Δεκαέξι περίπου χρόνια μετά το λανσάρισμα του πρώτου υβριδικού μοντέλου μαζικής παραγωγής, της πρώτης γενιάς του Prius το Δεκέμβριο του 1997, ο όμιλος Toyota ξεπέρασε τα πέντε εκατομμύρια πωλήσεις σε αυτοκίνητα αντίστοιχης τεχνολογίας φτάνοντας στις 31 Μαρτίου 2013 τις 5,125 εκ. μονάδες.
Ο αντιπρόεδρος του ομίλου Toyota, Takeshi Uchiyamada, υπεύθυνος για την εξέλιξη της πρώτης γενιάς Prius, δήλωσε με αφορμή το ρεκόρ: «Εξελίξαμε την πρώτη γενιά Prius σαν ένα αυτοκίνητο του 21ου αιώνα και προκειμένου να δείξουμε την ευαισθησία της Toyota σε θέματα περιβάλλοντος. Χρειάστηκε να δημιουργήσουμε ένα υβριδικό σύστημα από το μηδέν, κάτι που έκανε το έργο μας εξαιρετικά δύσκολο».
«Παρόλα αυτά, αποδεχτήκαμε την πρόκληση. Το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Prius είχε αποτελέσματα πέρα από τις προσδοκίες μας καθώς αυξήθηκε η περιβαλλοντική συνείδηση των καταναλωτών όπως και οι προσδοκίες από τα υβριδικά οχήματα. Η συνειδητοποίηση-αποδοχή των καταναλωτών την εποχή του λανσαρίσματος αποτέλεσε τη βάση για την εξάπλωση της υβριδικής τεχνολογίας και την αυξανόμενη δημοτικότητα των υβριδικών οχημάτων της TMC. Γι’ αυτό είμαι εξαιρετικά ευγνώμων».
Σε ό,τι αφορά τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα των πωλήσεων των υβριδικών ιαπωνικών μοντέλων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ομίλου, οι 5,125 εκ. μονάδες εξέλυσαν 34 εκατομμύρια τόνους λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα οχήματα. Σε επίπεδο αποδοτικότητας καυσίμου, υπολογίζεται ότι η εξοικονόμηση που απέφεραν ανέρχεται σε 1,2 δισεκατομμύρια λίτρα βενζίνης.
Η γκάμα του ιαπωνικού ομίλου έως τις 31 Μαρτίου 2013 αριθμούσε 19 υβριδικά μοντέλα και ένα plug-in hybrid τα οποία διατίθενται σε περίπου 80 χώρες σε όλο τον κόσμο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι το 2015 ο όμιλος Toyota προτίθεται να λανσάρει 18 νέα υβριδικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου ενός υδρογονοκίνητου αλλά και να αυξήσει τον αριθμό των χωρών στα οποία θα διατίθενται.
Σε ό,τι αφορά τη διάδοση των υβριδικών μοντέλων του ιαπωνικού ομίλου στη γηραιά ήπειρο αξίζει να σημειωθεί, ότι από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Prius το 2000, οι Toyota και Lexus μετρούν πωλήσεις 544.184 υβριδικών αυτοκινήτων μέχρι το τέλος Μαρτίου 2013, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 10% των παγκόσμιων υβριδικών πωλήσεων του ομίλου.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο ιαπωνικός όμιλος μπορεί να χρειάστηκαν περίπου επτά χρόνια προκειμένου οι ευρωπαϊκές πωλήσεις υβριδικών μοντέλων να φτάσουν τις 100.000 μονάδες, αλλά από το 2010 και στο εξής σημειώνουν συνεχώς ανοδική τάση, με πωλήσεις 109.478 υβριδικών μόνο το 2012.