Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ευρωπαϊκές πιέσεις για συγχώνευση του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου με τον Nabucco

Ευρωπαϊκές πιέσεις για συγχώνευση του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου με τον Nabucco

Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ασκούν πιέσεις για τη συγχώνευση δύο στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια, προγραμμάτων αγωγών φυσικού αερίου, του αγωγού Nabucco και του μικρότερου ανταγωνιστικού Διασυνδετήριου αγωγού Τουρκίας-Ελλάδας-Ιταλίας (ITGI), σύμφωνα με ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς και πολιτικούς κύκλους που επικαλείται το Reuters.

Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ασκούν πιέσεις για τη συγχώνευση δύο στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια, προγραμμάτων αγωγών φυσικού αερίου, του αγωγού Nabucco και του μικρότερου ανταγωνιστικού Διασυνδετήριου αγωγού Τουρκίας-Ελλάδας-Ιταλίας (ITGI), σύμφωνα με ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς και πολιτικούς κύκλους που επικαλείται το Reuters.

Μια από τις επιλογές είναι να ξεκινήσει η προσπάθεια διαφοροποίησης των πηγών τροφοδοσίας της ΕΕ με την υλοποίηση του χαμηλότερου κόστους σχεδίου για την κατασκευή του ITGI, καθώς το κόστος κατασκευής του οποίου αποτιμάται σε 3,4 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με το εκτιμούμενο κόστος του Nabucco το οποίο τοποθετείται στα 10,7 δισ. δολάρια, και να επεκταθεί σε επόμενο στάδιο, αργότερα.

Εξυπακούεται ότι, σύμφωνα με αυτή την επιλογή, μειώνεται η κλίμακα του προγράμματος, με χαμηλότερα, αρχικά, επίπεδα εισαγωγών φυσικού αερίου.

Τα συμβαλλόμενα μέρη εξετάζουν ωστόσο, παράλληλα, την αύξηση της ικανότητας μεταφοράς του σχεδιαζόμενου αγωγού, ο οποίος θα διέλθει από τα τουρκικά εδάφη και στη συνέχεια να μοιραστούν τις μεταφερόμενες ποσότητες, για να κρατήσουν σε χαμηλότερα επίπεδα το κόστος.

Το πρόγραμμα, το οποίο θα προκύψει από τη συγχώνευση των δύο αγωγών, μπορεί να εγκαινιαστεί σε δύο φάσεις. Ο «Νότιος Διάδρομος Φάση 1» θα μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ελλάδα και στη συνέχεια στην Ιταλία.

Η μεταγενέστερη «Νότιος Διάδρομος Φάση 2» θα προβλέπει τη δημιουργία διακλάδωσης από τον βασικό αγωγό, η οποία θα ακολουθεί την αρχικώς σχεδιαζόμενη διαδρομή του αγωγού Nabucco, με κατεύθυνση βόρεια προς την Αυστρία, είπε η πηγή από ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς κύκλους.

Εκπρόσωπος της κοινοπραξίας για τον αγωγό Nabucco, δήλωσε από τη Βιέννη ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν «συγκεκριμένες συνομιλίες» με την κοινοπραξία του ITGI για πιθανή συνεργασία.

«Σε πολιτικό επίπεδο, υπάρχει συζήτηση σε εξέλιξη. Αλλά δεν συζητείται το θέμα στην κοινοπραξία», δήλωσε ο Κρίστιαν Ντόλεζαλ.

Την περασμένη Τρίτη, υψηλόβαθμο στέλεχος της ιταλικής Edison -εκ των εταίρων στον ITGI- υπαινίχθηκε ότι το πρόγραμμα του Διασυνδετήριου αγωγού Τουρκία-Ελλάδα-Ιταλία μπορεί να συνεργαστεί με τον Nabucco, χωρίς, όμως, να αναφερθεί σε λεπτομέρειες.

Η φιλολογία για πιθανή συνεργασία ή συγχώνευση ή σύνδεση των προγραμμάτων Nabucco και ITGI έχει ενταθεί τον τελευταίο καιρό καθώς και τα δύο προγράμματα προσβλέπουν στα αποθέματα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν. Το Μπακού αναμένεται να λάβει την απόφασή του μέσα στην άνοιξη.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Reuters

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο