Η ηχορύπανση είναι επιβλαβής για την υγεία των παιδιών
Λονδίνο: Η ηχορύπανση επηρεάζει αρνητικά την πνευματική υγεία των παιδιών, υποστηρίζει έρευνα που διεξήχθη στην περιοχή Τιρόλ της Αυστρίας και δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Occupational and Environmental Medicine.
Λονδίνο: Η ηχορύπανση επηρεάζει αρνητικά την πνευματική υγεία των παιδιών, υποστηρίζει έρευνα που διεξήχθη στην περιοχή Τιρόλ της Αυστρίας και δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Occupational and Environmental Medicine.
Επιστημονική ομάδα με επικεφαλής το Δρ Πίτερ Λέρσερ του Πανεπιστημίου του Ίνσμπουργκ εξέτασε την επίδραση των θορύβων στην πνευματική ανάπτυξη και στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών σχολικής ηλικίας.
Επιλέχθηκαν 1.400 παιδιά ηλικίας οκτώ έως 11 ετών που διέμεναν σε μικρές κωμοπόλεις του Τιρόλ, όπου η ηχορύπανση είναι έντονη εξαιτίας των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων αλλά και της βιομηχανικής ανάπτυξης της περιοχής.
Οι ερευνητές μελέτησαν τους ιατρικούς φακέλους των παιδιών από τη στιγμή της γέννησης μέχρι και τις σχολικές τους επιδόσεις, αλλά και τη συμπεριφορά τους εντός και εκτός σπιτιού. Τα παιδιά κλήθηκαν επίσης να απαντήσουν σε ερωτήσεις για το αν αισθάνονταν άγχος, κατάθλιψη και αν αντιμετώπιζαν προβλήματα ύπνου.
Έπειτα από συνολική εκτίμηση των στοιχείων, οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ηχορύπανση επηρέαζε τη συμπεριφορά των παιδιών στη διάρκεια του μαθήματος, την επικοινωνία με το κοινωνικό σύνολο και την προσοχή τους. Ο θόρυβος είχε αθροιστικές επιδράσεις· όσο πιο συχνά λοιπόν τα παιδιά εκτίθενται σε ηχορύπανση τόσο μεγαλύτερες είναι οι επιπτώσεις στην πνευματική τους υγεία.
Επίσης διαπιστώθηκε σαφής σχέση ανάμεσα στο ιστορικό γέννησης του παιδιού και στις επιπτώσεις των θορύβων. Τα πρόωρα ή τα λιποβαρή νεογνά αντιμετώπιζαν μεγαλύτερο κίνδυνο προβλημάτων εξαιτίας της συνεχούς έκθεσής τους σε θορύβους.
Μιλώντας στο BBC, ο Δρ Λέρσερ σχολίασε ότι η αδυναμία προσήλωσης σε μια συγκεκριμένη ασχολία οφείλεται στο γεγονός ότι τα παιδιά που ζουν σε θορυβώδεις πόλεις ή περιοχές μαθαίνουν να φιλτράρουν τους ήχους και έτσι αδυνατούν να παρακολουθήσουν το δάσκαλο κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Η Δρ Μαίρη Χέινς του Πανεπιστημίου Queen Mary του Λονδίνου τόνισε ότι χρειάζονται περαιτέρω έρευνες για την εξακρίβωση της πραγματικής σχέσης ψυχικής υγείας και ηχορύπανσης.