Μετά από μήνες teasers και αποσπασματικών στοιχείων, η Audi έκανε τα πλήρη αποκαλυπτήρια της ισχυρότερης έκφρασης του μικρομεσαίου hatchback.

H έκδοση θα είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις αμαξώματος Sportback και Sedan με τις παραγγελίες να έχουν ήδη ανοίξει για ορισμένες χώρες της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει από καιρό η Audi, το νέο RS3 θα επωφεληθεί από ένα ευφυές σύστημα διαχείρισης και κατανομής ροπής το οποίο ενσωματώνεται στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, η Audi αποφάσισε να γίνει πιο τολμηρή, επιλέγοντας για το RS3 μια φαρδύτερη ενιαία γρίλια με κυψελοειδές μοτίβο το οποίο επαναλαμβάνεται στις εισαγωγές αέρα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στις ανάγκες ψύξης του πεντακύλινδρου κινητήρα των 2,5 λίτρων με απόδοση 400 ίππων.

Την «όψη» του συμπληρώνει η παρουσία φωτιστικών σωμάτων LED ή προαιρετικά matrix LED τα οποία με το ξεκλείδωμα εμφανίζουν το μοτίβο της καρό σημαίας εν είδει χαιρετισμού.

Φυσικά από την εξίσωση δεν λείπουν τα απαραίτητα διακριτικά τα οποία κοσμούν τόσο το μπροστινό όσο και το πίσω τμήμα. Από την αναμόρφωση εξαίρεση δεν αποτελούν τα φτερά τα οποία έχουν αποκτήσει οπές απαγωγής αέρα για την αποτελεσματικότερη ψύξη του κινητήρα και των φρένων, οι οποίες παρεπιδημούν στους διογκωμένους θόλους, απόρροια των αυξημένων μετατροχίων.

Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζει ο ανασχεδιασμένος αεροδυναμικό διαχύτης ο οποίος φιλοξενεί τις κλασικές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης που, σημειωτέον, παραλλάζουν τον ήχο αναλόγως με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Την εικόνα συμπληρώνουν τα ξαναγραμμένα κατώτερα πλευρικά τμήματα και οι ορατές λεπτομέρειες από ανθρακονήματα.

Το ανθρακόνημα εξακολουθεί και στο εσωτερικό, καλύπτοντας το ταμπλό ενώ το RS3 επωφελείται από σπορ καθίσματα τα οποία ξεχωρίζουν εκτός από τη σχεδίαση για τις χαρακτηριστικές ραφές. Από την εξίσωση δεν λείπει το σπορ τριάκτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα το οποίο συνδυάζεται φυσικά με paddles σε ασημί απόχρωση.

Το infotainment εμπλουτίζεται με νέα γραφικά ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών αποκτά τη νέα επιλογή RS Runway η οποία εμφανίζει σε πρώτο πλάνο τις στροφές του κινητήρα. Παράλληλα, η κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών επωφελείται από το RS Monitor το οποίο δίνει άμεση πρόσβαση σε στοιχεία όπως η πίεση των ελαστικών, η κατάσταση των φρένων, η κατανομή ροπής από το διαφορικό, η θερμοκρασία του κινητήρα καθώς και λεπτομέρειες για το κιβώτιο. Φυσικά, η λίστα δεν σταματά εκεί καθώς η Audi προσφέρει μια ευρεία λίστα προαιρετικού εξοπλισμού που αυξάνει τα επίπεδα εξατομίκευσης.

Ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής της έκδοσης είναι βέβαια ο turbo κινητήρας των 2,5 λίτρων, παραδοσιακά με πέντε κυλίνδρους, ο οποίος εξασφαλίζει 400 ίππους και 500 Nm ροπής δηλαδή προσφέρει 20 επιπλέον Nm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Επίσης, η Audi έχει φροντίσει η ροπή να είναι διαθέσιμη σε μεγαλύτερο εύρος στροφών από 5.600 σ.α.λ. και έως τις 7.000 σ.α.λ.

Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με την συνδρομή ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Παράλληλα  χάρη στο ευφυές διαφορικό που παρεπιδημεί στον πίσω άξονα, η ροπή μπορεί να κατανεμηθεί αποκλειστικά στον πίσω άξονα ή μόνο σε έναν τροχό αναλόγως με τις συνθήκες.

Σε συνδυασμό με τη λειτουργία του συστήματος launch control, τα παραπάνω εξασφαλίζουν στο νέο RS3 τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα χρόνος μικρότερος κατά 3/10 του δευτερολέπτου σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της προηγούμενης γενιάς.

Επίσης, το παλμαρέ επιλογών συμπληρώνουν έξι προγράμματα οδήγησης. Ειδικότερα, τα προγράμματα Comfort/Efficiency δίνουν προτεραιότητα στην άνεση και στην εξοικονόμηση ενέργειας με την ισχύ να μεταδίδεται αποκλειστικά στον μπροστινό άξονα.

Το πρόγραμμα Auto, αλλάζει την κατανομή αναλόγως τις συνθήκες ενώ στο Dynamic η πλειονότητα της ροπής κατανέμεται στον πίσω άξονα προς όφελος της ευελιξίας. Το ίδιο ισχύει και για το πρόγραμμα RS Performance που όμως υπόσχεται μια ακόμα πιο σπορ εμπειρία ενώ το RS Torque Splitter είναι για ακραία οδήγηση και υπόσχεται να μειώνει τις τάσεις υπερστροφής ή υποστροφής, επιτρέποντας ελεγχόμενα drifts. Ο βαθμός ολίσθησης μπορεί να μεταβληθεί και με την παραμετροποίηση του ESC το οποίο προσφέρει τρεις ρυθμίσεις επιτρέποντας και την πλήρη απενεργοποίησή του.

Όλα τα παραπάνω υποστηρίζονται από ένα αναλόγως αναβαθμισμένο πλαίσιο καθώς το RS3 διαθέτει ενισχυμένο υποπλαίσιο και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με χαμηλότερα ψαλίδια στον πίσω άξονα, νέες αντιστρεπτικές ράβδους και γόνατα McPherson στον μπροστινό άξονα.

Στις διαθέσιμες επιλογές συγκαταλέγονται ρυθμιζόμενα αλλά και ενεργά αμορτισέρ τα οποία μεταβάλλουν τον βαθμό απόσβεσης αναλόγως με την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης. Αναλόγως ετοιμοπόλεμο προδιαγράφεται και το σύστημα διεύθυνσης το οποίο έχει ρυθμιστεί προκειμένου να μεταβάλλει την ταχύτητα στρέψης αναλόγως με την γωνία, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευστάθεια και ευελιξία κατά την είσοδο στις στροφές.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο