Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Πρόσκληση της ΠΟΥ σε κυβερνήσεις για τη διακοπή της διαφήμισης ποτών

Πρόσκληση της ΠΟΥ σε κυβερνήσεις για τη διακοπή της διαφήμισης ποτών

Στοκχόλμη: Η επιθετική διαφημιστική εκστρατεία της βιομηχανίας οινοπνευματωδών ποτών θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των νέων και οι κυβερνήσεις οφείλουν να συνεργαστούν για να προστατεύσουν από το αλκοόλ τα παιδιά "ηλικίας Internet", δηλαδή της ηλικίας στην οποία αρχίζουν να σερφάρουν στο Διαδίκτυο, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ).

Στοκχόλμη: Η επιθετική διαφημιστική εκστρατεία της βιομηχανίας οινοπνευματωδών ποτών θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των νέων και οι κυβερνήσεις οφείλουν να συνεργαστούν για να προστατεύσουν από το αλκοόλ τα παιδιά «ηλικίας Internet», δηλαδή της ηλικίας στην οποία αρχίζουν να σερφάρουν στο Διαδίκτυο, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ).


Κατά την έναρξη διάσκεψης της ΠΟΥ στη σουηδική πρωτεύουσα για τους νέους και τα οινοπνευματώδη ποτά, η οποία θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη, αξιωματούχοι της δήλωσαν ότι οι παρασκευαστές οινοπνευματωδών ποτών στοχεύουν κυνικά στους νέους ανθρώπους, οι οποίοι εντυπωσιάζονται εύκολα και χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το αλκοόλ ως ναρκωτική ουσία.


«Οι νέοι είναι ευάλωτοι. Χρειάζονται προστασία. Χρειάζονται να μεγαλώσουν χωρίς να έχουν βουλιάξει σε κάτι που μπορεί να καταστρέψει τη ζωή τους, να αλλάξει το μέλλον τους και να τους οδηγήσει στην εξάρτηση από το αλκοόλ. Κάποιος πρέπει να κάνει κάτι» επισήμανε η γενική διευθύντρια της ΠΟΥ Γκρο Χάρλεμ Μπρούντλαντ.


Ο περιφερειακός διευθυντής της οργάνωσης Μαρκ Ντάνζον δήλωσε ότι οι αρμόδιοι για το σχεδιασμό της κυβερνητικής πολιτικής θα πρέπει να αντιδράσουν στη γεμάτη αίγλη εικόνα που προβάλλουν οι πολυεθνικές εταιρείες οινοπνευματωδών ποτών.


Οι κυβερνήσεις οφείλουν να στρέψουν την προσοχή τους στις ανησυχητικές τάσεις που εμφανίζει η χρήση αλκοόλ μεταξύ των νέων και να θέσουν την πολιτική για τα οινοπνευματώδη ποτά στην κορυφή της ατζέντας τους για την υγεία, τόνισε η Μπρούντλαντ, ζητώντας να εκπονηθεί διεθνής μελέτη για τη διαφήμιση και την προώθηση των οινοπνευματωδών ποτών στους νέους.


«Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης οι αποφάσεις που παλαιότερα χρειαζόταν να ληφθούν σε κρατικό επίπεδο, τώρα πρέπει να λαμβάνονται διασυνοριακά» σημείωσε η ίδια, επικαλούμενη νέα στοιχεία που δείχνουν ότι ένας στους τέσσερις θανάτους μεταξύ των νέων στην Ευρώπη οφείλεται στη χρήση αλκοόλ.


Το 1999 το οινόπνευμα σχετίζεται άμεσα με το θάνατο 55.000 Ευρωπαίων ηλικίας 15 έως 29 ετών, οι περισσότεροι από τους οποίους σκοτώθηκαν από τροχαία ή πυρκαγιές, υπέστησαν πνιγμό, αυτοκτόνησαν ή έπεσαν θύματα βίαιων εγκλημάτων, όπως επισήμαναν εκπρόσωποι της ΠΟΥ.


Μολονότι η συνολική κατανάλωση οινοπνευματωδών μειώνεται σε πολλές χώρες, η κουλτούρα της κραιπάλης αναδεικνύεται όλο και περισσότερο μεταξύ των νέων, τόσο στις ανεπτυγμένες, όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες, κατέληξε η Μπρούντλαντ.


Πηγή: ΑΠΕ

health.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο