Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Νόμιμοι οι διαχύτες!

Νόμιμοι οι διαχύτες!

Δεν αλλάζει τίποτα στο φετινό πρωτάθλημα της F1, καθώς το Εφετείο της FIA απέρριψε την έφεση για τις Brawn, Toyota και Williams. Αγώνας δρόμου των άλλων ομάδων για αντίστοιχο διαχύτη.

Οι αεροδυναμικοί διαχύτες των μονοθεσίων των Brawn, Toyota και Williams είναι νόμιμοι, όπως αποφάσισε και ανακοίνωσε σήμερα το πρωί το Εφετείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).


Οι τρεις ομάδες θα διατηρήσουν τους διαχύτες τους για όλη τη σεζόν, ενώ τις υπόλοιπες περιμένει αγώνας δρόμου για να αφομοιώσουν στα μονοθέσιά τους αντίστοιχο διαχύτη δύο επιπέδων και να παραμείνουν στο τρένο του φετινού πρωταθλήματος.


Έπειτα από επίσημη διαμαρτυρία των Ferrari, Renault, BMW Sauber και Red Bull Racing, οι διαχύτες είχαν κριθεί νόμιμοι από τους τεχνικούς εφόρους στο GP Αυστραλίας. Οι τέσσερις ομάδες προχώρησαν σε έφεση, της οποίας η ακροαματική διαδικασία έγινε χθες στα γραφεία της FIA στο Παρίσι.


Όπως αποδείχθηκε, ο διαχύτης δύο επιπέδων είναι νόμιμος βάσει ενός παραθύρου των κανονισμών, το οποίο μόνο οι Brawn, Toyota και Williams κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους – αν και η Renault είπε ότι είχε επινοήσει έναν αντίστοιχο διαχύτη αλλά εγκατέλειψε το σχέδιο επειδή η FIA θα τον έκρινε παράνομο.


Μεταξύ άλλων, η επίσημη ανακοίνωση του Εφετείου της FIA ανέφερε: Με βάση τις καταθέσεις και τα αποδεικτικά στοιχεία, το Εφετείο αποφάσισε ότι οι αγωνοδίκες (σ.σ.: της Αυστραλίας και Μαλαισίας) δικαιολογημένα αποφάσισαν ότι τα εν λόγω μονοθέσια εμπίπτουν στους κανονισμούς.


Για όσες ομάδες δεν περιέλαβαν εξαρχής το διαχύτη δύο επιπέδων (ή τριών επιπέδων, στην περίπτωση της Toyota) στο σχεδιασμό των φετινών τους μονοθεσίων, το εγγύς μέλλον φαντάζει αρκετά δύσκολο – διότι ο σχεδιασμός ανάλογου διαχύτη μπορεί να φαντάζει σχετικά εύκολος, ωστόσο η τοποθέτησή του στο μονοθέσιο και η εναρμόνισή του με το πλήρες αεροδυναμικό σύνολο είναι ιδιαίτερα περίπλοκη διαδικασία. Πόσο μάλλον φέτος, με την απαγόρευση δοκιμών.


Καμία από τις άλλες επτά ομάδες δεν έχουν ανακοινώσει πότε θα έχουν το νέο τους διαχύτη έτοιμο, ωστόσο είναι εξαιρετικά πιθανό ότι η Renault F1 είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει το νέο διαχύτη της R29 στο GP Κίνας την προσεχή Κυριακή (19/04)!


Ενδεχομένως και η McLaren να κάνει το ίδιο, στο πλαίσιο του νέου αεροδυναμικού συνόλου που θα έχει στη Σαγκάη. Η BMW Sauber θα έχει ριζικά αλλαγμένο αεροδυναμικό σύνολο στη Βαρκελώνη το Μάιο, συνεπώς το πιθανότερο είναι να εφαρμόσει στην Καταλονία το νέο της διαχύτη.


Η Red Bull Racing είναι από τις πρώτες ομάδες που επιβεβαίωσαν ότι σχεδιάζουν διαχύτη δύο επιπέδων, πριν ξεκινήσει η αγωνιστική χρονιά, ενώ εκτιμάται ότι η Ferrari έχει καθυστερήσει σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο