Από διατροφικές διαταραχές ίσως υποφέρουν τα άτομα που έχουν παιδικά τραύματα
Νέα Υόρκη: Οι φοιτητές που έχουν περάσει κάποια τραυματική εμπειρία ως παιδιά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εκδήλωσης διατροφικής διαταραχής, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο International Journal of Eating Disorders.
Νέα Υόρκη: Οι φοιτητές που έχουν περάσει κάποια τραυματική εμπειρία ως παιδιά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εκδήλωσης διατροφικής διαταραχής, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο International Journal of Eating Disorders.
Διακόσιοι εννέα πρωτοετείς φοιτητές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για το ιστορικό τραύματος στην αρχή και το τέλος του εξαμήνου. Οι φοιτητές ερωτήθηκαν επίσης αν είχαν υποφέρει ποτέ από διάφορες κατηγορίες τραύματος, όπως βίαιο τραύμα, σεξουαλικό ή θάνατο αγαπημένου ατόμου και μετά βαθμολόγησαν πόσο σοβαρά είχαν επηρεαστεί από το γεγονός.
Οι φοιτητές που επέξελαν οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο «Συρακούσες» στη Νέα Υόρκη ήταν μεταξύ 18 και 19 ετών, το 55% ήταν κοπέλες και το 96,3% καυκάσιας φυλετικής καταγωγής. Κατά τη διάρκεια της έρευνας 30 άτομα αποσύρθηκαν.
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι φοιτητές με ιστορικό τραύματος, κυμαινόμενο από το διαζύγιο των γονέων μέχρι τον θάνατο αγαπημένου προσώπου και την σωματική ή σεξουαλική κακοποίηση, ήταν πιθανότερο να έχουν συμπτώματα μιας διατροφικής διαταραχής.
Οι φοιτητές που για παράδειγμα ανέφεραν ότι είχαν υποστεί βίαιο τραύμα στο παρελθόν ήταν πιθανότερο να παραλείπουν γεύματα, να τρώνε ακατάσχετα ή να κάνουν κατάχρηση χαπιών διαίτης ή καθαρτικών. Τα τελευταία μαζί με τον εμετό και την υπερφαγία ήταν συχνότερα μεταξύ των ατόμων που είχαν τραυματιστεί από το διαζύγιο των γονέων ή τον θάνατο αγαπημένου προσώπου.
Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι τα θύματα παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο βουλιμίας, και σε μικρότερη έκταση, ανορεξίας.
Τελικά, οι φοιτητές με ιστορικό παιδικού τραύματος ήταν πιθανότερο να έχουν ήδη προβλήματα σχετικά με τη διατροφή και να εκδηλώσουν νέα κατά την πορεία του εξαμήνου.