Η Renault F1 κατηγορεί την οικογένεια Piquet για σκευωρία
Η γαλλική εταιρεία μήνυσε τους Nelson και Nelsinho Piquet, καθώς ο Flavio Briatore μιλά για εκβιασμό από τους Βραζιλιάνους με βάση τα συμβάντα του GP Σιγκαπούρης 2008.
Δέκα μέρες πριν τη συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Motorsport για τις κατηγορίες που αντιμετωπίζει η Renault ότι έδωσε εντολή στον Nelsinho Piquet να προκαλέσει εσκεμμένο ατύχημα στο GP Σιγκαπούρης 2008, το θέμα αποκτά και νομικές προεκτάσεις έξω από τη Formula 1.
Έπειτα από συνάντηση σήμερα στο Παρίσι του διευθυντή της Renault F1 Flavio Briatore με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault, Carlos Ghosn, η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε ότι ξεκινά νομικές διαδικασίες εναντίον της οικογένειας Piquet, με τις κατηγορίες του εκβιασμού και της δυσφήμισης.
Στο GP Σιγκαπούρης 2008 το ατύχημα του N. Piquet έβγαλε στην πίστα το όχημα ασφάλειας, το οποίο έπαιξε καίριο ρόλο για τη νίκη του έτερου οδηγού της ομάδας, Fernando Alonso. Ο Ισπανός έκανε νωρίτερα από όλους το πρώτο του pit-stop και με την έξοδο του οχήματος ασφάλειας τέθηκε επικεφαλής του αγώνα όταν οι άλλοι οδηγοί μπήκαν στα pits.
Η σημερινή ανακοίνωση της Renault F1, η πρώτη τοποθέτηση της ομάδας επί του θέματος, αναφέρει: Η FIA ανακοίνωσε ότι θα καλέσει έκτατη σύσκεψη του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Motorsport στις 21 Σεπτεμβρίου 2009. Η ING Renault F1 θα παρευρεθεί για να αντικρούσει κατηγορίες ότι μέλη της ομάδας συνομώτησαν με τον Nelson Piquet Jr. ώστε να προκαλέσει εσκεμμένο ατύχημα στο GP Σιγκαπούρης 2008 ώστε να επωφεληθεί ο Fernando Alonso από το όχημα ασφάλειας.
Η ING Renault F1 δεν έχει τοποθετηθεί δημόσια κατά τη διάρκεια της έρευνας της FIA για το θέμα. Ωστόσο σήμερα η ING Renault F1 και ο διευθυντής της Flavio Briatore προσωπικά, επιθυμούν να ανακοινώσουν ότι ξεκινούν νομικές διαδικασίες εναντίον των Nelson Piquet Junior και Nelson Piquet Senior στη Γαλλία, σχετικά με τη δημοσιοποίηση εσφαλμένων κατηγοριών και την προσπάθεια εκβιασμού του κ. Piquet Jr. ώστε να παραμείνει στην ομάδα για το υπόλοιπο του 2009. Το θέμα, επίσης, θα τεθεί και στην προσοχή της βρετανικής αστυνομίας.
Από τις πληροφορίες που αρχίζουν να διαρρέουν στη δημοσιότητα, από τα λόγια των ίδιων των συντελεστών του διαφαινόμενου νέου σκανδάλου της Formula 1, το θέμα ξεκίνησε τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου 2009 – όταν ο Nelsinho έχασε τη θέση του στη Renault F1. Έκτοτε, οι δύο πλευρές ρίχνουν η μία την ευθύνη στην άλλη.
Η επιστολή Piquet στη FIA
Στις 30 Ιουλίου 2009 ο νεαρός οδηγός έστειλε επιστολή στη FIA, στην οποία ανέφερε -μεταξύ άλλων- τα εξής: Στη διάρκεια του GP Σιγκαπούρης 2008 μου ζητήθηκε από τον διευθυντή της Renault F1 κ. Flavio Briatore και τον τεχνικό διευθυντή κ. Pat Symonds να προκαλέσω εσκεμμένα ατύχημα για να ασκήσω θετική επιρροή στην απόδοση της Renault F1 στο συγκεκριμένο αγώνα.
Συμφώνησα με αυτή την πρόταση και προκάλεσα την πρόσκρουση του αυτοκινήτου μου στις μπαριέρες στον 13ο προς 14ο γύρο του αγώνα. Η πρόταση να προκαλέσω εσκεμμένα ατύχημα μου έγινε λίγο πριν από τον αγώνα από τους κ.κ. Briatore και Symonds, στο γραφείο του κ. Briatore.
Υπό την παρουσία του κ. Briatore, o κ. Symonds με ρώτησε αν θα ήμουν διατεθειμένος να θυσιάσω τον αγώνα μου για το καλό της ομάδας, προκαλώντας εσκεμμένη έξοδο του οχήματος ασφάλειας.
Την ώρα αυτής της συζήτησης ήμουν συναισθηματικά φορτισμένος και αισθανόμουν ανασφάλεια, διότι ο κ. Briatore δεν με ενημέρωνε αν θα ανανεωθεί το συμβόλαιό μου για το 2009 και μου απαγόρευε να συνομιλήσω με άλλες ομάδες.
Όταν μου ζητήθηκε να προκαλέσω το ατύχημα για να βοηθήσω την ομάδα δέχθηκα, διότι πίστεψα ότι αυτό θα βελτίωνε τη θέση μου στην ομάδα. Σε καμία στιγμή δεν μου είπε οποιοσδήποτε ότι αν προκαλούσα το ατύχημα θα ανανεωνόταν το συμβόλαιό μου. Ωστόσο, πίστεψα ότι κάτι τέτοιο θα βοηθούσε προς αυτή την κατεύθυνση.
Μετά τη συνάντηση, ο κ. Symonds με πήρε σε μια περισσότερο ήσυχη γωνία και μου υπέδειξε το ακριβές σημείο που θα έπρεπε να προκαλέσω το ατύχημα. Η συγκεκριμένη στροφή επιλέχθηκε διότι δεν υπήρχε γερανός εκεί για την απομάκρυνση ενός κατεστραμμένου αυτοκινήτου, ούτε άνοιγμα στις μπαριέρες για την έξοδο του μονοθεσίου και αυτό θα εγγυόταν την έξοδο του οχήματος ασφάλειας.
Ένας μηχανικός με ρώτησε για τη φύση του ατυχήματος, διότι το βρήκε ασυνήθιστο και εγώ απάντησα ότι έχασα τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Εκτιμώ ότι ένας έξυπνος μηχανικός θα παρατηρούσε από την τηλεμετρία ότι προκάλεσα το ατύχημα επίτηδες, διότι εξακολούθησα να επιταχύνω ενώ μια φυσιολογική αντίδραση θα ήταν να φρενάρω το συντομότερο δυνατόν.
Η αντίδραση Briatore
Την 26η Ιουλίου 2009, ημέρα του τελευταίου GP του Nelsinho με τη Renault και τέσσερις μέρες πριν την κατάθεση της επιστολής Piquet στη FIA, η οικογένεια Piquet ενημέρωσε τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, Max Mosley. Ενδιάμεσα, την 28η Ιουλίου 2009, ο διευθυντής της Renault F1 Flavio Briatore απείλησε τον πρεσβύτερο Nelson Piquet ότι θα κινηθεί νομικά.
Η επιστολή του Ιταλού προς τον Βραζιλιάνο, ο Flavio Briatore έγραφε: Σοκαρίστηκα όταν έμαθα ότι απειλείς να μεταφέρεις αυτή τη διέξενη στην προσοχή της FIA ως μέσο πίεσης να κερδίσεις από τη Renault, με αντάλλαγμα τη σιωπή σου, την ανανέωση του συμβολαίου του Nelsinho μετά το τελευταίο GP Ουγγαρίας, αγνοώντας τον όρο του συμβολαίου που επέτρεπε στην ομάδα να διακόψει το συμβόλαιο και τον οποίο συμφωνήσαμε στον αγώνα του Νίρμπουργκρινγκ.
Μπορείς εύκολα να φανταστείς ότι δεν πρόκειται να δεχθώ τις διενέξεις σου ότι η Renault F1, εγώ και ο γιός σου συμμετείχαμε σε κάποιου είδους σκευωρία που όχι μόνο θα επηρέαζε το αποτέλεσμα του συναγωνισμού, αλλά στην ουσία θα έβαζε σε κίνδυνο την υγεία των αγωνιζόμενων, μόνο και μόνο για να αποκτήσει ο Fernando ένα αγωνιστικό προβάδισμα.
Είμαι έξω φρενών με τη σκέψη σου ότι εγώ, για να μην αναφέρω τον γιό σου και άλλα μέλη της ομάδας, μπορούν να έχουν οποιαδήποτε ανάμειξη σε μια στρατηγική που αποτελεί κακούργημα.
Δεύτερον, είμαι αναγκασμένος να σκεφτώ ότι η απειλή σου συνιστά χωρίς αμφιβολία μια σκανδαλώδη απόπειρα εκβιασμού εναντίον της Renault F1 και εμού. Δεν επιθυμώ αυτό να κλιμακωθεί και θα θεωρήσω ως υπαίτια για την συμπεριφορά σου την απογοήτευση και τη θλίψη για τα αποτελέσματα του Nelsinho στη F1.
Αλλά να είσαι ενήμερος ότι αν προχωρήσεις με οποιοδήποτε τρόπο αυτόν τον εκβιασμό ή κάνεις οποιαδήποτε αναφορά, δεν θα έχω άλλη επιλογή παρά να ξεκινήσω εναντίον σου και του Nelsinho οποιαδήποτε κατάλληλη ενέργεια ενώπιον οποιουδήποτε δικαστηρίου που εξετάζει περιπτώσεις συκοφαντίας και εκβιασμού.
Τα παραπάνω εμπεριέχονται στην επιστολη του F. Briatore προς τον πρεσβύτερο Nelson Piquet. Δημοσίως η Renault δεν επιθυμεί να τοποθετηθεί και οι μόνες δηλώσεις του Flavio Briatore είναι οι εξής: Μπορώ να επιβεβαιώσω τη συνάντησή μας με τον Piquet το πρωί της Κυριακής, αλλά δεν συζητήθηκε τίποτα τέτοιο.
Επίσης θυμάμαι ότι ο Piquet στη Σιγκαπούρη αισθανόταν ιδιαίτερα ευάλωτος. Εκτός αυτού, υπάρχουν ηχογραφήσεις όπου αποδεικνύεται ότι δυσανασχετώ όταν βλέπω στις οθόνες το ατύχημα του Piquet.
Την ίδια στιγμή ο Pat Symonds λέει ότι το θέμα συζητήθηκε! Είναι αλήθεια, στη σύσκεψη της Κυριακής με τον Piquet το ζήτημα της εσκεμμένης εξόδου του οχήματος ασφάλειας ήρθε στην κουβέντα, αλλά προτάθηκε από τον ίδιο τον Piquet. Ήταν μόνο μια συζήτηση.
Όσο για τον Fernando Alonso, λέει ότι δεν γνώριζε τίποτα: Έχω εκπλαγεί. Δεν μπορώ να φανταστώ αυτή την κατάσταση δήλωσε ο Ισπανός, χωρίς να κάνει κανένα περαιτέρω σχόλιο. Ξεκαθάρισε μόνο ότι ο Flavio Briatore έχει την αμέριστη στήριξή του.
Οι αποδείξεις της FIA
Όταν το θέμα βγήκε στη δημοσιότητα, στο τέλος Αυγούστου, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ξεκίνησε έρευνα για τον εντοπισμό αποδείξεων για τις κατηγορίες της οικογένειας Piquet και λίγες μέρες αργότερα προκύρηξε τη συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Motorsport στις 21 Σεπτεμβρίου 2009 για το θέμα.
Οι αποδείξεις είναι η ενυπόγραφη επιστολή του Nelsinho, τα δεδομένα της τηλεμετρίας της ομάδας τη στιγμή του ατύχηματος (που λέγεται ότι δείχνουν ότι ο Βραζιλιάνος επιτάχυνε), καθώς οι συνεντεύξεις που έκαναν σε μέλη της ομάδας νομικοί εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας και ερευνητές από τη τρίτη εταιρεία.
auto.in.gr
- Στο πρώτο χριστουγεννιάτικο κήρυγμά του, ο Πάπας Λέων καταδικάζει τις συνθήκες διαβίωσης στη Γάζα
- «Καλά Χριστούγεννα Παναθηναϊκέ μου! Πάντα δίπλα σου»: Το βίντεο της πράσινης ΠΑΕ
- Χειμερινές εκπτώσεις 2026: Πότε ξεκινούν – Πρακτικές συμβουλές για τους καταναλωτές
- Ευρώπη: Δεύτερη από το τέλος η Ελλάδα στους πραγματικούς μισθούς – Οι προβλέψεις για το 2026
- Ο Ντανιέλ Μπενσαΐντ και η επιμονή ότι πολιτική σημαίνει ανατροπή
- Τι ισχύει με το συμβόλαιο του Κλοπ – Μπορεί να επιστρέψει στους πάγκους;
- Σοβαρές ζημιές από τη έντονη κακοκαιρία σε πολυκατοικία στον Άλιμο – Κατέρρευσε μάντρα
- Mick Abrahams – Πέθανε ο (αρχικός) κιθαρίστας των Jethro Tull σε ηλικία 82 ετών
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442