Ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων προωθεί το σχέδιο νόμου για την ΥΠΑ
Σχέδιο νόμου για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την εκμετάλλευση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μέσα από μικτά επιχειρηματικά σχήματα παρουσίασε την Πέμπτη στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.
Σχέδιο νόμου για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την εκμετάλλευση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μέσα από μικτά επιχειρηματικά σχήματα παρουσίασε την Πέμπτη στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.
Σε ό,τι αφορά την ΥΠΑ, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη μετονομασία της Γενικής Διεύθυνσης Αεροναυτιλίας σε Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας με αρμοδιότητα την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας για τη γενική εναέρια κυκλοφορία και αποτελεί τον «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας».
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η λύση στο ζήτημα της μετάταξης των υπαλλήλων της πρώην Ολυμπιακής, η απορρόφηση των οποίων, 15 μήνες μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, προχωρεί με αργούς ρυθμούς.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η ομαδοποίησή τους με βάση τη γεωγραφική τους θέση, όπως τα νησιά με μεγάλη τουριστική κίνηση, ή παραμεθόριες περιοχές, όπως Αλεξανδρούπολη και Ιωάννινα και την επιβατική κίνηση. Επικεφαλής των ομάδων που θα δημιουργηθούν, αναμένεται να οριστούν τα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.
Στόχος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των αεροδρομίων της χώρας για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών που αδυνατούσαν τόσα χρόνια να χρηματοδοτήσουν τα δημόσια Ταμεία.
Σύμφωνα με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης που προωθείται, το κράτος θα παραχωρήσει για μια μεγάλη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του (ή δικαιώματα) έναντι επενδύσεων που θα δεσμευθούν να κάνουν οι ιδιώτες για να αξιοποιήσουν τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία. Οι ιδιώτες θα έχουν μεν την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων των αεροδρομίων, αλλά στις εταιρείες που θα συσταθούν, την προεδρία και το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει το δημόσιο, ενώ στους ιδιώτες θα περάσει το μάνατζμεντ και ένα μειοψηφικό πακέτο.
Από τη διαδικασία αυτή το οικονομικό επιτελείο προσδοκά σημαντικά έσοδα αλλά και αλλαγή του τρόπου λειτουργίας μιας και οι ιδιωτικές εταιρείες θα επιδιώξουν την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών για την μεγέθυνση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.