Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Στη μείωση της γραφειοκρατίας σε 20 τομείς εστιάζει η κυβέρνηση

Στη μείωση της γραφειοκρατίας σε 20 τομείς εστιάζει η κυβέρνηση

Στην εξάλειψη των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων σε 20 τομείς του κράτους και στην επανεξέταση του πολύπλοκου νομικού πλαισίου, από το οποίο, εκτός των άλλων, πηγάζει και η διαφθορά, προχωρεί η κυβέρνηση με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Στην εξάλειψη των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων σε 20 τομείς του κράτους και στην επανεξέταση του πολύπλοκου νομικού πλαισίου, από το οποίο, εκτός των άλλων, πηγάζει και η διαφθορά, προχωρεί η κυβέρνηση με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής του υπουργού Εσωτερικών, Γ. Ραγκούση, που αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα διοικητικής μεταρρύθμισης, είναι:

  • να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών προς το κράτος.
  • να μειωθούν ή και να αρθούν εμπόδια για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ειδικά στην παρούσα συγκυρία.
  • να ενθαρρυνθούν καινοτόμες πρωτοβουλίες φορέων που συμβάλλουν στην αύξηση της απασχόλησης.
  • να μειωθεί το κόστος της έκδοσης των πιστοποιητικών, βεβαιώσεων και λοιπών διοικητικών «παραγόμενων προϊόντων».
  • να μειωθούν οι κακώς εννοούμενες «γραφειοκρατικές διαδικασίες» που καθιστούν πολύπλοκη και αναποτελεσματική τη δράση της δημόσιας διοίκησης, ειδικά στην περίπτωση των συναρμοδιοτήτων μεταξύ φορέων και κράτους.
  • να μειωθούν ή και να αρθούν φαινόμενα κοινωνικού ή γεωγραφικού αποκλεισμού.

Μεταξύ των 20 βασικών υπηρεσιών και τομέων του κράτους που επιλέχθηκαν, μετά και από συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να ενταχθούν στο σχετικό πρόγραμμα είναι:

  • η φορολογία εισοδήματος
  • η αναζήτηση εργασίας
  • η κοινωνική πρόνοια (επίδομα ανεργίας, επίδομα τέκνων, ιατροφαρμακευτικές δαπάνες, υποτροφίες σπουδαστών)
  • τα προσωπικά έγγραφα (διαβατήρια, άδειες οδήγησης)
  • τα τέλη κυκλοφορίας
  • οι οικοδομικές άδειες, αστυνομικές δηλώσεις
  • οι δημόσιες βιβλιοθήκες
  • τα πιστοποιητικά (γέννησης και οικογενειακής κατάστασης)
  • οι εγγραφές σε ΑΕΙ
  • οι υπηρεσίες υγείας
  • η ασφάλιση εργαζομένων
  • η φορολογία των επιχειρήσεων
  • ο ΦΠΑ
  • η έναρξη επιχείρησης
  • η υποβολή δεδομένων σε ΕΣΥΕ
  • οι δηλώσεις τελωνείου
  • η περιβαλλοντική αδειοδότηση
  • οι προμήθειες του δημοσίου

Στο ίδιο πρόγραμμα, που θα διαρκέσει ως το 2015, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, θα ενταχθούν ακόμη όλες οι δράσεις απλούστευσης διοικητικών διαδικασιών που περιλαμβάνονται ως υποχρεώσεις της Ελλάδας στο Μνημόνιο, καθώς και αυτές που περιλαμβάνονται στο Σύμφωνο του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης.

Η διαδικασία της άρσης των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, όπως επισημαίνεται, θα περιλαμβάνει τη μείωση, απαλοιφή, κατάργηση στοιχείων – δικαιολογητικών που προσκομίζει ο πολίτης ή η επιχείρηση για την παροχή υπηρεσιών, την επανεξέταση όλων των συναρμοδιοτήτων διαφορετικών φορέων του Δημοσίου, την αλλαγή του τρόπου έκδοσης των εγγράφων (π. χ. τυποποίηση, ηλεκτρονική συναλλαγή, αυτεπάγγελτη αναζήτηση, δημιουργία βάσεων δεδομένων για άντληση ή διασταύρωση στοιχείων κ. λπ) και τη μείωση του χρόνου έκδοσης.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο