Νικήτρια η Fiat στην κούρσα μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2008
Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας για τις Μεταφορές και το Περιβάλλον που δημοσιεύεται ταυτόχρονα με την έναρξη των εκδηλώσεων στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης φαίνεται να αιτιολογεί το κυνήγι του ...πράσινου θήσαυρου στο οποίο έχουν επιδοθεί οι κατασκευαστές στην μεγαλύτερη ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτου.
Η Fiat παρήγαγε τα αυτοκίνητα με τις χαμηλότερες, κατά μέσον όρο, εκπομπές CO2, που πωλήθηκαν το 2008 στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και η Daimler AG τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες εκπομπές, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας για τις Μεταφορές και το Περιβάλλον (T&E) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Η μεγαλύτερη βελτίωση σε επίπεδο κατασκευαστών σε σχέση με το 2007 σημειώθηκε, ωστόσο, στη BMW AG, ενώ η Πορτογαλία ήταν πέρυσι η χώρα στη οποία, για τρίτο συνεχόμενο χρόνο, πωλήθηκαν τα πιο καθαρά αυτοκίνητα κατά μέσον όρο, με την Ελλάδα να υποχωρεί στη 18η θέση, από τη 17η ένα χρόνο νωρίτερα.
Τα μοντέλα της Fiat είχαν μέσον όρο εκπομπών CO2 138 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο ενώ οι μέσες εκπομπές των αυτοκινήτων της PSA Peugeot – Citroen διαμορφώθηκαν στα 139 γρ./χλμ, με την Renault να ακολουθεί στην τρίτη θέση (143 γρ./χλμ), όπως γνωστοποίησε στην τέταρτη ετήσια έκθεσή της η περιβαλλοντική ευρωπαίκή αρχή.
Τα λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα προήλθαν από την Daimler AG, με μέσο όρο εκπομπών στα 175 CO2 γρ./χλμ ακολουθούμενη από την Nissan με μέσο όρο εκπομπών στα 161
γραμμάρια CO2.
Τη μεγαλύτερη πρόοδο σημείωσε η BMW, μειώνοντας σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10%, σε ετήσια βάση, τις μέσες εκπομπές των αυτοκινήτων που παρήγαγε το 2008 (154 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο). Ακολούθησαν κατά σειρά η Mazda, η Hyundai και η Ford.
Οι ρυθμοί προόδου επιβραδύνθηκαν, ωστόσο, δραματικά στη Fiat και την PSA Peugeot-Citroen καθώς και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες πλησιάζουν την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ενωση (μείωση των εκπομπών στα 130 γραμμάρια το 2015 και στα 95 γραμμάρια το 2020). Αντιθέτως, επιταχύνθηκαν στις Suzuki και Mazda οι οποίες έχουν να διανύσουν μεγάλη απόσταση για την επίτευξη αυτών των στόχων.
Συνολικά, οι 14 μεγαλύτερες ως προς τις πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν πέρυσι κατά 3,3% τις εκπομπές, στα 159 γραμμάρια κατά μέσον όρο, σε επίπεδα πολύ πάνω από τον στόχο των 140 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο που έχει θέσει ο κλάδος.
Ολα αυτά δείχνουν ότι η βιομηχανία μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από ό,τι έκανε την περίοδο που δεν ασκούνταν πιέσεις. Δείχνουν ότι οι οικειοθελείς δεσμεύσεις δεν φέρνουν αποτέλεσμα και ότι οι ρυθμιστικοί κανόνες είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί, τόνισε ο διευθυντής της T&E κ. Τζος Ντινγκς.
Για τρίτο συνεχόμενο χρόνο, η πορτογαλική αγορά αυτοκινήτου ήταν, το 2008, η αγορά στην οποία πωλήθηκαν τα αυτοκίνητα με τη καλύτερη ενεργειακή απόδοση, ακολουθούμενη από την αγορά αυτοκινήτου στη Γαλλία, την Ιταλία και τη Δανία.
Η μεγαλύτερη πρόοδος μεταξύ των μεγάλων χωρών-μελών της Ενωσης σημειώθηκε στη Γαλλία, με μεγαλύτερη του 6% μείωση των εκπομπών σε σχέση με το 2007. Πτωχές ήταν οι επιδόσεις των σκανδιναβικών χωρών – με εξαίρεση τη Δανία – των βαλτικών
χωρών και της Γερμανίας.
auto.in.gr
- «Toxic»: Ένας άντρας, μια γυναίκα, ένας θανατηφόρος ιός – Το ψυχολογικό θρίλερ έρχεται στο θέατρο Αργώ
- Κατώτατος μισθός: Προς νέα αύξηση κατά 40 ευρώ τον Απρίλιο του 2026
- «Ο Ναν μοιάζει να προσπαθεί να στείλει κόσμο στο νοσοκομείο»
- ClimateHub: Τα πιο ψυχρά και τα πιο θερμά Χριστούγεννα τα τελευταία 125 χρόνια
- Social media: Πως μας επηρεάζει η αποχή μιας εβδομάδας;
- «Πως ο Πάβλοβιτς επέλεξε την Εθνική Γερμανίας αντί της Σερβίας»
- Είναι το «Μια Υπέροχη Ζωή» μια αθώα χριστουγεννιάτικη ταινία – ή μήπως όχι;
- Home alone: Εννέα τρόποι για να περάσετε καλά και μόνοι στις γιορτές
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)
























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442