέψει. Είναι μια πιθανότητα, θα δούμε πως θα επιστρέψει μετά το ατύχημά του. Φέτος μου άρεσε και ο Nico Rosberg, είχε πολύ καλή απόδοση. Έχει καθαρό μυαλό και βελτιώνεται διαρκώς.
Επίσης, υπάρχουν και οδηγοί με αρκετά μεγάλη δυναμική, που δεν βρίσκονται σε ανταγωνιστικά μονοθέσια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποστηρίζω ότι θα πρέπει να υπάρξει και τρίτο μονοθέσιο [για κάθε ομάδα]».
Τέλος, σχετικά με τα δημοσιεύματα που τον θέλουν υποψήφιο για την ιταλική πρωθυπουργία το 2013 -μετά το τέλος της θητείας της ενδιάμεσης κυβέρνησης του Mario Monti, έπειτα από την πτώση του Silvio Berlusconi- ο Luca di Montezemolo είπε στην εφημερίδα Gazzetta dello Sport: «Να μπω στην πολιτική; Όχι, είμαι με τη Ferrari».
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης του Fiorano, επίσης, ο πρόεδρος της Ferrari ανακοίνωσε και επισήμως ότι η ημερομηνία της επίσημης παρουσίασης του νέου μονοθεσίου της ομάδας, για το επόμενο πρωτάθλημα της Formula 1, θα είναι η 3η Φεβρουαρίου του 2012.