Ιταλικό βέτο, παραλίγο μοιραίο, για το μέλλον του σχεδίου της ΕΕ σχετικά με την μείωση εκπομπών CO2
Η πρώτη επί της ουσίας συνάντηση των 27 κρατών-μελών για την δρομολόγηση του σχεδίου μείωσης των εκπομπών CO2 των στόλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, σημαδεύτηκε από τις ιταλικές και τις βρετανικές αντιρρήσεις.
Στις ιταλικές αντιρρήσεις παραλίγο να σκοντάψει το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 των στόλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των εκπροσώπων των κρατών-μελών την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2008.
Η ιταλική αντιπροσωπεία τάχθηκε στο πλευρό της Fiat και των αυτοκινητοβιομηχανιών με περιορισμένο αριθμό παραγωγής αυτοκινήτων αρνούμενη να αποδεχθεί την γαλλογερμανική γραμμή που είχε υιοθετηθεί τον Ιούνιο του 2008 και προέβλεπε την εφαρμογή του ορίου των 130γρ CO2 για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες ανεξαρτήτως.
Αναλυτικότερα, Γάλλοι και Γερμανοί είχαν ενστάσεις χρονικού περιεχομένου ως προς την εφαρμογή της πρότασης της ΕΕ, αφού αντιπρότειναν το σχέδιο της μείωσης των ορίων να εφαρμοστεί το 2015 αντί του 2012 όπως είχε αρχικά προταθεί από τον αρμόδιο ευρωπαίο επίτροπο.
Η Ιταλία ξεκαθάρισε ότι θα υποστηρίξει την πρωτοβουλία της Ε.Ε. για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής μόνο εάν προβλεφθεί ευνοϊκή μεταχείριση ως προς την επιβολή προστίμων στις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν μικρότερα αυτοκίνητα τα οποία και μολύνουν λιγότερο, σε αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο όπως είχε δηλώσει παλαιότερα ο ισχυρός άνδρας του ομίλου Fiat, Sergio Marchionne, μοιάζει να ευνοεί περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων.
Η ιταλική γκρίνια ενισχύθηκε και από την βρετανική πλευρά η οποία προσπάθησε να προστατεύσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελών αυτοκινήτων όπως η Aston Martin καθώς και αυτές που παράγουν αυτοκίνητα σε μικρούς αριθμούς όπως η Jaguar, προβάλλοντας τα ανάλογα αιτήματα για ευνοϊκότερη μεταχείριση στην επιβολή προστίμων.
Ως αποτέλεσμα, η Γαλλία υποχώρησε στις πιέσεις, προτείνοντας ένα διαβαθμισμένο σύστημα προστίμων το οποίο επιφυλάσσει μικρότερα πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν μικρότερα αυτοκίνητα.
Βλέπουμε με ενδιαφέρον την τρέχουσα τροπή των πραγμάτων η οποία επιφυλάσσει μια διαφορετική αντιμετώπιση για τα αυτοκίνητα με εκπομπές C02 κατώτερες των 130γρ/χλμ. Αποτελεί ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση , σχολίασαν κυβερνητικά στελέχη της Ιταλίας.
Κατόπιν τούτου, επετεύχθη μια υποτυπώδης συμφωνία, αφού τα 27 κράτη-μέλη αποφάσισαν να προτείνουν την εφαρμογή του νομοσχεδίου από το 2015, αφήνοντας το ύψος των προστίμων που θα επιβληθούν σε όσους δεν θα έχουν συμμορφωθεί μέχρι τότε στην διακριτική ευχέρεια του Κοινοβουλίου το οποίο και θα αποφασίσει τελικά και συνολικά επί του θέματος, κατόπιν και των διαπραγματεύσεων με την γαλλική προεδρία.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.