ID-GC : Βραβεία σε ελληνικές καινοτόμες επιχειρήσεις
Πέντε διαγωνισμοί που ανάδειξαν συνολικά 14 νικητές, ανάμεσα στις 50 νεοφυείς επιχειρήσεις, έλαβαν χώρα στο διήμερο σεμινάριο «Disrupt, Startup, ScaleUp» (Αναστάτωση, Ξεκίνημα, Αναβάθμιση), στο πλαίσιο της «Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας».
Πέντε διαγωνισμοί που ανάδειξαν συνολικά 14 νικητές, ανάμεσα στις 50 νεοφυείς επιχειρήσεις, έλαβαν χώρα στοδιήμερο σεμινάριο «Disrupt, Startup, ScaleUp» (Αναστάτωση, Ξεκίνημα, Αναβάθμιση), στο πλαίσιο της «Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας».
Την εκδήλωση, το περσμένο Σαββατοκύριακο, στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών οργάνωσε ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Industry Disruptors – Game Changers (ID-GC). Στόχος της εκδήλωσης ήταν η δημιουργία ενός οικοσυστήματος που ενισχύει και προάγει την καινοτομική επιχειρηματικότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και των Βαλκανίων, εστιάζοντας στην νεοφυή επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια.
Οι διαγωνισμοί και οι νικητές
Συγκεκριμένα το «ReinspiringGreecefromtheYouthUP», ο διαγωνισμός που δημιουργήθηκε από την εταιρία τροφίμων GAEA συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, την RSMInternational την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή και τους ID-GC βράβευσε 8 νικητές με 200.000€ συν 200.000€ χαμηλότοκο δάνειο, καθώς και υπηρεσίες καθοδήγησης και υποστήριξης.
Στην πρώτη θέση ισοβάθμησαν η FamilyFarm στοχεύει στην εξαγωγή στη Βρετανία προϊόντων εκλεκτής ποιότητας, όπως όσπρια και ρύζι με τον χαρακτηρισμό ΠΟΠ και η Radikiέχει ως αντικείμενο την πώληση χόρτων, ελαιολάδου, τραχανά και αποξηραμένων φρούτων εντός Ελλάδας, με στόχο την εξάπλωση της δραστηριότητάς τους στις διεθνείς αγορές.
Στην τρίτη θέση η Chipples– πατατάκια με βάση το ξινόμηλο & φρούτα σε ατομική συσκευασία.
Στην τέταρτη ισοβάθμησαν οι CreativeBees που εστιάζει στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων μελισσοκομικών προϊόντων και η GoldenBlack– μιας μικρής εξωστρεφούς παραγωγικής μονάδας, η οποία θα καλλιεργεί, μεταποιεί και θα τροφοδοτεί με συσκευασμένη και επώνυμη βιολογική Κορινθιακή σταφίδα «Σκιάς», τα καλύτερα σημεία πώλησης του πλανήτη.
Στην έκτη θέση η daphnis & cloe που εξειδικεύεται στην πώληση αρωματικών βοτάνων διεθνώς. Στην έβδομη θέση η demetra pies– με παραδοσιακές χωριάτικες πίτες στις ΗΠΑ και τέλος στην όγδοη θέση η Of Dreams and Knowledge που εστιάζει στην παραγωγή της πρώτης Αφρόκρεμας Βιολογικού Αγουρελαίου, του σπανιότερου και ωφελιμότερου χυμού της ελιάς.
Το InnovationProject, o διαγωνισμός του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Εταιριών Ελλάδος και των ID-GC που εστιάζει στην υγεία ανάδειξε 3 νικητές που κέρδισαν 25.000 ο πρώτος, 15.000 ο δεύτερος και 10.000 ο τρίτος.
Το πρώτο βραβείο κέρδισε η ΜΙR.I.AM– διαγνωστικό τεστ για 48 διαφορετικούς τύπους καρκίνου. Το δεύτερο βραβείο κέρδισε η PNEUMOPROJECT, ένα πρακτικό σπιρόμετρο το οποίο συνδέεται με smartphone το οποίο δίνει την δυνατότητα στον χρήστη πραγματοποίησης πλήρους σπιρομέτρησης και αποστολή των δεδομένων μέσω διαδικτύου στον θεράποντα ιατρό. Ενώ το τρίτο βραβείο κέρδισε η PNEUMOGENESISμε αντικείμενο τη χρήση βλαστικών κυττάρων για τη θεραπεία ανίατων πνευμονικών παθήσεων.
Στον διεθνή διαγωνισμό των ID-GC «GetintheRing» νίκησε η Truckbirdγια να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Ρόττερνταμ της Ολλανδίας, μία ηλεκτρονική εφαρμογή η οποία αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των αποστολέων αγαθών και των μεταφορέων δημιουργώντας μια ηλεκτρονική αγορά φορτίου σε πραγματικό χρόνο. Στο εθνικό σκέλος του διαγωνισμού κέρδισε το Offerial χρηματικό έπαθλο 5.000€, καθώς και υπηρεσίες αξίας 3.200€ από την Vodafone και υπηρεσίες συμβουλευτικής από την ICAP. Το Offerial– Αυξάνει τις απευθείας κρατήσεις στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων, μέσω εξατομικευμένων προσφορών.
Αντίστοιχα στον διαγωνισμό για τις δημιουργικές βιομηχανίες «CreativeBusinessCup» νικητής για να μας εκπροσωπήσει στο εξωτερικό αναδείχτηκε η Geographical, μία ταξιδιωτική πλατφόρμα που συνδυάζει την ταξιδιωτική με την γευστική εμπειρία για τον χρήστη στην Ελλάδα. Στο εθνικό σκέλος νίκησε το ClioMuse όπου επίσης κέρδισε χρηματικό έπαθλο 5.000€, καθώς και πακέτων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αξίας 3.200€ από την Vodafone και υπηρεσίες συμβουλευτικής από την ICAP. Η ClioMuseείναι ένα εργαλείο αφήγησης “ιστοριών” με δυνατότητες συλλογής στατιστικών στοιχείων για Πολιτιστικά Ιδρύματα (μουσεία, εκθεσιακούς χώρους, κλπ), με σκοπό να ξεναγήσει, να διασκεδάσει και να επιμορφώσει τους επισκέπτες τους μέσω λειτουργιών gamification, βαθμολόγησης και κοινωνικής δικτύωσης.
Τέλος, στον διαγωνισμό για την ενέργεια και τις καθαρές μορφές ενέργειας «CleanTechOpen» νικητής για να μας εκπροσωπήσει στο εξωτερικό αναδείχτηκε η Glonatech, μία εταιρεία που παράγει οικολογική μπογιά από νανοτεχνολογία που μπορεί να εφαρμοστεί σε πλαστικά, δομικά υλικά, ηλεκτρονικά, αθλητικούς εξοπλισμούς, αεροπορική και διαστημική βιομηχανία κ.ά.
Στο εθνικό σκέλος νίκησε η Metis όπου επίσης κέρδισε χρηματικό έπαθλο 5.000€, καθώς και πακέτων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αξίας 3.200€ από την Vodafone και υπηρεσίες συμβουλευτικής από την ICAP. Η Μetis αναπτύσσει καινοτόμες ανακυκλώσιμες επιφάνειες (κατάθεση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας) με πρώτη ύλη τα νεκρά φύλλα των φύκιων Poseidonia Oceanica κατασκευασμένες με 100% φυσικά υλικά. Οι επιφάνειες αυτές έχουν δυνατότητα εφαρμογής σε πολλούς κλάδους (μόδα, ταπετσαρία, έπιπλο, φωτισμός) και στόχο να μειώσουν την χρήση συμβατικών πρώτων υλών.