Ψήφισμα κατά του Δημιουργισμού σχεδιάζει το Συμβούλιο της Ευρώπης
Το Συμβούλιο της Ευρώπης θα εξετάσει την υιοθέτηση ψηφίσματος με το οποίο υποστηρίζει τη θεωρία της εξέλιξης και αντιτίθεται στη διδασκαλία του δημιουργισμού και του ευφυούς σχεδιασμού στα μαθήματα επιστήμης των σχολείων.
Το Συμβούλιο της Ευρώπης θα εξετάσει την υιοθέτηση ψηφίσματος με το οποίο αντιτίθεται στη διδασκαλία του δημιουργισμού και του ευφυούς σχεδιασμού στα μαθήματα επιστήμης των σχολείων.
Η ολομέλεια του Συμβουλίου της Ευρώπης θα πραγματοποιήσει ψηφοφορία για ένα κείμενο σύμφωνα με το οποίο οι επιθέσεις κατά της θεωρίας της Εξέλιξης του Δαρβίνου βασίζονται σε «μορφές θρησκευτικού εξτρεμισμού» και απειλούν την επιστήμη και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Όπως αναφέρει το Reuters, το ψήφισμα που θα βρεθεί στην ατζένα της 4ης Οκτωβρίου αναφέρει ότι τα ευρωπαϊκά σχολεία θα πρέπει να «αντισταθούν στην παρουσίαση ιδεών του δημιουργισμού σε οποιονδήποτε γνωστικό τομέα πέραν των θρησκευτικών». Περιγράφει επίσης τον ευφυή σχεδιασμό ως νέα μορφή του δημιουργισμού.
Σύμφωνα με τις απόψεις του δημιουργισμού, ο κόσμος δημιουργήθηκε από τον Θεό μέσα σε έξι ημέρες, όπως περιγράφει η Βίβλος. Οι υποστηρικτές του ευφυούς σχεδιασμού διατείνονται ότι πολλές μορφές ζωής είναι υπερβολικά περίπλοκες για να έχουν προκύψει από τις διαδικασίες που περιγράφει ο Δαρβίνος και επομένως πρέπει να έχουν δημιουργηθεί από κάποια ανώτερη, ευφυή δύναμη.
Οι αντιπαραθέσεις για το θέμα είναι εντονότερες στις ΗΠΑ, όπου πολλές συντηρητικές ομάδες αντιτίθενται στη διδασκαλία της Εξέλιξης, παρόλο που σε αρκετές περιπτώσεις τα αμερικανικά δικαστήρια έχουν απαγορεύσει τον δημιουργισμό στα σχολεία ως παρέμβαση της θρησκείας στην επιστήμη.
Το Συμβούλιο της Ευρώπης αποφάσισε να ασχοληθεί με το θέμα επειδή ένας μουσουλμανικός εκδοτικός οργανισμός στην Τουρκία αποστέλλει σε ευρωπαϊκά σχολεία βιβλία ισλαμικού δημιουργισμού.
«Σκοπός αυτού του κειμένου δεν είναι να αμφισβητήσει ή να πολεμήσει μια πίστη» γράφει στο ψήφισμα η Αν Μπρασέρ, μέλος του Συμβουλίου από το Λουξεμβούργο που επεξεργάστηκε το προσχέδιο έπειτα από ορισμένες αντιδράσεις.
«Το θέμα δεν είναι η διαφωνία ανάμεσα στην πίστη και την επιστήμη, ωστόσο είναι απαραίτητο να εμποδίσουμε την πίστη να αντιτίθεται στην επιστήμη».