Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών για τις συγχωνεύσεις σχολείων που δρομολογούνται

Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών για τις συγχωνεύσεις σχολείων που δρομολογούνται

Στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης έχουν προγραμματίσει για σήμερα, Παρασκευή, οι εκπαιδευτικοί, εκφράζοντας έτσι την αντίθεσή τους για τις συγχωνεύσεις σχολείων. Το υπουργείο Παιδείας δρομολογεί τη δημιουργία σχολικών κέντρων και πολυδύναμων σχολικών μονάδων με αυστηρά παιδαγωγικά κριτήρια.

Στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης έχουν προγραμματίσει για σήμερα, Παρασκευή οι εκπαιδευτικοί, εκφράζοντας έτσι την αντίθεσή τους για τις συγχωνεύσεις σχολείων.

Κατάληψη των γραφείων Περιφερειακής Εκπαίδευσης Αττικής, έκαναν το απόγευμα οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις προωθούμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων. Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι «το τελευταίο διάστημα, μέσα απο “άτυπες” συνεννοήσεις μεταξύ των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Διευθυντών Εκπαίδευσης, προωθείται σχέδιο εκτεταμένων συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων, με μοναδικό στόχο τη δήθεν εξοικονόμηση πόρων απο τις λειτουργικές δαπάνες των μικρών και των μεσαίων σχολικών μονάδων».

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν «την εντονότατη ανησυχία τους για τις επιχειρούμενες αλλαγές, ωστόσο δεν αγνοούν-όπως λένε- την ανάγκη συζήτησης για διορθωτικές κινήσεις που αφορούν στις ακραίες περιπτώσεις, που τυχόν υπάρχουν. Διαφωνούν όμως , όπως λένε, με τη λογική της κυβέρνησης που υπακούει στις επιταγές του ΔΝΤ και θέλει να επιβάλλει το “φθηνό σχολείο”».

Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων. Η εκπαιδευτική κοινότητα κάνει λόγο για απειλή απώλειας θέσεων εργασίας, υπερπληθή τμήματα, με αριθμό μαθητών μεγαλύτερο των 30, και υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

Μέλη διδασκαλικών συλλόγων και ΕΛΜΕ συγκεντρώθηκαν στα γραφεία της περιφέρειας, όπου επέδωσαν σχετικό ψήφισμα, στο οποίο καταγγέλλουν ως αντιπαιδαγωγική την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε συμπτύξεις σχολείων και αμφισβητούν τα κριτήρια επιλογής των σχολικών μονάδων (δημογραφικά, κτιριακά κ.ά.), όπως ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο.

Το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του αναφέρεται στη δημιουργία Σχολικών Κέντρων και πολυδύναμων σχολικών μονάδων, που δρομολογεί με αυστηρά παιδαγωγικά κριτήρια.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, «βασικοί στόχοι του εγχειρήματος είναι η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, ώστε να διευκολύνεται και να υποστηρίζεται η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας».

Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο τονίζει ότι οι βασικοί παιδαγωγικοί στόχοι του νέου οργανωτικού σχεδιασμού είναι να υπάρχει ένας δάσκαλος ανά τάξη στα Δημοτικά σχολεία, καθώς και ικανός αριθμός μαθητών ανά τάξη.

«Τα οφέλη που προκύπτουν είναι ότι με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η οργάνωση των Πολυδύναμων Σχολικών Κέντρων σε Ολοήμερα Σχολεία, υποστηρίζεται η λειτουργία τμημάτων ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας και υλοποιούνται επαρκέστερα και αρτιότερα καινοτόμες δράσεις και πρωτοποριακά προγράμματα διδασκαλίας» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Σχετικά με τα κριτήρια επιλογής σχολικών μονάδων, στη διαδικασία συνενώσεων προσμετρούνται τα δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθμός μείωσης των μαθητών), η χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής (όχι παραπάνω από 10 χιλιόμετρα ή μετακίνηση μισής ώρας σε συνάρτηση με το γεωγραφικό ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες της κάθε περιοχής), καθώς και οι κτιριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.ά.) στο σχολείο μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέες πολυδύναμες σχολικές δομές, οι οποίες επιλέγονται βάσει των αρτιότερων κτιριακών εγκαταστάσεων- υποδομών, θα λειτουργήσουν ως Ενιαία Σχολική Μονάδα και όχι ως παράρτημα.

Όμως, αυστηρά είναι και τα κριτήρια του υπουργείου, βάσει των οποίων γίνονται εξαιρέσεις σχολικών μονάδων, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιομορφία του γεωγραφικού ανάγλυφου, αλλά και του πλήθους των δυσπρόσιτων, απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών της χώρας μας.

Συγκεκριμένα, «εξαιρούνται από το πρόγραμμα συνενώσεων τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιώτικων περιοχών της χώρας, στις οποίες οι αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δεν διασφαλίζουν τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο