Λειτουργώντας στην καρδιά της ελληνικής αγοράς εστίασης, ο Όμιλος Goody’s-Everest, δείχνει να έχει αντιληφθεί απόλυτα το γεγονός πως η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς μια επιλογή, αλλά ο μόνος δρόμος ανάπτυξης για κάθε σύγχρονη επιχείρηση.
Έχοντας ως πυξίδα τις αξίες της ποιότητας και της εξυπηρέτησης, ο Όμιλος επιλέγει να ενσωματώσει την ESG στρατηγική (Περιβάλλον, Κοινωνία και Διακυβέρνηση) στην επιχειρηματική του φιλοσοφία, επιδιώκοντας τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για όλους: για τον Όμιλο, τους συνεργάτες του, τους καταναλωτές, την κοινωνία και το περιβάλλον.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο CEO, Ανδρέας Τσουκάλης: «[…] Ο Όμιλος Goody’s-Everest έχει δεσμευτεί εθελοντικά και ενσωματώνει στη λειτουργία του τις 10 Αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών (UNGlobalCompact), συνεισφέροντας στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (SDGs), μέσα από συγκεκριμένες δράσεις και πρωτοβουλίες […] Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε με αφοσίωση αυτή την πορεία εξέλιξης, στοχεύοντας στη διαρκή βελτίωση των επιδόσεών μας στον τομέα της βιωσιμότητας».
Ο Όμιλος επιδιώκει να πρωτοστατήσει στο επιχειρηματικό τοπίο το οποίο διαμορφώνεται από τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς, αλλά και τις πολυάριθμες προκλήσεις – όπως αυτή της κλιματικής κρίσης.
Το ESG πλάνο του Ομίλου Goody’s-Everest στηρίζεται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο 5 στρατηγικών προτεραιοτήτων, με στόχο την ανάδειξή του σε ηγέτη βιωσιμότητας στον κλάδο της εστίασης:
Τη διαμόρφωση ενός ανθεκτικού οργανισμού
Την παροχή εξαιρετικού φαγητού & υπηρεσιών υψηλής ποιότητας
Την ανάπτυξη μιας υπεύθυνης επιχείρησης με αφοσιωμένους ανθρώπους
Τη δημιουργία ισχυρότερων κοινοτήτων
Τη μέριμνα για τον πλανήτη
Υπεύθυνη Επιχειρηματικότητα και GreekPledge
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της δέσμευσης του Ομίλου στην υπεύθυνη επιχειρηματικότητα είναι η συμμετοχή του στο GreekPledge. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του ΣΕΒΤ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων) και του ΣΔΕ (Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος), που βασίζεται στο ευρωπαϊκό EU Pledge, με στόχο τη βελτίωση της διαφήμισης τροφίμων και ποτών σε παιδιά κάτω των 13 ετών, για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας.
Η εθελοντική δέσμευση στο SBTi
Ένας σημαντικός πυλώνας της στρατηγικής ESG του Ομίλου σε σχέση με τη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος είναι η συμμετοχή του στη διεθνή πρωτοβουλία ScienceBasedTargetsinitiative (SBTi) για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο Όμιλος Goody’s-Everest έχει θέσει φιλόδοξους στόχους μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 42% (Scope 1 & 2) και κατά 25% (έμμεσων εκπομπών-Scope 3) έως το 2030, καθώς και τη δέσμευση για μείωση των εκπομπών από δραστηριότητες που σχετίζονται με τη γεωργία και τη δασοκομία, στόχοι που αποδεικνύουν την αποφασιστικότητά του να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Όπως ανέφερε η Ρηνέτα Μήτση, CorporateAffairs & SustainabilityDirector : «Ο Όμιλός μας περιλαμβάνεται πλέον στην περιορισμένη λίστα των ελληνικών εταιριών, οι οποίες έχουν θέσει επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους για το κλίμα. Η δέσμευσή μας στο SBTi αποτελεί μέρος της συνολικής στρατηγικής βιωσιμότητας του Ομίλου μας, στο πλαίσιο της οποίας η διαρκής βελτίωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος αποτελεί σημαντική προτεραιότητα».
Η σημασία της ορθής διαχείρισης των αποβλήτων
Η ορθή διαχείριση των αποβλήτων αποτελεί άλλον ένα σημαντικό άξονα της περιβαλλοντικής στρατηγικής του Ομίλου, ο οποίος υιοθετεί σειρά καλών πρακτικών – όπως για παράδειγμα η ανακύκλωση υπολειμμάτων καφέ που παράγονται από τα καταστήματά του. Συγκεκριμένα, από τον Οκτώβριο του 2022 ο Ομιλος έχει ανακυκλώσει περισσότερους από 400 τόνους υπολειμμάτων καφέ, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές μεθανίου στην ατμόσφαιρα.
Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πελατών των everest, μέσω της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα ανακύκλωσης «THEGREENCITY», που προσφέρει στους πολίτες όλων των Δήμων της Αττικής τη δυνατότητα να κερδίσουν διάφορες εκπτώσεις και προσφορές ανακυκλώνοντας (ενδεικτικό είναι ότι το 2024 εξαργυρώθηκαν περισσότερες από 4.000 δωροεπιταγές του προγράμματος σε καταστήματα everest).
Όχι στην σπατάλη τροφίμων
Μία βασική προτεραιότητα της ESG στρατηγικής του Ομίλου Goody’s-Everest είναι η μείωση της σπατάλης τροφίμων. Αναγνωρίζοντας το ηθικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος αυτής της σπατάλης, ο Όμιλος συνεργάζεται με την επιστημονική κοινότητα, εταιρίες και άλλους φορείς για τη βελτίωση των επιδόσεών του, αλλά και την ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων απέναντι σε αυτό το σοβαρό ζήτημα. Με αυτόν τον τρόπο, συμβάλλει έμπρακτα στην επίτευξη του Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDG) 12.3 ο οποίος προβλέπει τη μείωση κατά το ήμισυ της κατά κεφαλήν σπατάλης τροφίμων μέχρι το 2030 και τη μείωση της απώλειας τροφίμων τόσο στην παραγωγή όσο και στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Μέσω της συνεργασίας του με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο ο Όμιλος εργάζεται με στόχο την ανάπτυξη μιας πρωτοποριακής μεθοδολογίας για την καταγραφή και την πρόληψη των αποβλήτων τροφίμων, συμβάλλοντας στην καταγραφή και υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών για όλο τον κλάδο της εστίασης.
Στο πλαίσιο της δέσμευσής του για την αντιμετώπιση αυτού του σημαντικού ζητήματος, συμμετέχει σε προσπάθειες όπως η «Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων». Πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια στη βάση μιας εθελοντικής συμφωνίας συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων μερών και συντονισμένης δράσης κατά μήκος ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σκοπός της Συμμαχίας είναι η ανάδειξη και διάδοση καλών πρακτικών, η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση για την πρόληψη και μείωση της σπατάλης τροφίμων, η ανάπτυξη συνεργειών ανάμεσα στα ενδιαφερόμενα και εμπλεκόμενα μέρη, καθώς επίσης και η συμβολή στη διαμόρφωση δημόσιας πολιτικής.
EcoVadis και GoldRecognitionLevel
Πρόσφατα ο διεθνής φορέας αξιολόγησης εταιρικής βιωσιμότητας EcoVadis, αναγνώρισε την προσπάθεια του Ομίλου και του απέμεινε τη διάκριση «GoldRecognitionLevel», τοποθετώντας τον στο κορυφαίο 5% των εταιριών παγκοσμίως. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, ο φορέας χρησιμοποιεί 21 κριτήρια βιωσιμότητας, σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: Περιβάλλον, Εργασιακές Πρακτικές & Ανθρώπινα Δικαιώματα, Επιχειρηματική Ηθική και Βιώσιμες Προμήθειες.
Εν κατακλείδι, ο Όμιλος Εστίασης Goody’s-Everest φαίνεται να αντιλαμβάνεται τον ηγετικό του ρόλο στην ελληνική αγορά εστίασης, αναγνωρίζοντας παράλληλα την ευθύνη του απέναντι στην κοινωνία και τον πλανήτη. Στο παράδειγμά του βλέπουμε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη μπορεί να συμβαδίζει με την επιχειρηματική επιτυχία, δημιουργώντας ένα πιο αισιόδοξο μέλλον για όλους.