Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπέβαλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πρόταση τους για τις προδιαγραφές σχετικά με τον ανεφοδιασμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανοίγοντας το δρόμο για την υιοθέτηση ενός κοινού συστήματος φόρτισης, ώστε η χρήση των αντίστοιχης τεχνολογίας αυτοκινήτων να μην περιορίζεται από παράγοντες όπως η διαφορά χώρας, παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος ή ο διαφορετικός κατασκευαστής.
Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από την ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) σχετικά με το θέμα αναφέρεται ότι: «…η πρόταση που υποβλήθηκε είναι εξαιρετικά σημαντική για τη διάδοση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων προτάσεων, διασφαλίζοντας την αποδοχή τους και τον ρυθμό αύξησης πωλήσεων μοντέλων όπως το Nissan Leaf και το Mitsubishi i-MiEV από 3-10% από το 2020 έως το 2025».
Αντίστοιχη ήταν και η δήλωση του γενικού γραμματέα της ACEA, Ivan Hodac ο οποίος επεσήμανε ότι: «…η υιοθέτηση κοινών προδιαγραφών για τη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη, στρώνει το δρόμο για την ανάληψη ανάλογης πρωτοβουλίας σε παγκόσμιο επίπεδο».
Παράλληλα, ο αξιωματούχος της ACEA κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα αρμόδια όργανα, τους υπεύθυνους για την κατασκευή της σχετικής υποδομής «…να υιοθετήσουν τη συγκεκριμένη πρόταση και να ξεκαθαρίσουν τα ζητήματα που απομένουν το συντομότερο δυνατό».
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες η πρόταση των αυτοκινητοβιομηχανιών για τις προδιαγραφές καλύπτει όλο το φάσμα των απαιτήσεων προβλέποντας τόσο για τις δημόσιες υποδομές όσο και για το σύστημα φόρτισης του οχήματος συμπεριλαμβάνοντας και σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των δύο καθώς και δίκτυο ταχείας φόρτισης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ξεκινήσουν την υιοθέτηση του ενιαίου συστήματος σε κάθε νέο αυτοκίνητο αφού πρώτα οι συγκεκριμένες προδιαγραφές εγκριθούν από τα αρμόδια όργανα σε ευρωπαϊκό επίπεδο ενώ, η πλήρης εφαρμογή τους δεν αναμένεται πριν το 2017.