Διανύοντας 4.600 χλμ. στην Ανταρκτική με Toyota Hilux
Στα χνάρια του Roald Amundsen, τέσσερα από τα ιαπωνικά pickup ταξίδεψαν επί ένα μήνα στο Νότιο Πόλο σε θερμοκρασίες έως και -56 C, ως "μέλη" ερευνητικής ομάδας μελέτης των παγετώνων.
Σε ένα από τα πλέον αφιλόξενα μέρη του πλανήτη βρέθηκαν τέσσερα Toyota Hilux στο πλευρό της αποστολής του Ινδικού Κέντρου Ερευνών (Indian National Centre for Antarctic & Ocean Research) σε ένα ταξίδι συνολικής απόστασης 4.600 χλμ. και διάρκειας ενός μηνός, από την Αεροπορική Βάση του Novo μέχρι το Νότιο Πόλο και αντιστρόφως.
Για τις ανάγκες της αποστολής τους ως μεταφορείς των ερευνητών, τα τέσσερα Hilux που κατασκευάστηκαν στην Toyota South Africa Motors (TSAM), τη βασική μονάδα παραγωγής του αυτοκινήτου για την Ευρωπαϊκή αγορά, υπέστησαν μια σειρά από τροποποιήσεις από την Ισλανδική εταιρεία με ειδίκευση στις μετατροπές τετρακίνητων Toyota, Arctic Trucks.
Ανάμεσα στις μετατροπές που έκανε η Arctic Τrucks ήταν η ενσωμάτωση ενός γερανού για τη διακίνηση βαρέως εξοπλισμού και καυσίμου, η χρήση καυσίμου Jet 1A με πρόσθετα λιπαντικά για την αντιμετώπιση του κρύου, η αναβαθμισμένη ανάρτηση και το σύστημα μετάδοσης, το πρόσθετο σύστημα θέρμανσης, το κοντό διαφορικό και η τοποθέτηση ελαστικών XL με χαμηλή πίεση έως και 20 psi.
Αντιθέτως, ανέπαφος παρέμεινε ο χωρητικότητας 3,0 λίτρων D-4D πετρελαιοκινητήρας που δεν υπέστη καμία τροποποίηση για τις ανάγκες του ταξιδιού όπου επικρατούσε μέση θερμοκρασία κάτω από -40 C, φτάνοντας μερικές φορές έως τους -56 C.
Στα συμπεράσματα του ταξιδιού πέραν των ευρημάτων των ερευνητών που στόχος τους ήταν να μελετήσουν τις χημικές ιδιότητες του χιονιού, τα συμπλέγματα των παγετώνων και το βραχώδες υπόστρωμα κάτω από τους πάγους, συγκαταλέγεται και η επίδοση των Hilux που σημείωσαν την υψηλότερη μέση ταχύτητα σε σχέση με οποιοδήποτε αντίστοιχο προηγούμενο εγχείρημα.
Μια επίδοση που καταγράφηκε με τη λιγότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου που αν και φτάνει τα 50 λίτρα/100 χλμ. αποτελεί μέγεθος 5-8 φορές χαμηλότερο σε σχέση με οποιοδήποτε ερπυστριοφόρο όχημα. Αυτό άλλωστε απετέλεσε και το λόγο που επιλέχθηκαν τα Hilux καθώς, αφενός το δρομολόγιο της αποστολής προέβλεπε ένα και μοναδικό σημείο ανεφοδιασμού και αφετέρου το κόστος για ένα βαρέλι πετρέλαιο στην Ανταρκτική μπορεί να φτάσει έως και τα 10.000 δολάρια.