Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ο ψεύδορκος Nelsinho Piquet εμπνεύστηκε το σικέ ατύχημα

Ο ψεύδορκος Nelsinho Piquet εμπνεύστηκε το σικέ ατύχημα

Αποδείξεις από τον περίφημο Μάρτυρα Χ επιβεβαιώνουν ότι η ιδέα του ατυχήματος του Βραζιλιάνου στο GP Σιγκαπούρης 2008 άνηκε στον ίδιο, όπως έλεγε εξαρχής ο Pat Symonds.

Αντίθετα με όσα ο Nelson Piquet Jr. ισχυρίστηκε με την ενυπόγραφη δήλωσή του προς τη FIA, ότι το εσκεμμένο ατύχημά του στο GP Σιγκαπούρης 2008 του προτάθηκε το πρωί πριν τον αγώνα από τους Flavio Briatore και Pat Symonds, ο νεαρός οδηγός ήταν εκείνος που πρότεινε την ιδέα, μια μέρα νωρίτερα.


Η Ομοσπονδία έχει αποδείξεις ότι η ιδέα προτάθηκε από τον Nelsinho, ωστόσο ο Βραζιλιάνος δεν υπέστη την παραμικρή τιμωρία διότι η ίδια η FIA του είχε υποσχεθεί ασυλία με αντάλλαγμα να προσκομίσει αποδείξεις για το σκάνδαλο. Η Ομοσπονδία, ωστόσο, δεν έχει δώσει ακόμα καμία ένδειξη ότι ίσως αρθεί η ασυλία – όπως θα ήταν το πιο δίκαιο να συμβεί, δεδομένου ότι εκ των υστέρων αποδείχθηκε η ψευδορκία του γιου του Nelson Piquet.


Οι αποδείξεις ήρθαν από τον περίφημο Μάρτυρα Χ, έναν εργαζόμενο της Renault F1 που η FIA δεν επιθυμεί να αποκαλύψει για να μην τον θέσει στο επίκεντρο των ΜΜΕ. Ο Μάρτυρας Χ είναι εκείνος που έδωσε στη FIA τα αποδεικτικά στοιχεία που χρειαζόταν για να σταθεί το κατηγορητήριο προς τη Renault F1 και τα μέλη της.


Ο Μάρτυρας Χ είχε ακούσει στο τέλος των δοκιμών κατάταξης του Σαββάτου στη Σιγκαπούρη τον Nelsinho να προτείνει στον Pat Symonds, διευθυντή μηχανολογίας, το εσκεμμένο ατύχημα. Ο Pat Symonds το είπε στον Flavio Briatore, το επεξεργάστηκε και το πρωί της Κυριακής οι τρεις απλώς συζήτησαν τη μεθόδευση.


Επιπλέον, ο Pat Symonds στην πρώτη του επίσημη τοποθέτηση επί του θέματος από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο, επανέλαβε αυτό που είχε γίνει γνωστό από τότε που διέρρευσαν οι πληροφορίες από τη διοικητική εξέταση της FIA: Ότι η ιδέα άνηκε στον Nelson Piquet Jr.


Δίνοντας έμφαση στον ειλικρινή τρόπο με τον οποίο κατέθεσε -σε αντίθεση με τον Flavio Briatore που διαρκώς δήλωνε ότι αγνοούσε το περιστατικό- και χωρίς κανένα συμφέρον να αλλάξει στάση τώρα, ο P. Symonds είπε στην επίσημη τοποθέτησή του: Η ιδέα αυτού του συμβάντος ανήκει αποκλειστικά στον Nelson Piquet Jr.


Εκείνος με προσέγγισε πρώτος με την ιδέα. Εκείνη τη στιγμή αφελώς πίστεψα ότι ήταν κάτι που ήθελε να κάνει για το καλό της ομάδας. Δεν γνώριζα την κατάσταση στην οποία βρισκόταν οι διαπραγματεύσεις για το συμβόλαιό του, αλλά τώρα διαπιστώνουμε ότι με τις πράξεις του ήθελε να ευνοήσει τη θέση του στις διαπραγματεύσεις.


Επιπλέον, ο Pat Symonds ξεκαθάρισε ότι ο Fernando Alonso δεν είχε καμία συμμετοχή στο περιστατικό. Δικαιολόγησε το ιδιαίτερα πρόωρο pit-stop του Ισπανού (στον 14ο γύρο) λέγοντας ότι ήταν υπέρμετρη η φθορά των μαλακών ελαστικών. Επίσης, είπε ότι για τον ίδιο λόγο ο Lewis Hamilton φέτος στο GP Αυστραλίας έκανε το πρώτο του pit-stop μόλις στον 11ο γύρο.


Γκρέμισα 33 χρόνια σε μια μέρα


Ο Pat Symonds, ένας εκ των πλέον διακεκριμένων επιστημόνων της Formula 1 και μέλος του Overtaking Working Group που συνέταξε τις σπουδαίες φετινές αλλαγές των τεχνικών κανονισμών της Formula 1, είδε τη μακρά του πορεία στην ίδια ομάδα, την Toleman / Benetton / Renault, να τελειώνει με τρόπο που δεν του άξιζε.


Αποδέχομαι το ρόλο μου σε αυτό το συμβάν. Εγώ ήμουν εκείνος που, μόλις η ιδέα μου προτάθηκε από τον Nelson Piquet Jr., θα έπρεπε να την είχα απορρίψει αμέσως. Θα μετανιώνω για πάντα και θα με γεμίζει ντροπή το ότι δεν το έκανα, έγραψε στην επίσημη τοποθέτησή του.


Θα πω μονάχα ότι το έκανα εξαιτίας της παραπλανημένης μου αφοσίωσης στην ομάδα και για κανένα προσωπικό όφελος. Θεωρώ ότι είναι έργο της ζωής μου να φέρω την ομάδα στο επίπεδο που είναι σήμερα. Ξεκίνησα τον πυρήνα της ομάδας πριν από 28 χρόνια, με 19 μόλις εργαζόμενους. Σήμερα έχει αναπτυχθεί σε οργανισμό που απασχολεί περισσότερους από 500 ανθρώπους και υποστηρίζει αμέτρητες τοπικές και διεθνείς επιχειρήσεις.


Το τελευταίο που θα ήθελα θα ήταν να θέσω σε κίνδυνο την ομάδα και τους ανθρώπους, απέναντι στους οποίους έχω μεγάλη υποχρέωση. Με μια απλή πράξη κατέστρεψα την εξαιρετική φήμη που οικοδόμησα για 33 χρόνια στο motorsport. Είμαι ανταγωνιστικός άνθρωπος, που εργαζόταν σε ένα άκρως πιεστικό περιβάλλον. Αυτό ενδέχεται, ενίοτε, να επισκιάσει την κρίση ενός ανθρώπου.


Πάντοτε προσπαθούσα να είμαι ειλικρινής κι ελπίζω να το αναγνωρίσετε από τις καταθέσεις μου στο Βέλγιο. Εκείνο το βράδυ στη Σιγκαπούρη έκανα ένα λάθος, τις συνέπειες του οποίου δεν μπορούσα να φανταστώ τότε. Για το σφάλμα μου μπορώ μόνο να προσφέρω σε όλους σας μια βαθύτατη συγγνώμη.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο