Μπορεί κάποιος να κλέψει ένα ολόκληρο τρένο; Να ξανασμίξει με τα αδέρφια του σε ένα ταξί στις Ινδίες; Να φέρει κοινωνικές αλλαγές σε μια χώρα από το κάθισμα ενός λεωφορείου; Ή να εξαφανίσει μια κυρία από το τρένο; To Home Cinema «γκαζώνει» και σας γνωστοποιεί όλα τα παραπάνω! Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μέσων Μεταφοράς […]
Μπορεί κάποιος να κλέψει ένα ολόκληρο τρένο; Να ξανασμίξει με τα αδέρφια του σε ένα ταξί στις Ινδίες; Να φέρει κοινωνικές αλλαγές σε μια χώρα από το κάθισμα ενός λεωφορείου; Ή να εξαφανίσει μια κυρία από το τρένο; To Home Cinema «γκαζώνει» και σας γνωστοποιεί όλα τα παραπάνω!
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μέσων Μεταφοράς το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου το Home Cinema «τρέχει» ένα αφιέρωμα για όλα τα μέσα μεταφοράς που «πρωταγωνίστησαν» στη μεγάλη οθόνη.
Ως γνωστών η ιστορία των μεταφορών είναι συνυφασμένη με την ύπαρξη της ανθρώπινης ζωής. Αρχικά ο άνθρωπος βάδιζε προς αναζήτηση τροφής, αλλά και από περιέργεια, για να γνωρίσει το περιβάλλον του. Η επιθυμία του να διανύσει σημαντικές αποστάσεις, τον οδήγησε σε καταπληκτικές εφευρέσεις: από τον τροχό, το κουπί, το πανί και τον ατμό στους σύγχρονους αεροστρόβιλους των εξελιγμένων σύγχρονων μέσων μεταφορών. Πολλές οι υποψήφιες ταινίες και ακόμη πιο δύσκολη η επιλογή τους. Θέλοντας να αποδώσουμε μια γενική εικόνα, βρήκαμε παλιές αγαπημένες ταινίες και σας συστήνουμε νέες που ξεχωρίσαμε για σας.
Αμέτρητα χιλιόμετρα σελιλόιντ αποτυπώνουν πραγματικές ιστορίες ανθρώπων, που έδωσαν μάχη διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, που αναζήτησαν πραγματικές περιπέτειες στην άγρια φύση και όχι μόνο.
Ο κινηματογράφος με όχημα τη φαντασία μας φέρνει αυτοκίνητα που μιλάνε και έχουν ανθρώπινες συμπεριφορές, σπίτια, με πολύχρωμα μπαλόνια, που πετάνε ψηλά στον ουρανό και ταξιδεύουν στον κόσμο από άκρη σε άκρη προς αναζήτηση σπουδαίων περιπετειών και πλοία στο διάστημα με ανθρώπινη νοημοσύνη! Αλλά δεν μένει μόνο εκεί. Μας συστήνει τις ταινίες δρόμου (road movies), οι οποίες αποτελούν μια κατηγορία από μόνες τους, και έχουν ως κύριο γνώρισμα, έναν ή περισσότερους κεντρικούς χαρακτήρες, που εγκαταλείπουν τον τόπο τους και περιπλανιούνται από τόπο σε τόπο, θέλοντας να ξεφύγουν, συνήθως, από την καθημερινότητά τους.
Καλή διαδρομή, το ταξίδι αρχίζει! Χ.Φ.Little Miss Sunshine 2006 Μια γλυκόπικρη κομεντί, που αποτέλεσε την έκπληξη στα Όσκαρ του 2007, αποσπώντας το βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και Β΄ Ανδρικού Ρόλου. Η απόπειρα αυτοκτονίας ενός μέλους των Χούβερ ενώνει ξανά όλη την οικογένεια. Όταν μαθαίνουν ότι η μικρή Όλιβ θα συμμετάσχει σε παιδικό διαγωνισμό ομορφιάς, ο αποτυχημένος επαγγελματικά πατέρας, ο γκέι θείος, ο ναρκομανής παππούς, η νευρωτική μητέρα και ο γιος που έχει πάρει… όρκο σιωπής ξεκινούν για την Καλιφόρνια, με ένα παλιό, επίσης προβληματικό, όχημα.
Ο Στρατηγός (1927) Σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί ένας από τους μεγαλύτερους κωμικούς στην ιστορία του κινηματογράφου ο Μπάστερ Κίτον. Η ταινία είναι ένα πραγματικό διαμάντι από τα χρόνια του βωβού κινηματογράφου που διατηρεί τη λάμψη του ογδόντα πέντε χρόνια μετά. Ο Τζόνι Γκρέι, μηχανικός τρένου στον αμερικανικό Νότο, αγαπά με πάθος την Αναμπέλ και την ατμομηχανή του! Όταν ξεσπά ο Εμφύλιος, ένας κατάσκοπος των γιάνκηδων κλέβει το τρένο του, όπου επιβαίνει η Αναμπέλ. Ο ήρωάς μας θα τον καταδιώξει στο εχθρικό έδαφος για να ξανακερδίσει τις δυο «αγάπες» του.
The Straight Story (1999) Mια άκρως ανθρώπινη και τρυφερή ταινία από τον Ντέιβιντ Λιντς -σε συνεργασία με την Disney. Ο ηλικιωμένος Αλβιν Στρέιτ ζει ήρεμα σε κάποια κωμόπολη της Αϊόβα. Όταν μαθαίνει ότι ο αδελφός του είναι άρρωστος, αποφασίζει να τον επισκεφθεί έπειτα από πολλά χρόνια και να συμφιλιωθεί μαζί του. Με τη θεριστική του μηχανή θα πραγματοποιήσει ένα ταξίδι που θα διαρκέσει έξι βδομάδες.
Χωρίς Όνομα (2009) Ο Κάρι Φουκουνάγκα εξέπληξε κοινό και κριτικούς στο Sundance το 2009, με την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους που έγραψε και σκηνοθέτησε, αποσπώντας τα βραβεία Σκηνοθεσίας και Φωτογραφίας. Γυρισμένο σε συγκλονιστικές τοποθεσίες, το οπτικά πλούσιο φιλμ μεταφέρει το θεατή στο σκοτεινό κόσμο των συμμοριών και των μεταναστών της Κεντρικής Αμερικής. Η Σάιρα ταξιδεύει με τον πατέρα και το θείο της από την εξοχή του Μεξικό προς το Βορρά, στην οροφή ενός τρένου, με την ελπίδα πως θα μπορέσουν να περάσουν στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Up «Ψηλά στον Ουρανό» (2009) Μια κωμική περιπέτεια με πρωταγωνιστή τον 78χρονο Καρλ Φρέντρικσεν, που αποφασίζει να περιπλανηθεί στον κόσμο! Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Πιτ Ντόκτερ, σκηνοθέτης της ταινίας ‘Μπαμπούλας Α.Ε.’ και δημιουργός των χαρακτήρων της πρώτης μεγάλης μήκους ταινίας της Pixar, ‘Toy Story’. Ο 78χρονος Καρλ Φρέντρικσεν, ένας συνταξιούχος πωλητής μπαλονιών, παίρνει τη μεγάλη απόφαση να πραγματοποιήσει το όνειρο της ζωής του: δένει στο σπίτι του χιλιάδες μπαλόνια και πετάει προς τα άγρια τοπία της Νότιας Αμερικής.
Ταξίδι στο Darjeeling (2007) Ο Ουές Αντερσον (σκηνοθέτης) μαζί με τους Τζέισον Σουάρτζμαν και Έιντριεν Μπρόντι μας προσκαλούν σε μια ξεχωριστή κωμωδία! Τρία αδέρφια διασχίζουν με τρένο την Ινδία. Υποτιθέμενος σκοπός του ταξιδιού είναι να επανασυνδέσουν τις σχέσεις τους, αλλά ο μεγαλύτερος προτίθεται να τους οδηγήσει στη μητέρα τους, η οποία έχει αποσυρθεί σε ναό, στους πρόποδες των Ιμαλαΐων, και δεν παρέστη ούτε στην κηδεία του πατέρα τους. Tην παράσταση κλέβουν τα τοπία και οι πόλεις της Ινδίας, μιας χώρας που «ευωδιάζει μπαχαρικά» και γίνεται φυσικό ντεκόρ στα όσα απίθανα συμβαίνουν επί της οθόνης.
Η Κυρία Εξαφανίζεται (1938) Στην «Εξαφάνιση της Κυρίας» το χιούμορ είναι κάτι περισσότερο από εμφανές και διεκδικεί την πρωτοκαθεδρία έναντι των άλλων στοιχείων της ταινίας. Πρόκειται για την τελευταία ταινία της λεγόμενης «βρετανικής» περιόδου του σκηνοθέτη. Σήμερα, εβδομήντα πέντε χρόνια μετά από τη δημιουργία της, η «Εξαφάνιση της Κυρίας» δεν κρύβει την ηλικία της. Οι μακέτες της αρχικής σκηνής, όπου η κάμερα ίπταται πάνω από βουνά και σιδηροδρομικούς σταθμούς, καθώς και τα υπόλοιπα τρικ της εποχής όπως το «back projection» (δηλαδή, η προβολή διαφόρων πλάνων σε μια οθόνη που βρίσκεται στο φόντο, για να δίνεται η εντύπωση πως το τρένο κινείται) δεν ξεγελούν το, συνηθισμένο στο ρεαλισμό που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, σύγχρονο θεατή. Κι όμως, αυτά περνούν σε δεύτερη μοίρα όταν ο Χίτσκοκ αρχίζει να ξεδιπλώνει το απαράμιλλο στιλ του. Σύντομα, η χαμηλότατου προϋπολογισμού αυτή ταινία, γυρισμένη σε ένα κινηματογραφικό πλατό μήκους τριάντα μόλις μέτρων, μέσα στο οποίο στήθηκαν τα σκηνικά ενός τρένου και τα ζωγραφισμένα φόντα των βουνών και των σιδηροδρομικών σταθμών, κερδίζει τη μάχη με το χρόνο και προσφέρει στο θεατή τη γνήσια κινηματογραφική απόλαυση μιας «κλασικής» ταινίας.
Ιστορίες του Μετρό (1999) Εννέα σύντομες ιστορίες που διαδραματίζονται στο μετρό του Λονδίνου, σκηνοθετημένες κυρίως από ηθοποιούς, όπως ο Μπομπ Χόσκινς, ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, ο Τζουντ Λο κ.ά.
The Rosa Parks Story (2002) Η ιστορία της Ρόζα Πάρκς, μιας αγωνίστριας υπέρ των πολιτικών δικαιωμάτων, της οποίας η άρνηση να υπακούσει τους κανονισμούς, για τους φυλετικούς διαχωρισμούς στα λεωφορεία, ήταν μόνο μία από τις πράξεις της, στον αγώνα της για δικαιοσύνη. Δείτε τη σκηνή στο λεωφορείο:
Ταξίδι στην Αγρια Φύση (2007) Ο Σον Πεν σκηνοθετεί και γραφεί το σενάριο μιας ιστορίας βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα. Αποφοιτώντας από το πανεπιστήμιο, ο 22χρονος Κρίστοφερ ΜακΚάντλς γυρίζει την πλάτη του σε ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον και αποφασίζει να ταξιδέψει από τη Νότια Ντακότα μέχρι την Αλάσκα. Καθ΄ οδόν συναντά διάφορα άτομα και διδάσκεται αξίες, τις οποίες ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ξεχάσει. Το διάστημα που θα βρίσκεται στην Αλάσκα μένει σε ένα φορτηγάκι που το έχουν μετατρέψει σε σπίτι.
Κεντρικός Σταθμός (1998) Ο «Κεντρικός Σταθμός» είναι μια γλυκόπικρη (πολυβραβευμένη) ταινία δρόμου του Γουόλτερ Σέιλς. Μέσα σε 113 λεπτά, εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας, ένα αξέχαστο οδοιπορικό στη σύγχρονη Βραζιλία που συγκινεί και συναρπάζει. Κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του Pίο Ντε Τζανέιρο. Μια γυναίκα προχωρημένης ηλικίας, η Ντόρα γράφει γράμματα για λογαριασμό αναλφάβητων ανθρώπων, έναντι πληρωμής. Αλλά δεν τα ταχυδρομεί ποτέ εξαπατώντας τους πελάτες της. Όταν μπαίνει στη ζωή της ο μικρός Ζοζέ, μετά το θάνατο της μητέρας του, η οποία απευθύνθηκε στη Ντόρα για να στείλει ένα ακόμα ανεπίδοτο γράμμα στον πατέρα του μικρού, τα πράγματα παίρνουν μία απρόσμενη τροπή. Δραπετεύοντας από την αστική κόλαση του σταθμού και τους διώκτες τους, αρχίζουν μαζί ένα ταξίδι σε αναζήτηση του χαμένου πατέρα του Ζοζέ…
Ημερολόγια Μοτοσικλέτας (2004) Το πορτρέτο ενός επαναστάτη, προτού εξελιχθεί σε επαναστάτη. Η ταινία που απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού αναπαριστά το οδοιπορικό που πραγματοποίησαν το 1952 ο Ερνέστο Γκεβάρα και ένας συμφοιτητής του στην ιατρική διασχίζοντας τη νότια Αμερική με μια παλιά μοτοσικλέτα και με ελάχιστα χρήματα. Η λιτή αφήγηση, οι εξίσου λιτές ερμηνείες και οι πολιτικοκοινωνικές επισημάνσεις είναι τα χαρακτηριστικά ενός φιλμ, το οποίο διαπερνά το πάθος και ο νεανικός ενθουσιασμός των ηρώων του.
Speed (1994) Είναι από τις ταινίες εκείνες που αιχμαλωτίζουν με το εξωπραγματικό των καταστάσεων και τη δύναμη της εικόνας και του ήχου, μια περιπέτεια σε τρία μέρη που κόβει την ανάσα, όσες φορές και να τη δει κανείς. Ένα λεωφορείο γεμάτο επιβάτες και παγιδευμένο με εκρηκτικά τρέχει στους δρόμους του Λος Αντζελες. Αν η ταχύτητα πέσει κάτω από 50 μίλια, η βόμβα θα εκραγεί.
Το Τρένο της Μεγάλης Φυγής (1985) Υποδειγματική περιπέτεια, από σενάριο του Ακίρα Κουροσάβα. Ο Μοσχοβίτης σκηνοθέτης κινηματογραφεί την ξέφρενη πορεία ενός τρένου χωρίς μηχανοδηγό, στο οποίο έχουν τρυπώσει δυο δραπέτες, και παράλληλα σκιαγραφεί τα πορτρέτα δύο ορκισμένων εχθρών: Του Μάνι, ενός βαρυποινίτη που προτιμά την απόδραση παρά ένα θάνατο πίσω από τα κάγκελα, και του διευθυντή της φυλακής, που είναι πρόθυμος να δώσει και τη ζωή του, προκειμένου να τον συλλάβει. Η ταινία ήταν υποψήφια για βραβεία σε πολλές διοργανώσεις (Κάννες, Όσκαρ, Χρυσές Σφαίρες), αλλά ήταν η δράση και η αγωνία που την οδήγησαν στη μεγάλη εισπρακτική επιτυχία. Στην ψηφιακή του εκδοχή το «Τρένο» διαθέτει αναμορφικό κάδρο και ήχο τετρακάναλο, αμφότερα άριστης ποιότητας.
Αυτοκίνητα (2006) Το «Cars» έχει ήρωες αυτοκίνητα, τα οποία δρουν, αντιδρούν, κομπάζουν, θυμώνουν, πεισμώνουν, στεναχωριούνται και ερωτεύονται, όπως ακριβώς και οι άνθρωποι. Ο κεντρικός χαρακτήρας, ο Κεραυνός ΜακΚουίν, είναι ένα αυτοκίνητο αγώνων που ζει στη μέθη της επιτυχίας. Όντας το χαϊδεμένο παιδί των ΜΜΕ, νομίζει ότι όλος ο… αυτοκινητόκοσμος περιστρέφεται γύρω από το άτομό του. Ταξιδεύοντας προς την Καλιφόρνια, μπαίνει κατά λάθος στην παλιά εθνική οδό και προκαλεί καταστροφές στο Μπουζί της Ωραίας Ελένης, ένα ξεχασμένο μέρος που κάποτε ήταν μια ανθηρή κωμόπολη. Ο τοπικός δικαστής τον υποχρεώνει να αποκαταστήσει τις ζημιές. Τις μέρες που αναγκαστικά θα μείνει εκεί, ο Κεραυνός θα περάσει των παθών του τον τάραχο και θα μάθει ότι ζωή δεν σημαίνει μόνο τρόπαια και δημοσιότητα.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.