Περιοχές του εγκεφάλου καθορίζουν την καταναλωτική συμπεριφορά
Λονδίνο: Η στιγμή που αποφασίζουμε να πραγματοποιήσουμε μια αγορά μπορεί να καταγραφεί πλέον σε εγκεφαλικές απεικονίσεις, χάρη σε ομάδα Αμερικανών επιστημόνων που δημοσιεύουν σχετική μελέτη στο επιστημονικό έντυπο Neuron.
Λονδίνο: Η στιγμή που αποφασίζουμε να πραγματοποιήσουμε μια αγορά μπορεί να καταγραφεί πλέον σε εγκεφαλικές απεικονίσεις, χάρη σε ομάδα Αμερικανών επιστημόνων που δημοσιεύουν σχετική μελέτη στο επιστημονικό έντυπο Neuron.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Στανφορντ υπέβαλαν εθελοντές σε εγκεφαλικές απεικονίσεις καθώς αυτοί κοιτούσαν ελκυστικά προϊόντα και τις τιμές τους και κατέγραψαν τις πιο δραστήριες περιοχές του εγκεφάλου.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου επισπεύδουν την απόκτηση του επιθυμητού αντικειμένου.
Πιο αναλυτικά, οι εθελοντές κλήθηκαν να παρατηρήσουν αγαθά όπως κουτιά με σοκολατάκια και μετά από λίγα λεπτά, παρουσιαζόταν στην οθόνη και η τιμή, πριν ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να αποφασίσουν αν ήθελαν να αγοράσουν το προϊόν ή όχι.
Ο χρόνος που μεσολαβούσε σήμαινε ότι συντελούνταν μια πνευματική μάχη μεταξύ της επιθυμίας απόκτησης του αγαθού και της προσοχή για την διάθεση ενός χρηματικού ποσού.
Αν ο εθελοντής ήθελε το προϊόν, ο επικλινής πυρήνας του εγκεφάλου φωτιζόταν. Στη συνέχεια, όταν εμφανιζόταν η τιμή, μια υψηλή τιμή ενεργοποιούσε τον πρόσθιο κεντρικό λοβό και απενεργοποιούσε άλλα τμήματα του εγκεφάλου. Με αυτό τον τρόπο, οι ερευνητές κατάφεραν να προβλέψουν το αποτέλεσμα.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα την αλήθεια του αξιώματος ότι η απόκτηση ενός αγαθού είναι μια πνευματική «ανταλλαγή» μεταξύ της ευχαρίστησης της απόκτησης και του «πόνου» που προκαλεί η καταβολή των χρημάτων.
Οι παρατηρήσεις αυτές αναμένεται να συμβάλλουν στην κατανόηση της συμπεριφοράς του καταναλωτή όταν πληρώνει τοις μετρητοίς και όταν χρησιμοποιεί πιστωτικές κάρτες.