Οι ενδυματολογικές επιλογές των σταρ τροποποιούν την εγκεφαλική δραστηριότητα του κοινού
Λονδίνο: Η εικόνα μιας διασημότητας να φορά ένα ζευγάρι παπούτσια είναι ικανή να αλλάξει την εγκεφαλική δραστηριότητα των γυναικών, ακόμη και αν δεν είναι λάτρης των υποδημάτων.
Λονδίνο: Η εικόνα μιας διασημότητας να φορά ένα ζευγάρι παπούτσια είναι ικανή να αλλάξει την εγκεφαλική δραστηριότητα των γυναικών, ακόμη και αν δεν είναι λάτρης των υποδημάτων.
Όπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Economic Psychology, ομάδα Ολλανδών επιστημόνων έκαναν εγκεφαλογραφήματα σε 24 γυναίκες καθώς εκείνες κοιτούσαν φωτογραφίες διασήμων και ελκυστικών μη διάσημων γυναικών που φορούσαν συγκεκριμένα παπούτσια.
Η επιλογή συγκεκριμένων οίκων μόδας στην ένδυση και υπόδηση από τους σταρς τα τελευταία χρόνια έχει γίνει καθεστώς, και οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι διαφημιστές κρύβονται πίσω απ’ αυτό.
Στην μελέτη οι συμμετέχουσες έπρεπε να κοιτάξουν 40 φωτογραφίες διασήμων και μη γυναικών που φορούσαν τα ίδια υποδήματα.
Όταν κοίταζαν φωτογραφία μιας σταρ οι συμμετέχουσες εμφάνιζαν αυξημένη δραστηριότητα σε συγκεκριμένο τμήμα του εγκεφάλου, τον κογχομετωπιαίο φλοιό. Δεν παρατηρήθηκε κάτι ανάλογο όταν κοίταζαν φωτογραφίες αγνώστων γυναικών.
Αυτό κατά τους ειδικούς δείχνει ότι η εγκεφαλική δραστηριότητα συνδέει τους διάσημους με ένα προϊόν σε τμήμα του εγκεφάλου που σχετίζεται με τον αίσθημα της συμπάθειας.
Επιπλέον η σχέση αυτή μπορεί άμεσα να ανακληθεί στην μνήμη.
«Η ενισχυμένη επίδοση της μνήμης για αντικείμενα που είχαν συσχετιστεί με ένα διάσημο πρόσωπο δεν μπορεί να εξηγηθεί ούτε από την αυξημένη ελκυστικότητα του σταρ ούτε από τα υψηλότερα επίπεδα της εξειδίκευσης, αλλά μόνο από την ίδια την πειστικότητα της διασημότητας», σημειώνει ο Δρ Μιρρε Σταλλεν από τα Πανεπιστήμιο Εράσμους, όπου έγινε η έρευνα.
Ωστόσο, εν αντιθέσει με τα αναμενόμενα, ο αριθμός των γυναικών που δήλωσαν ότι θα αγόραζαν τα παπούτσια που είδαν στις φωτογραφίες, δεν διέφερε σημαντικά μεταξύ των φωτογραφιών διασήμων και μη.
Πάντως γενικά οι σταρ τείνουν να έχουν μεγαλύτερη και πιο μακροχρόνια επίδραση, ακόμη και όταν δεν αποδεικνύεται ως άμεση απόκτηση ενός αγαθού.
Μελλοντικές μελέτες καλούνται να απαντήσουν στο ερώτημα κατά πόσο οι άνδρες επηρεάζονται εξίσου από τις επιλογές των διασήμων.
health.in.gr
- Το crypto θαύμα του Έρικ Τραμπ: Πώς πολλαπλασίασε την περιουσία του σε έναν χρόνο
- Wall Street: Μια νέα «αγαπημένη» μετοχή της (ξανά)ανακάλυψαν οι billionaires
- Προεδρικές εκλογές στην Ονδούρα: Ο ΟΑΚ ζητεί «επιτάχυνση» της καταμέτρησης
- Αλγερία: 14 νεκροί, 34 τραυματίες σε τροχαίο στο οποίο ενεπλάκη λεωφορείο
- Νομικό μέτωπο από Costco, Revlon και Kawasaki κατά των δασμών Τραμπ
- Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]
- Συνομιλία Ερντογάν με Μαδούρο για την έκρυθμη κατάσταση ανάμεσα στην Βενεζουέλα και τις ΗΠΑ
- Ο CEO της Magnum συμμαχεί με τον Κένεντι για μια «πιο υγιή Αμερική»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 07.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/milky-way-4006343_1920-1-315x220.jpg)


















![Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/jinim-3-315x220.jpg)


![Τουλάχιστον 23 νεκροί εξαιτίας πυρκαγιάς σε νυχτερινό κέντρο στην Ινδία στο κρατίδιο της Γκόα [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/goa-fire-315x220.jpg)


























![Επιθέσεις σε σιδηροδρομικό σταθμό και άλλες υποδομές στην Ουκρανία [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/photo_5305686788993126405_x-315x220.jpg)










Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442