Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
MotoGP, Δοκιμές Valencia, 1η μέρα: Ταχύτερος -αλλάζοντας οδηγικό στιλ- o Dani Pedrosa

MotoGP, Δοκιμές Valencia, 1η μέρα: Ταχύτερος -αλλάζοντας οδηγικό στιλ- o Dani Pedrosa

Ο Ισπανός κράτησε τη Honda στην κορυφή κατά την πρώτη ημέρα των δοκιμών με τις μοτοσικλέτες 1.000 κ.εκ. του 2012 στην ισπανική πίστα και εξήγησε τις αλλαγές στον τρόπο οδήγησης που απαιτεί η αύξηση της ισχύος.

Ο Dani Pedrosa διατήρησε τη Honda στην κορυφή στο πέρασμα του MotoGP από τις μοτοσικλέτες των 800 κ.εκ. του 2011 στις νέες των 1.000 κ.εκ. του 2012, κατά την πρώτη μέρα των δοκιμών ενόψει του νέου πρωταθλήματος στη Valencia της Ισπανίας.

Η πρωταθλήτρια έκανε ορισμένες αλλαγές στις RC213V που δοκιμάζει αυτό το διήμερο στη Valencia, σε σχέση με τις δοκιμές που είχε κάνει νωρίτερα φέτος στην ιταλική πίστα του Misano. Στη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας επικεφαλής ήταν ο πρωταθλητής Casey Stoner.

Ωστόσο, στο τέλος της ημέρας -και αντιμετωπίζοντας ορισμένα προβλήματα υπέρμετρης φθοράς των νέων ελαστικών της Bridgestone, λόγω της αυξημένης ισχύος- ο Αυστραλός έμεινε ένα δέκατο πίσω από τον Ισπανό ομόλογό του. Ο C. Stoner συμπλήρωσε συνολικά 42 γύρους και ο D. Pedrosa 40.

Ο Ισπανός τόνισε: «Σήμερα δεν ήταν μια απλή δοκιμή της μοτοσικλέτας, αλλά ένα σχολείο οδήγησης. Είχα την αίσθηση ότι μάθαινα πολλά και υπάρχουν ορισμένα συρτάρια που πρέπει να ανοίξω για να καταλάβω περισσότερα σχετικά με το στιλ οδήγησης μιας μοτοσικλέτας χιλίων κυβικών.

Δεν είναι κάτι πολύ μεγάλο, μόνο μικρές αλλαγές στον τρόπο οδήγησής μου. Πρέπει να έχω το μυαλό μου σε αυτό. Με τη μοτοσικλέτα των 800 κ.εκ. η ισχύς ερχόταν στις υψηλές στροφές, συνεπώς άνοιγες το γκάζι όσο συντομότερα μπορούσες για να φτάσεις τις ψηλές στροφές.

Τώρα η ισχύς έρχεται πολύ νωρίτερα, συνεπώς δεν πρέπει να ανοίγεις τόσο γρήγορα το γκάζι, διότι θα έχεις πολύ σπινάρισμα. Δεδομένου ότι τώρα σπινάρεις πιο πολύ, πρέπει να μάθεις και το θέμα της διαχείρισης των νέων ελαστικών, που σίγουρα είναι πολύ διαφορετικά. Μπορείς να αισθανθείς λίγη περισσότερη κινητικότητα στην έξοδο της στροφής».

Ο ανταγωνισμός έμεινε πάνω από ένα δευτερόλεπτο μακριά από τη Honda, με τον Ben Spies της Yamaha στην 3η θέση. Ο Randy de Puniet έκανε την έκπληξη της ημέρας, σημειώνοντας τον 4ο χρόνο με την παλιά μοτοσικλέτα των 800 κ.εκ. της Suzuki.

Ο Γάλλος, που κλήθηκε την τελευταία στιγμή από τη Suzuki για να δώσει μια διαφορετική άποψη για την ιαπωνική μοτοσικλέτα, τόνισε: «Μια ώρα πριν οδηγήσω τη μοτοσικλέτα δεν το ήξερα ότι θα συνέβαινε αυτό κι έτσι έπρεπε να αλλάξω μια παλιά μου φόρμα αφαιρόντας παλιές μάρκες!

Είχα μια καλή μέρα και είμαι πολύ χαρούμενος με τους χρόνους και τη θέση μου. Με εντυπωσίασε πολύ η μοτοσικλέτα και αισθάνθηκα άνετα αμέσως και το απόλαυσα πολύ. Θα ήθελα να την οδηγώ του χρόνου, δεν είμαι εγώ το αφεντικό, αλλά ελπίζω ότι έκανα καλή δουλειά για όλους.

Νομίζω ότι η μοτοσικλέτα έχει καλή δυναμική και το κλίμα με όλους στην ομάδα ήταν καλό κι αυτό είναι το σημαντικότερο για μένα – να αισθάνομαι σαν στο σπίτι μου». Αντίστοιχα, εντυπωσιασμένος τόσο από την ταχύτητα όσο και από την τεχνική ανάλυση του Γάλλου δήλωσε και ο διευθυντής της ομάδας, Paul Denning.

Την εξάδα έκλεισε ο Cal Crutchlow -οδηγώντας για πρώτη φορά τη Yamaha M1 των 1.000 κ.εκ., για 75 γύρους- και ο Valentino Rossi με τη νέα Ducati GP12, εμπρός από τον Andrea Dovizioso που οδήγησε για πρώτη φορά για τη Yamaha έπειτα από δέκα συναπτά έτη με τη Honda!

Ο Ιταλός, που έκανε τρεις γύρους με την Μ1 800 κ.εκ. κι άλλους 45 με την Μ1 1000 κ.εκ., είπε: «Η πρώτη μου εντύπωση από τη μοτοσικλέτα είναι πολύ καλή. Δεν θέλω να συγκρίνω τη Yamaha με τη Honda. Ποτέ δεν είχα κανένα πρόβλημα με τη Honda.

Αυτό που μπορώ να πω για τη Yamaha είναι ότι η σταθερότητα στα φρένα είναι πολύ καλή – μπορείς να φρενάρεις πολύ ισχυρά και το πίσω μέρος να μην γλιστράει. Το σύστημα φρεναρίσματος του κινητήρα αποδίδει πολύ καλά και αυτό είναι πολύ καλό για το οδηγικό μου στιλ».

Ο Hector Barbera σημείωσε τον 8ο χρόνο στο ντεμπούτο του με την Pramac Ducati, εμπρός από τον νεαρό Stefan Bradl που δοκιμάστηκε από την LCR Honda δύο μέρες μετά την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος της κατηγορίας Moto2.

Από τις δοκιμές απουσίαζε ο Nicky Hayden, καθώς διαπιστώθηκε το πρωί ότι τελικά έχει σπάσει δύο οστά του δεξιού του καρπού στο ατύχημα της πρώτης στροφής στο MotoGP της Valencia την περασμένη Κυριακή. Τη θέση του στη Ducati πήρε ο δοκιμαστής της ιταλικής ομάδας, Franco Battaini.

Τέλος, στις δοκιμές έλαβαν μέρος και ομάδες της κατηγορίας CRT (Claiming Rule Teams) και έμειναν στο τέλος της κατάταξης.

MOTOGP 2012
ΔΟΚΙΜΕΣ VALENCIA
ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ

1. Pedrosa (Honda) 1:32.186
2. Stoner (Honda) 1:32.322 +0.136
3. Spies (Yamaha) 1:33.226 +1.040
4. De Puniet (Suzuki) 1:33.544 +1.358
5. Crutchlow (Tech3 Yamaha) 1:33.652 +1.466
6. Rossi (Ducati) 1:33.857 +1.671
7. Dovizioso (Tech3 Yamaha) 1:33.859 +1.673
8. Barbera (Pramac Ducati) 1:34.174 +1.988
9. Bradl (LCR Honda) 1:34.330 +2.144
10. Abraham (Cardion Ducati) 1:34.393 +2.207
11. Battaini (Ducati) 1:35.371 +3.185
12. Akiyoshi (Honda) 1:35.728 +3.542
13. Silva (BQR Inmotec) 1:37.159 +4.973
14. Morales (Laglise Suter) 1:38.989 +6.803
15. Nannelli (Grillini Gapam) 1:39.173 +6.987
16. Sandi (Grillini Gapam) 1:39.827 +7.641

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο