Mercedes-Benz B-Class 2012: Νέα κλάση
Μια διαφορετική τάξη πραγμάτων φιλοδοξεί να δημιουργήσει η B-Class στην κατηγορία των μικρομεσαίων premium MPV έχοντας, ως αιχμή του δόρατος, εκτός από τους αυξημένους χώρους, περισσότερη τεχνολογία και την γνωστή για τα μοντέλα της Mercedes-Benz ποιότητα.
Γιάννης Καλογερόπουλος
Μετριοπαθείς θα χαρακτηρίζαμε τις δηλώσεις των ανθρώπων της γερμανικής φίρμας σχετικά με τη νέα B-Class. «Χώροι και δυναμισμός σε αφθονία» δηλώνουν και αυτό σίγουρα δεν αρκεί για να περιγράψει ένα μοντέλο που διατηρεί τις ελάχιστες των σχέσεων με τον προκάτοχό του.
Θα μπορούσε κάλλιστα να αλλάξει και όνομα, αλλά αυτό για τους αυστηρούς και καθόλα τυπικούς με την ονοματολογία των μοντέλων τους, Γερμανούς, θα ήταν πιο δυσβάσταχτο και από το κόστος εξέλιξης του νέου μοντέλου.
Το ιδιαίτερης φιλοσοφίας «δάπεδο» τύπου «σάντουιτς» έδωσε τη θέση του σε ένα νέο, πιο συμβατικό και οικονομικό, το οποίο με τη σειρά του έδωσε το δικαίωμα στους σχεδιαστές να κάνουν «θαύματα».
Ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε στο εντυπωσιακό για πεντάθυρο αυτοκίνητο Cd 0,26, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η τιμή Cd 0,24 με τη χρήση του πακέτου ECO Technology.
Το επίπεδο πάτωμα κάτω από το αμάξωμα διευκολύνει τη ροή του αέρα ενώ σταθερά πτερύγια τοποθετημένα σε στρατηγικά σημεία, φροντίζουν να τον κατευθύνουν στα σωστά σημεία, μειώνοντας έτσι την αντίσταση που προκαλεί στο αμάξωμα.
Παρά το γεγονός ότι σχεδιαστικά το νέο μοντέλο κινείται στο ίδιο μοτίβο με το απερχόμενο, εύκολα θα διακρίνεις τις αλλαγές του. Το μεγαλύτερο κατά 9 εκατοστά μήκος (4,35 μ.) σε συνάρτηση με το χαμηλότερο κατά πέντε εκατοστά ύψος (1,56) χαρίζουν μια ξεχωριστή προοπτική στη νέα B-Class.
Το ύψος παρέσυρε μαζί του και το κέντρο βάρους του αμαξώματος, με σαφή οφέλη στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Πιο χαμηλά κάθεται πλέον και οδηγός, ο οποίος έχει καλύτερη αίσθηση του αυτοκινήτου, χωρίς ωστόσο να στερείται μέρος από τη γνωστή πανοραμική ορατότητα.
Αποστασιοποιημένοι από τα τετριμμένα έμειναν οι σχεδιαστές του εσωτερικού, προσφέροντας μια νέα εικόνα η οποία αναμένεται να σηματοδοτήσει και τις εξελίξεις στη Mercedes-Benz. Περισσότερο μοντέρνο, με τους τρεις αεραγωγούς στο κέντρο του ταμπλό και τα ανασχεδιασμένα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα, να χαρίζουν μια ευχάριστη εικόνα.
Η ποιότητα παραμένει στα γνωστά υψηλά επίπεδα, ενώ ακόμα και εκεί όπου τα σκληρά πλαστικά παίρνουν τη σκυτάλη από τα αφρώδη υλικά δεν δημιουργούν παραφωνία, αφού η συναρμογή τους είναι υπεράνω κριτικής.
Η πρακτικότητα είναι το ατού της νέας B-Class, με τις πολλές και μεγάλες θήκες στο εσωτερικό της να είναι ικανές να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες ακόμα και του πιο απαιτητικού. Η ανεπαίσθητη μείωση, κατά 9 χιλιοστά, του μεταξονίου δε στερεί διαθέσιμους χώρους από τους επιβάτες. Αυτοί που θα καθίσουν εμπρός θα έχουν περισσότερο αέρα πάνω από το κεφάλι τους, ενώ όσοι επιβιβαστούν πίσω θα απολαύσουν ανέσεις και χώρους για τα πόδια τους εφάμιλλους με εκείνους που προσφέρει η μεγαλύτερη E-Class.
Από τις αλλαγές όμως ζημιωμένος, κατά 57 λίτρα, βγήκε ο όγκος του χώρου αποσκευών, με τον όγκο του να ανέρχεται συνολικά στα 488 λίτρα. Ωστόσο, η λύση έρχεται από την έξτρα επιλογή του συστήματος Easy Vario Plus, το οποίο επιτρέπει στα πίσω καθίσματα κίνηση κατά το διαμήκη άξονα, αυξομειώνοντας έτσι αντιστρόφως ανάλογα το χώρο ανάμεσα στους επιβάτες και τις αποσκευές. Έτσι αξιοποιώντας πλήρως τη διαδρομή τους, ο όγκος φθάνει τα 666 λίτρα. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού σε απόλυτη ευθεία με τα πίσω καθίσματα, καθιστώντας εύκολη τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μήκους.
Τέσσερις ενήλικες κάθονται άνετα, ωστόσο ένας πέμπτος μάλλον θα δυσανασχετήσει από το τούνελ το οποίο μπορεί σε αυτή τη φάση να μην εξυπηρετεί στη μετάδοση, αφού αυτή περνά στους μπροστινούς τροχούς, αλλά προαναγγέλλει την άφιξη μιας τετρακίνητης έκδοσης στο μέλλον, όπως μας είπαν οι μηχανικοί της εταιρείας.
Εκτενή χρήση αλουμινίου έγινε στην ανάρτηση προκειμένου να μειωθεί το βάρος της μη αναρτώμενης μάζας, έτσι ώστε να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά σε επίπεδο άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Στον εμπρός άξονα τα γόνατα ΜακΦέρσον παρέμειναν, με αλλαγές στις ρυθμίσεις τους, ενώ πίσω υιοθετήθηκε η λύση των τεσσάρων συνδέσμων.
Το τιμόνι απέκτησε ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, μειώνοντας έτσι τις απώλειες ενέργειας. Η αίσθηση σε ότι αφορά το βάρος είναι ελαφρύτερη, αλλά η πληροφόρηση που περνά στα χέρια του οδηγού είναι πιο μεστή. Συνολικά λοιπόν και με βάση την πρώτη οδηγική επαφή που είχαμε στη Βιέννη, διαπιστώσαμε ότι η νέα B-Class είναι περισσότερο εστιασμένη στον οδηγό, παραμένοντας ξεκούραστη και εύκολη στην οδήγηση.
Σε αυτό, με τη σειρά τους, συμβάλουν τα νέα κιβώτια ταχυτήτων, ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων με πολύ καλή αίσθηση και ακρίβεια, που απαιτεί πλέον λιγότερη δύναμη για τις αλλαγές και ένα νέο ημιαυτόματο 7G-DCT διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις, όπως υποδηλώνει και ο αριθμός στην ονομασία του, που διαθέτει και χειριστήρια αλλαγών πίσω από το τιμόνι.
Επιπλέον, το 7G-DCT συνδυάζεται με τρία διαφορετικά προγράμματα τα οποία έρχονται να προσαρμοστούν στις ανάγκες του οδηγού. Οι επιλογές είναι η χειροκίνητη M (Manual), η αυτόματη S (Sport) και η οικονομική E (Eco).
Αυτό πάντως που κλέβει την παράσταση στη νέα B-Class είναι η γκάμα των κινητήρων της. Απαρτίζεται από τέσσερις τετρακύλινδρους, δυο βενζίνης και ισάριθμους πετρελαίου 1,8 λίτρων με 109 και 136 ίππους αντίστοιχα. Η χωρητικότητα των βενζινοκινητήρων είναι επίσης κοινή στα 1,6 λίτρα. Με τη χρήση υπερσυμπιεστή και άμεσου ψεκασμού τρίτης γενιάς η απόδοση ανέρχεται για την (B180) στους 122 και την (B200) στους 156 ίππους, με τη ροπή, η οποία είναι διαθέσιμη από τις 1.250 σ.α.λ. να φθάνει τα 200 και 250 Nm, αντίστοιχα για τις δυο εκδόσεις.
Η Mercedes-Benz υποστηρίζει ότι εκτός από την απόδοση κατάφερε να πετύχει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, κάτι που εν μέρει επιβεβαιώνουμε όσον αφορά τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα, αφού, οδηγώντας τη, η μέση τιμή της κατανάλωση για απόσταση περίπου 250 χιλιομέτρων περιορίστηκε στα 8,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Σε αυτό φυσικά συνέβαλλε και το στάνταρτ σύστημα Start & Stop, το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση.
Περνώντας από τη μεγάλη, στη μικρότερη σε ισχύ έκδοση με τους 122 ίππους διαπιστώσαμε ότι τα 100 επιπλέον κιλά σε σχέση με την προηγούμενη, έστειλαν το δείκτη της ζυγαριά στα 1.395 κιλά, τα οποία αποδεικνύονται αρκετά και ικανά να καταστήσουν την B180, τηρουμένων των αναλογιών, ράθυμη. Εδώ θα πρέπει να καταφύγεις στο καλό σε κάθε περίπτωση κιβώτιο, -αυτόματο ή χειροκίνητο- για να κινηθείς, όχι γρήγορα, αλλά σβέλτα.
Στο δρόμο η νέα B-Class αποδεικνύεται άνετη, με τη νέα ανάρτηση να απορροφά τις κακοτεχνίες του αυστριακού οδοστρώματος. Δεν σε προδιαθέτει να την «κυνηγήσεις» στις στροφές, -αν και αυτό είναι καθαρά θέμα αίσθησης που λαμβάνεις από την άνετη ανάρτηση-, αφού αν το επιχειρήσεις δεν θα σε προδώσει. Σε κάθε περίπτωση το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας θα διορθώσει τυχόν λάθη σου ή αδυναμίες του αυτοκινήτου.
Επιθυμώντας να ενισχύσει τα μικρότερα και πιο προσιτά μοντέλα της, η Mercedes-Benz ενσωματώνει στη B-Class μια πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας. Στον βασικό εξοπλισμό της πάντως διαθέτει, μεταξύ άλλων, το Collision Prevention Assist, ένα σύστημα που βασίζεται σε ραντάρ το οποίο «διαβάζει» την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικό και οπτικό σήμα επενεργώντας παράλληλα στα φρένα αφού συνεργάζεται με το Brake Assist, προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση. Ο οδηγός όμως είναι αυτός που έχει τον τελευταίο λόγο, αφού για την ακινητοποίηση του οχήματος είναι ο μόνος υπεύθυνος.
Στην ελληνική αγορά η νέα B-Class θα είναι διαθέσιμη από τις 19 Νοεμβρίου, σε τέσσερα πακέτα εξοπλισμού: Chrome, Sports, Exclusive και Night. Οι τιμές δεν έχουν οριστεί ακόμα, αλλά σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας έδωσαν οι Γερμανοί στόχος είναι να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα με εκείνες του προηγούμενου μοντέλου. Ενδεικτικά στη Γερμανία η B180 στοιχίζει 26.000 ευρώ και περίπου 28.000 ευρώ η B200.
Η Mercedes-Benz B-Class με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,359/1,786/1,557
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,699
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.595
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 122/5.000 (B180) – 156/5.300 (Β200)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 200/1.250-4.000 (Β180) – 250/1.250-4.000 (Β200)
Βάρος (κιλά): Από 1.395
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. σε μικτό κύκλο): 5,9
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 137-144 (Β180) – 138-144 (Β200)
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 10,4΄΄ (B180) – 8,6΄΄ (B200)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190 (B180) – 220 (B200)
auto.in.gr
- Χολαργός: Συνελήφθησαν οι δύο δράστες της επίθεσης με μαχαίρι στον 14χρονο
- Ο Δένδιας ζήτησε συγγνώμη από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων – Τα «καρφιά» στον Μητσοτάκη
- Τέλος στις φωτοτυπίες ταυτότητας – Αλλάζουν όλα στις καθημερινές συναλλαγές
- Ρεκόρ με ουρά: 2.397 Golden Retriever έφεραν το χαμόγελο στο Μπουένος Άιρες – «Χρυσό Κύμα»
- Δημοσκόπηση: Ολική επαναφορά Τσίπρα στο πολιτικό προσκήνιο – Ένας στους πέντε πολίτες δηλώνουν δυνητικοί ψηφοφόροι
- Πυροβολισμοί στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Κεντάκι
- Τζέρεμι Ο. Χάρις: Ελεύθερος χωρίς κατηγορίες στην Ιαπωνία ο ηθοποιός του Emily In Paris μετά την υπόθεση MDMA
- Κέμνιτζ – Πανιώνιος 73-68: «Έμεινε» από δυνάμεις στο 4ο δεκάλεπτο…
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις



![Αγρότες πρόσφεραν κρόκο και μήλα στους διερχόμενους οδηγούς στην Κοζάνη [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/agrotes77-127x85.jpg)


![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Τρίτη 09.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/astronomy-3094066_1920-315x220.jpg)

























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442