GP Αυστραλίας 2009, ελεύθερες δοκιμές: Ιπτάμενοι διαχύτες!
Ο Nico Rosberg της Williams κυριάρχησε και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Αυστραλίας, το οποίο ανοίγει την προσεχή Κυριακή (29/03) την αυλαία του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1. Παρότι ότι οι περισσότερες ομάδες δεν αποκάλυψαν την πλήρη δυναμική τους, από τις δοκιμές μπορούν να βγουν δύο ασφαλή συμπεράσματα: Πρώτον, ότι οι […]
Ο Nico Rosberg της Williams κυριάρχησε και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Αυστραλίας, το οποίο ανοίγει την προσεχή Κυριακή (29/03) την αυλαία του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.
Παρότι ότι οι περισσότερες ομάδες δεν αποκάλυψαν την πλήρη δυναμική τους, από τις δοκιμές μπορούν να βγουν δύο ασφαλή συμπεράσματα: Πρώτον, ότι οι ενστάσεις τεσσάρων ομάδων για τη νομιμότητα του αεροδυναμικού διαχύτη των Williams, Brawn και Toyota μόνο τυχαίες δεν ήταν.
Οι παραπάνω ομάδες σημείωσαν τους έξι ταχύτερους χρόνους της πρώτης επτάδας στη δεύτερη περίοδο, αποδεικνύοντας τη σημασία του ζητήματος και μαζί ότι οι ενστάσεις των άλλων ομάδων ήταν κινήσεις απελπισίας, για ένα «παράθυρο» των κανονισμών που δεν ανακάλυψαν οι ίδιες.
Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι ήδη τα φετινά μονοθέσια είναι ταχύτερα των περσινών. Παρότι το αρχικό πλάνο προέβλεπε μείωση της αρνητικής άντωσης κατά 50%, με τις δοκιμές εξέλιξης, το KERS και τα ελαστικά slicks οι ομάδες κάλυψαν αυτή την υστέρηση.
Ο χρόνος του N. Rosberg στην πρώτη περίοδο ήταν ένα δέκατο ταχύτερος από την περσινή pole position του Lewis Hamilton και στη δεύτερη περίοδο ήταν επτά (!) δέκατα ταχύτερος. Κι ακόμα οι ομάδες δεν έχουν ξεδιπλώσει την πλήρη δυναμική τους, ενώ και η πρόσφυση της πίστας θα βελτιωθεί όσο εξελίσσεται το τριήμερο.
Εκτός από τις Williams, Brawn και Toyota, στην κορυφή των δοκιμών της πρώτης περιόδου εναλλασσόταν και ο Kimi Raikkonen (Ferrari) που έκανε χρόνο 1:26.750 με μαλακά ελαστικά, πριν ο Nico Rosberg και ο Kazuki Nakajima της Williams βελτιώσουν ελάχιστα, με σκληρή όμως γόμα.
Στη δεύτερη περίοδο ο Nico ανέβηκε στην κορυφή (περνώντας τις Toyota) στο ημίωρο και δεν έπεσε ποτέ από εκεί. Αντίθετα, δύο φορές βελτίωσε τον ταχύτερο χρόνο του, φτάνοντας τελικά με μαλακή γόμα στο 1:26.053 – που θεωρείται εκθαμβωτικός χρόνος, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα.
Στο άλλο άκρο της κατάταξης, το τριήμερο δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για τη McLaren. Ο Lewis Hamilton και ο Heikki Kovalainen έκαναν διαρκώς παράπονα για έλλειψη πρόσφυσης – και μάλιστα ο τελευταίος μέσω ραδιοεπικοινωνίας έλεγε στην ομάδα ότι συχνά το δάπεδο του μονοθεσίου ακουμπούσε στην άσφαλτο.
Επίσης, ο πρωταθλητής είχε και μια μικροέξοδο, όπως και οι F. Massa, K. Raikkonen, R. Barrichello, K. Nakajima (εξαιτίας κλαταρίσματος) και Sebastien Vettel. Μάλιστα, ο τελευταίος σταμάτησε στην πίστα στην πρώτη περίοδο εξαιτίας υδραυλικού προβλήματος που επιβεβαίωσε τη φτωχή αξιοπιστία της Red Bull RB5.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.