Επιμέλεια: Μαρία Πετροπούλου Λέγουν ένας ξένος εφάνηκε Από τα μέρη της Λυδίας Τραγουδάει γοητεύει Έχει μαλλιά μακρυά Ξανθούς βόστρυχους μυρωμένους Χρώμα κρασιού την όψη του ανάβει [Βάκχες, Ευριπίδης] Σε συνέχεια της Αγρυπνίας των Χριστουγέννων, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας και η ομάδα του, επιστρέφουν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με το δεύτερο μέρος της τριλογίας Insomnia Greca, την […]
Λέγουν ένας ξένος εφάνηκε Από τα μέρη της Λυδίας Τραγουδάει γοητεύει Έχει μαλλιά μακρυά Ξανθούς βόστρυχους μυρωμένους Χρώμα κρασιού την όψη του ανάβει [Βάκχες, Ευριπίδης]
Σε συνέχεια της Αγρυπνίας των Χριστουγέννων, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας και η ομάδα του, επιστρέφουν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με το δεύτερο μέρος της τριλογίας Insomnia Greca, την Αγρυπνία της Αποκριάς. Μαζί προσεγγίζουν εκ νέου την έννοια του «ξένου» δημιουργώντας με φίλους καλλιτέχνες και με αφετηρία το πρόσωπο του Διονύσου ως «θεού ξένου» και των μορφών του στο πέρασμα του χριστιανισμού, μια βιωματική μεταμεσονύκτια περιήγηση στους υπόγειους χώρους του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.
Τον Απρίλη του 1884, κατά τη διάρκεια των ανασκαφών για τη θεμελίωση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, ήρθαν στην επιφάνεια, με τα πρώτα χτυπήματα της σκαπάνης, βάσεις τοιχοποιίας και τρεις επιγραφές, που ταύτιζαν το μέρος με μία οικία Διονυσιαστών.
Στη σκιά αυτής της λέσχης των Διονυσιαστών, σε συνδυασμό με το παγανιστικό κλίμα των αποκριών, δημιουργείται η ιδιαίτερη συνθήκη μέσα στην οποία γεννιέται η Αγρυπνία της Αποκριάς (The Adeus Carne Insomnia). Σε έναν ονειρικό κόσμο που εγκαθιδρύεται από την ομάδα στα υπόγεια διαμερίσματα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, αναπτύσσεται μια σειρά από in-situ εγκαταστάσεις και performances. Σε μια χωρική αφήγηση αναμιγνύονται θραύσματα παγανιστικών στοιχείων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα με οδηγό τις Βάκχες του Ευριπίδη και εκκλησιαστικούς ύμνους έως αθυρόστομα παραδοσιακά τραγούδια με μια γλώσσα συνειρμική και σουρεαλιστική.
Σε συνέντευξή του στο in.gr, λίγο πριν λάβει χώρα η πρώτη Αγρυπνία, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας είχε δηλώσει ότι «όλοι μπορούμε να γίνουμε τα πάντα. Τα κουτάκια και τα εισαγωγικά είναι δική μας ανάγκη να ονομάσουμε το κάθε τι και να νιώσουμε ότι έχουμε τον έλεγχο». Σχετικά με την έννοια του «ξένου» επεσήμανε ότι «αέναοι φιλοξενούμενοι είμαστε σ’ αυτό το σύμπαν και για κάποιες στιγμές μόνο υπάρχουμε ως οικοδεσπότες μιας κουκίδας», ενώ δεν παρέλειψε να τοποθετηθεί για την παρούσα κατάσταση στην Ελλάδα. «Πρέπει να νιώσουμε ότι η βαθιά πολυθρόνα των παχιών αγελάδων που ζέσταινε τους αφράτους μας πισινούς ήταν τελικά ένα στρώμα νερού που το τρυπήσαμε όλοι με τα βίσματα και τα δόντια μας».
Ο θεατής με την είσοδό του στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παραλαμβάνει διαβατήριο για την ιδιότυπη αυτή λέσχη και καλείται να περιηγηθεί στα υπόγεια διαμερίσματα του θεάτρου, από τους χώρους δοκιμών μέχρι το υποσκήνιο, να χαρτογραφήσει το πεδίο των δράσεων, να δει, να ανακαλύψει, να ενεργοποιήσει αισθήσεις και μνήμες και να γίνει κομμάτι των τεκταινόμενων.
Η αγρυπνία, κατά παράδοση, κορυφώνεται με μια κοινή τράπεζα αργά τη νύχτα. Στην Αγρυπνία της Αποκριάς επισκέπτες και συντελεστές συναντιούνται σε ένα γλέντι, σε μια μεγάλη γιορτή στο πρόπυλο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά όπου το μουσικό σχήμα «Γκιντίκι» θα παίζει ζωντανά, παραδοσιακά τραγούδια μέχρι τα ξημερώματα.
Για το δεύτερο μέρος της τριλογίας Insomnia Greca, την Αγρυπνία της Αποκριάς, συμπράττουν με τον Κωνσταντίνο Ντέλλα οι ηθοποιοί Μιλτιάδης Φιορεντζής, Ρίτα Λυτού, Μαρία Κοσκινά, Κατερίνα Λάττα, Πάνος Καμμένος καθώς και μια ομάδα εθελοντών.
Στην υλοποίηση συμμετέχουν οι εθελοντές: Λίνα Σταυροπούλου, Στεφανία Σταυροπούλου, Στεφανία Καραγιάννη, Σταύρος Μαρκουλάκης, Κωνσταντίνος Ντομουχτσής, Πέτρος Μπότσος
*Το Insomnia Greca είναι ένα πρωτότυπο, δια-δραστικό έργο, ένας κύκλος μεταμεσονύκτιων δράσεων χρονικά τοποθετημένων σε τρεις κορυφαίες για την ελληνική παράδοση γιορτές (Χριστούγεννα, Απόκριες, Πάσχα) που συμβαίνουν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Το περιεχόμενο και η θεματολογία τους ορίζεται από το κλίμα της κάθε γιορτής. Οι αγρυπνίες αυτές εκτυλίσσονται από τα μεσάνυχτα έως τα ξημερώματα με τη μορφή περιήγησης στο χώρο και μέσα σε αυτό το διάστημα το κοινό μπορεί να έρθει και να φύγει όποτε το θελήσει, ενώ κατά παράδοση ολοκληρώνονται με ένα κοινό τραπέζι στο οποίο συναντιούνται επισκέπτες και συντελεστές.
*Ο θεατής μπορεί να έλθει όποια ώρα θέλει, να συμμετάσχει όπου θέλει, να φύγει και να επιστρέψει όσες φορές θέλει Πληροφορίες: Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου, Πειραιάς Τηλ: 210 41 43 310 – 20
Ημέρα & Ώρα εκδήλωσης: Κυριακή 13 Μαρτίου (Ξημερώνοντας Καθαρά Δευτέρα) Από τις 24.00 έως τις 04.00
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας