Χωρίς χρονοτριβές η Kia περνάει στην παραγωγή το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Ray EV που, δεδομένης της παρουσίας 500 σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Κορέα, από το 2012 θα τεθεί θα στην υπηρεσία κυβερνητικών φορέων.
Η Kia λανσάρισε το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της το οποίο, όμως, θα περιοριστεί στην κορεατική αγορά. Ο αρχικός στόχος είναι το Kia Ray ΕV, όπως ονομάζεται το ηλεκτροκίνητο μοντέλο, να παραχθεί σε 2.500 μονάδες οι οποίες, από το 2012, θα αξιοποιηθούν, σε στόλους κρατικών υπηρεσιών.
Εκτός από τον τίτλο του πρώτου κορεατικού ηλεκτροκίνητου, το Kia Ray EV είναι και το πρώτο αυτοκίνητο του είδους του, στον κόσμο που θα κατασκευάζεται στις ίδιες γραμμές παραγωγής όπου φιλοξενείται και η ομωνυμη συμβατική εκδοχή του μοντέλου και η οποία λανσαρίστηκε τον προηγούμενο μήνα στην κορεατική αγορά.
Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ηλεκτροκίνητου μοντέλου, εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 50 kW που αποδίδει 68 ίππους και 167 Nm ροπής και τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου απόδοσης 16,4 kWh οι οποίες τοποθετούνται κάτω από το πίσω κάθισμα.
Το ηλεκτροκίνητο Kia Ray είναι κατά 187 κιλά βαρύτερο από τη βενζινοκίνητη έκδοσή του, ενώ όσον αφορά τις επιδόσεις του, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 15,9 δευτερόλεπτα και φτάνει την τελική ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα.
Μετά από μία πλήρη φόρτιση, το Kia Ray EV μπορεί να διανύσει 139 χλμ. μέχρι την επόμενη «πρίζα» όπου θα πρέπει να παραμείνει για έξι ώρες, αν πρόκειται για δίκτυο τάσης 220V, ή για 25 λεπτά σε δίκτυο ταχείας φόρτισης προκειμένου να αναπληρώσει την ενέργεια των μπαταριών του.
Στην Κορέα, μέχρι στιγμής υπάρχουν 500 σημεία φόρτισης αυτοκινήτων με την προοπτική να φτάσουν τα 3.100 έως το 2013. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το GPS του Kia Ray EV ενσωματώνει σύστημα εντοπισμού του κοντινότερου σταθμού φόρτισης.
Το τεχνολογικό προφίλ του κορεατικού ηλεκτροκίνητου μοντέλου συμπληρώνουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την επιβράδυνση, σύστημα εκπομπής ήχου αντίστοιχου κινητήρα το οποίο ενεργοποιείται σε ταχύτητες κάτω των 20 χλμ./ώρα για να προειδοποιεί τους πεζούς, Hill Assist Control και δύο «πρίζες», μία για ταχεία και μία για κανονική φόρτιση.