Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Οι ενδυματολογικές επιλογές των σταρ τροποποιούν την εγκεφαλική δραστηριότητα του κοινού

Οι ενδυματολογικές επιλογές των σταρ τροποποιούν την εγκεφαλική δραστηριότητα του κοινού

Λονδίνο: Η εικόνα μιας διασημότητας να φορά ένα ζευγάρι παπούτσια είναι ικανή να αλλάξει την εγκεφαλική δραστηριότητα των γυναικών, ακόμη και αν δεν είναι λάτρης των υποδημάτων.

Λονδίνο: Η εικόνα μιας διασημότητας να φορά ένα ζευγάρι παπούτσια είναι ικανή να αλλάξει την εγκεφαλική δραστηριότητα των γυναικών, ακόμη και αν δεν είναι λάτρης των υποδημάτων.

Όπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Economic Psychology, ομάδα Ολλανδών επιστημόνων έκαναν εγκεφαλογραφήματα σε 24 γυναίκες καθώς εκείνες κοιτούσαν φωτογραφίες διασήμων και ελκυστικών μη διάσημων γυναικών που φορούσαν συγκεκριμένα παπούτσια.

Η επιλογή συγκεκριμένων οίκων μόδας στην ένδυση και υπόδηση από τους σταρς τα τελευταία χρόνια έχει γίνει καθεστώς, και οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι διαφημιστές κρύβονται πίσω απ’ αυτό.

Στην μελέτη οι συμμετέχουσες έπρεπε να κοιτάξουν 40 φωτογραφίες διασήμων και μη γυναικών που φορούσαν τα ίδια υποδήματα.

Όταν κοίταζαν φωτογραφία μιας σταρ οι συμμετέχουσες εμφάνιζαν αυξημένη δραστηριότητα σε συγκεκριμένο τμήμα του εγκεφάλου, τον κογχομετωπιαίο φλοιό. Δεν παρατηρήθηκε κάτι ανάλογο όταν κοίταζαν φωτογραφίες αγνώστων γυναικών.

Αυτό κατά τους ειδικούς δείχνει ότι η εγκεφαλική δραστηριότητα συνδέει τους διάσημους με ένα προϊόν σε τμήμα του εγκεφάλου που σχετίζεται με τον αίσθημα της συμπάθειας.

Επιπλέον η σχέση αυτή μπορεί άμεσα να ανακληθεί στην μνήμη.

«Η ενισχυμένη επίδοση της μνήμης για αντικείμενα που είχαν συσχετιστεί με ένα διάσημο πρόσωπο δεν μπορεί να εξηγηθεί ούτε από την αυξημένη ελκυστικότητα του σταρ ούτε από τα υψηλότερα επίπεδα της εξειδίκευσης, αλλά μόνο από την ίδια την πειστικότητα της διασημότητας», σημειώνει ο Δρ Μιρρε Σταλλεν από τα Πανεπιστήμιο Εράσμους, όπου έγινε η έρευνα.

Ωστόσο, εν αντιθέσει με τα αναμενόμενα, ο αριθμός των γυναικών που δήλωσαν ότι θα αγόραζαν τα παπούτσια που είδαν στις φωτογραφίες, δεν διέφερε σημαντικά μεταξύ των φωτογραφιών διασήμων και μη.

Πάντως γενικά οι σταρ τείνουν να έχουν μεγαλύτερη και πιο μακροχρόνια επίδραση, ακόμη και όταν δεν αποδεικνύεται ως άμεση απόκτηση ενός αγαθού.

Μελλοντικές μελέτες καλούνται να απαντήσουν στο ερώτημα κατά πόσο οι άνδρες επηρεάζονται εξίσου από τις επιλογές των διασήμων.

health.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο